Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Det finns idioter och kufar i alla läger, precis som det finns bra människor i alla läger. I mitt läger, i ditt läger. Varför inbillar du dig säga något djupsinnigt med det? Din argumentation är i princip: "Folk som tycker som du är minsann lite skumma, om ni samlades någonstans skulle ni själva inse det och må dåligt över det och ändra er." Det är ju bara barnsligheter.
Det är precis det jag gjort och kommit fram till de uppfattningar jag har. Det är genom att jämföra källor man når en balanserad bild. Precis som i invandringsdebatten uppnår man en större balans om man både följer MSM och alternativmedia. Den som bara följer MSM får aldrig den chansen.
Jag vet inte vad din liknelse om folk som "luktar kön" ska försöka uttrycka, mer än att det är ett lamt försök till en förolämpning. Du får gärna kalla mig uteliggare eller vad som helst, det förändrar ju inte sanningen.
Du resonerar i termer av läger, men ofta är inte motsatsen till ens lilla tribe ett annat läger, det är ALLA andra läger. Jag råder dig att se vilken din ingroup är i det här, vilka sympatiserar du med. Vet du vilka de andra är?
Du är ju uppenbarligen konträr här, du ser dig själv som mer upplyst än 'pöbeln'. Du tar in information från fler källor etc, och utifrån det bygger du en förenklad bild där de i din outgroup bara tar in information okritiskt från mainstreamkällor. Vad är det om inte ett lamt försök till förolämpning?
Du borde komma ner på jorden lite, för att du har telegram, kollar RT
och Aftonbladet och övrig foliehattmedia gör dig inte briljant.
Vilket är ditt större perspektiv? Vill du ha en rysk värld? Eller vill du bara
inte ha en woke värld? För svaret på det sista är inte det första.