Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Skulle en enskild person i Sverige alltså kunna påverka Rysslands anseende? Som man känner sig själv känner man andra. Med samma logik tror du väl att du själv gör skillnad i kampen mot Ryssland genom att kräkas i den här tråden dag efter dag.
Det handlar inte om enskilda personer utan om en skabbig flock putinvurmare som konsekvent förminskar Ukrainas framgångar på slagfältet, relativerserar rysk brutalitet och hittar på krystade motiveringar till angreppet som till punkt och pricka speglar Kremls narrativ. Som av en händelse har ni dessutom samma, på gränsen till sinnessjukt uppskruvade, uppfattning om feminism, vaccin, mångkultur och västmedia och smyger hela tiden in det i er propaganda som om det skulle ge någon slags legitimitet. Det faktum att ni finns är i alla fall för mig en faktor som bidragit till att jag till exempel gick in och crowdfundade bayraktars i inledningen på konflikten. Så ni kan faktiskt i någon mån påverka Rysslands anseende. Bara att effekten är precis den motsatta sett till vad jag tror att ni försöker uppnå.