2023-06-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Kina är mer eller mindre positiva, Indien gör goda affärer med dem, fler kunde nämnas, men jag gissar att dessa länder är för obetydliga för dig. Belgien och Norge är viktigare.
Kina är absolut inte positiva till vad Putin gör mot Ukraina. Att Kina och Indien väljer att tjäna pengar på ett desperat Ryssland som rear ut sina tillgångar är inte samma sak som att gilla vad Putin gör.
Citera
2023-06-07, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Om jag skall sammanfatta vad andra kommit fram till i strängen så har alltså ryssarna både "kidnappat" och dränkt zoo-djur. Jag förstår om känslorna svallar då.
Jag tycker mer synd om kloakråttor och spyflugor som dör än de ryska inkräktare som frivilligt krigat i Ukraina som dött. Handlar inte bara om zoo-djur för min del.
Citera
2023-06-07, 15:33
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Kina är mer eller mindre positiva, Indien gör goda affärer med dem, fler kunde nämnas, men jag gissar att dessa länder är för obetydliga för dig. Belgien och Norge är viktigare.

Varken Kina eller Indien har hjälpt Ryssland militärt och de har inte heller erkänt de ockuperade områdena som ryska. Inte ens Krim ser de som ryskt. Det är bara en handfull knäppa kommunist och islamiststater som är positiva. Att det finns länder som utnyttjar Rysslands situation för att köpa billig gas och olja är inte detsamma som att de är Rysslands vänner.

Tro mig! Kina kommer helt hänsynslöst att utnyttja en rysk förlust i kriget. När det här är över kommer kineserna att äga Rysslands naturtillgångar.
Citera
2023-06-07, 15:36
Medlem
Citat:
Vilka undanflykter?

Det är makthavarna i Väst och deras lakejer som är emot Ryssland, övriga världen har en försiktigt positiv till neutral inställning till Ryssland. Den liberala världsordningen är inte särskilt populär internationellt sett.

Undanflykter från att Ryssland sprängde dammen.
Nej, väldigt få ”har en försiktigt positiv till neutral inställning till Ryssland”. Däremot till Ukraina, som väldigt få respekterade eller brydde sig om före invasionen. Hela världen (förutom några skurkstater som Iran och Nordkorea) har sympati för Ukraina idag tack vare ryssens svinerier.
Endast skurkstaterna vill ha med Ryssland att göra hur mycket du än fantiserar om annat. Rysslands saga är all och dess öde kommer bli som Nazitysklands. Putins legacy.
Citera
2023-06-07, 15:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Sant. Med dom i åtanke så hade deras saga varit all om dom gett sig på det okuvliga Europa. Putin skulle nöjt sig med att förtrycka Belarus och pina sitt eget folk om han haft intentionen att sitta kvar. En som gapar över mycket,,,,,,,,,,

Ja han begick ett historiskt misstag. Ryssland har förlorat sin rymdindustri (tror jag, samarbetet med Kazakstan har ju försämrats där de har sina rymdbaser), sin exportindustri av krigsmateriel, sin status som militär och regional stormakt. Sitt diplomatiska inflytande, sin goda ekonomi baserad på råvaruexport, sitt kulturella och sportsliga samarbete internationellt.

Men det är inte säkert att han blir avsatt för att ha förstört sitt land. Diktatorer kan sitta kvar ändå.
Citera
2023-06-07, 15:38
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Det finns idioter och kufar i alla läger, precis som det finns bra människor i alla läger. I mitt läger, i ditt läger. Varför inbillar du dig säga något djupsinnigt med det? Din argumentation är i princip: "Folk som tycker som du är minsann lite skumma, om ni samlades någonstans skulle ni själva inse det och må dåligt över det och ändra er." Det är ju bara barnsligheter.

Det är precis det jag gjort och kommit fram till de uppfattningar jag har. Det är genom att jämföra källor man når en balanserad bild. Precis som i invandringsdebatten uppnår man en större balans om man både följer MSM och alternativmedia. Den som bara följer MSM får aldrig den chansen.

Jag vet inte vad din liknelse om folk som "luktar kön" ska försöka uttrycka, mer än att det är ett lamt försök till en förolämpning. Du får gärna kalla mig uteliggare eller vad som helst, det förändrar ju inte sanningen.

Jag tror att vi är många som tycker att de som stöder den ryska fascistiska diktaturen och dess anfallskrig mot Ukraina, är "lite skumma" minst sagt. Har man någon vettig moral och kompass har man svårt att förstå att någon kan stödja krig, död och förintelse, men som vi vet, det fanns människor i Sverige som på samma sätt stöttade det nazistiska Tyskland under VK2, så det finns människor till allt. Vi andra har bara svårt att förstå det.
Citera
2023-06-07, 15:39
Medlem
Citat:
Vilka undanflykter?

