2023-06-07, 09:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ännu en sjuk grej med Arvid:
Att han gör en intervju med värsta skvaller-skit-blaskan Hänt om Ida, där han enbart slänger ut skitsnack och nytt insinuerande om sin fru; säger att Idas föräldrar inte var med på bröllopet för att dom inte ville det och att det kändes konstigt.
Ser på Idas instagram att hennes mamma inte lever..!

Ja herregud så himla sjuuukt verkligen....

Han sa att han inte fick träffa sina svärföräldrar, vilket stämmer. Kan ju vara så att Idas Pappa har en ny fru också.
Citera
2023-06-07, 10:06
Avslutad
https://twitter.com/axljka/status/1665978799756832769?s=20

Bästa recensenten av programmet skriver på Twitter och inte i nån tidning.
Citera
2023-06-07, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Carro dricker lite i överkant bakom nedfällda persienner i Kumla. Inte Arvids kopp té riktigt va🤭

Hon är Kerstin 7 kvällar i veckan. Fast tror inte det är Kerstin utan mer arga Marina.
Citera
2023-06-07, 10:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är Kerstin 7 kvällar i veckan. Fast tror inte det är Kerstin utan mer arga Marina.

Ja med Arvids mått mätt i alla fall. För min egen del tror jag inte att någon av dem har problem med drickandet, men som svar på att Arvid skulle passa bättre med Carro så var det nödvändigt att påpeka dryckesvanorna
Citera
2023-06-07, 10:29
Avslutad
Citat:
Ja med Arvids mått mätt i alla fall. För min egen del tror jag inte att någon av dem har problem med drickandet, men som svar på att Arvid skulle passa bättre med Carro så var det nödvändigt att påpeka dryckesvanorna

Ja, bra att du påpekar det. Med Arvids mått mätt. Eller inte, det är nog bara ”mamman till hans framtida barn” som måste vara en Madonna för att han inte ska stämpla henne som en …
Han svänger ju väldigt mellan att idealisera och nedvärdera. Han tycker att Carro är jättegrym nu men hade han matchats med henne, ojoj, uppfostringsläger.
Han har sagt till Ida, kameran, experterna, sin mamma och mormor att alla exen var passiva mähän som bara tyckte det var så underbart att få hänga med honom ungefär. Men plötsligt säger han att dom tvärtom var helt fantastiska människor, samtidigt som han går från att höja Ida till skyarna till att säga att hon är Jätteslarvig, att han kommer få dra ett tyngre lass i hushållet och att hon har ett fylle-alter ego och misshandlar sin kropp, super, yadayada.
Citera
2023-06-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vem har rik farsa och ingen inkomst? Alla medverkande kvinnor jobbar ju, enligt vad de sagt.

Lina. Hon har framställts som sjukskriven, men en användare här har sett på Skatteverket att hon haft typ noll i deklarerad inkomst. (Även sjukpenning räknas som inkomst, alltså försörjer hon sig på annat sätt än via jobb eller sjukpenning.)
Citera
2023-06-07, 11:21
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Arvid och Ida. Ida är ju fantastisk, Arvid försöker göra ner henne och få henne att känna sig som en dålig människa för att hon har haft roligt och festat. Men hon köper det inte alls utan står upp för sig själv och möter Arvid med stadig blick. Direkt svänger han då och skall försöka få det att framstå som att han menar väl och tänker på deras framtida barn. Man såg en skymt av rädsla i hans ögon när han inte kom någon vart med sin härskarteknik. Underbart att se, bästa sekvensen i hela säsongen. Arvid du är ägd!

Jag njöt till fullo av att se skiftningarna i hans ansikte när hon satte upp sin gräns. Han bleknade under fräknarna när hans manipulativa taktik med "jag vill att du ska bli mor till mina barn, så jag vill att du är helig, ren och nykter" inte gick hem.
Senast redigerad av Spider-Girl 2023-06-07 kl. 12:00.
Citera
2023-06-07, 11:39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
https://www.gp.se/kultur/kultur/gift-vid-f%C3%B6rsta-%C3%B6gonkastet-del-7-hur-allt-g%C3%A5r-fel-n%C3%A4r-paren-tr%C3%A4ffar-varandr a-1.100804980

Man har t.o.m förstorat stavfelet utan att upptäcka det, vad har GP för fel i hjärnan? som kanske tror
att det heter ETT porrfilm

Citat:
Det dröjer inte länge innan Arvid och Ida övertrumfar spikbråket när de återigen förvandlar programmet till ett porrfilm.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag njöt till fullo av att se skiftningarna i hans ansikte när hon satte upp sin gräns. Han bleknade under fröknarna när hans manipulativa taktik med "jag vill att du ska bli mor till mina barn, så jag vill att du är helig, ren och nykter" inte gick hem.
Jag vill att Kjerstin ska få utrymme att uppfostra deras barn, gå in och ut i rollen med kontroll, ingen kommer att springa bättre berusad med en barnvagn https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvMy74/per-bill-i-ratten-jag-var-inte-berusad
än Kjerstin

Ni andra får i uppdrag att komma på fler situationer när det kan vara kul att vara berusad under barnuppfostran
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-07 kl. 11:45.
Citera
2023-06-07, 12:00
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag vill att Kjerstin ska få utrymme att uppfostra deras barn, gå in och ut i rollen med kontroll, ingen kommer att springa bättre berusad med en barnvagn https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvMy74/per-bill-i-ratten-jag-var-inte-berusad
än Kjerstin

Ni andra får i uppdrag att komma på fler situationer när det kan vara kul att vara berusad under barnuppfostran
Givetvis på sångstunden på Öppna Förskolan med andra föräldrar.
På inskolningssamtalet på förskolan.
På guldklimpens 3-årskalas.
På föräldrarådets första möte.

The sky is the limit!
Citera
2023-06-07, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
https://www.gp.se/kultur/kultur/gift-vid-f%C3%B6rsta-%C3%B6gonkastet-del-7-hur-allt-g%C3%A5r-fel-n%C3%A4r-paren-tr%C3%A4ffar-varandr a-1.100804980

Man har t.o.m förstorat stavfelet utan att upptäcka det, vad har GP för fel i hjärnan? som kanske tror
att det heter ETT porrfilm

än Kjerstin

Så Stina och Fredrik borde inte skaffa barn? Inte Alex heller som hade sitt ”livs bakfylla” efter parhelgen? Carro måste vara uteslutet då, hon har ett vinglas i handen i alla scener där hon inte är arg och skakar i hela kroppen. Hennes väninna i vått och torrt som älskar vin och drinkar enligt sin instagram har två barn. Varför är det just och bara Ida som ska målas ut som värsta alkoholisten? För att Arvid pekat på henne och hängt ut henne nåt så förfärligt överdrivet? Tycker det är vanligare att vuxna dricker mer och oftare än jag än lika mycket eller mindre. Jag är inte nykterist men dricker max ett halvt glas vin när jag går bort eftersom jag har sån låg tolerans och känner av det snabbt. Det brukar jag vara ensam om. Vet många härliga, högpresterande kvinnor som kan gå ut och festa likt Ida när dom är lediga.
Citera
2023-06-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag njöt till fullo av att se skiftningarna i hans ansikte när hon satte upp sin gräns. Han bleknade under fräknarna när hans manipulativa taktik med "jag vill att du ska bli mor till mina barn, så jag vill att du är helig, ren och nykter" inte gick hem.

Att mamman till ens kommande barn ska vara nykter och oskuld är det minsta man kan begära.
Citera
2023-06-07, 12:50
Medlem
Citat:
Carro dricker lite i överkant bakom nedfällda persienner i Kumla. Inte Arvids kopp té riktigt va🤭

Man kan dock ha mer sympati med Carros drickande eftersom det är någon form av självmedicinering. Idas drickande däremot handlar mer om narcissism, redan nu kräver hon att Arvid ska omfamna det och den jävla flaskan ska ha sin självklara plats på piedestalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in