Det är makthavarna i Väst och deras lakejer som är emot Ryssland, övriga världen har en försiktigt positiv till neutral inställning till Ryssland. Den liberala världsordningen är inte särskilt populär internationellt sett.

Självklart är vi emot Ryzzland!!!!
Man vill inte ha med dom att göra.
Om man hade en kompis som beter sig som Ryzzland så säger man upp bekantskapen med vederbörande.
Eventuellt med tillägget att om du skärper dig så kan du kanske komma in i värmen igen.
Citera
2023-06-07, 15:40
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Det finns idioter och kufar i alla läger, precis som det finns bra människor i alla läger. I mitt läger, i ditt läger. Varför inbillar du dig säga något djupsinnigt med det? Din argumentation är i princip: "Folk som tycker som du är minsann lite skumma, om ni samlades någonstans skulle ni själva inse det och må dåligt över det och ändra er." Det är ju bara barnsligheter.

Det är precis det jag gjort och kommit fram till de uppfattningar jag har. Det är genom att jämföra källor man når en balanserad bild. Precis som i invandringsdebatten uppnår man en större balans om man både följer MSM och alternativmedia. Den som bara följer MSM får aldrig den chansen.

Jag vet inte vad din liknelse om folk som "luktar kön" ska försöka uttrycka, mer än att det är ett lamt försök till en förolämpning. Du får gärna kalla mig uteliggare eller vad som helst, det förändrar ju inte sanningen.

Du resonerar i termer av läger, men ofta är inte motsatsen till ens lilla tribe ett annat läger, det är ALLA andra läger. Jag råder dig att se vilken din ingroup är i det här, vilka sympatiserar du med. Vet du vilka de andra är?

Du är ju uppenbarligen konträr här, du ser dig själv som mer upplyst än 'pöbeln'. Du tar in information från fler källor etc, och utifrån det bygger du en förenklad bild där de i din outgroup bara tar in information okritiskt från mainstreamkällor. Vad är det om inte ett lamt försök till förolämpning?

Du borde komma ner på jorden lite, för att du har telegram, kollar RT och Aftonbladet och övrig foliehattmedia gör dig inte briljant.

Vilket är ditt större perspektiv? Vill du ha en rysk värld? Eller vill du bara inte ha en woke värld? För svaret på det sista är inte det första.
Citera
2023-06-07, 15:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fan, jag tror första Leoparden har blivit utslagen.
https://twitter.com/UAWeapons/status/1666096408414543875

De lyckades för de har fått ett referenskort med tydliga bilder så att soldaterna skall känna igen olika stridsvagnar:
https://twitter.com/nigroeneveld/status/1666208374105464872
Citera
2023-06-07, 15:42
Medlem
Citat:
Varför ljuger du om sådant som är lätt att kontrollera?

?

Tycker du själv att Indien har uttryckt uppskattning för Rysslands beteende på sistone? Exakt, det har de inte gjort, tvärtom. Putin fick sig ju tom en avhyvling på nåt toppmöte när han fortfarande vågade åka utomlands.

Du är fullständigt felinformerad.
Citera
2023-06-07, 15:44
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Tillbakakakorna är ju nödvändiga, eftersom du konsekvent vägrar se att det du håller på med är projicering. Tillämpa dina goda råd på dig själv en stund. Om du tror på dem, vill säga.

Putin är avgjort konservativ, det är därför han är så djupt hatad av det vänsterliberala etablissemanget i Väst. De förnekar inte heller att han är konservativ, som du gör. Gissar att du ser dig själv som "konservativ" själv, samtidigt som du går i Washingtons och EU:s ledband.

Du behöver för övrigt inte använda olika varianter av "surkov" i varenda inlägg, ingen imponeras av att du lagt dig till med något begrepp du tycker låter tjusigt.

Jag ser mig definitivt inte som konservativ, så dålig gissare kan läggas till dina övriga svaga egenskaper.

Putin är en omoralisk horunge, att han genom SURKOV målat upp en bild som är så attraktiv för dig att du inte kan se att kejsaren är naken ändrar inte på det.
Citera
2023-06-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är historiskt svårt att bli av med envåldshärskare. Saddam och Ghadaffi var efter utländska militära ingripanden. Ceaușescu var ju ett fall där det gjordes av folk internt nära makten.
Det beror i barnamördare v.puttins fall på hur gärna någon annan vill ha posten. Både Saddam och Ghadaffi satt stensäkert tack vare hårt förtryck, incel-puttlers situation är nog mer svajig då det finns folk i den inre kretsen som kan tänka sig att komma över några procent av statsbudgeten istället för de 1-2% av ministeriets budget som idag hamnar på deras konton. puttler sitter kvar tills någon av de andra har säkrat tillräckligt stöd, om ingen rör runt i grytan och sätter en kula mellan öronen på den efterblivne puttler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in