2023-06-06, 23:31
Medlem
All respekt för de som har dåliga erfarenheter av alkohol. Men jag tycker att Arvid kunde hantera situationen bättre, antingen prata med Ida INNAN de kommer till situationer med alkohol om att han har dåliga erfarenheter och att alkohol är känsligt för honom. Eller så avvakta och se om hon möjligen är en person som inte kan hantera alkohol. Att kritisera henne öppet när hon blir "lite full" är sjukt otrevligt och avtändande.

Undrar om de som matchat paren känner att de gjort ett bra jobb som matchat August -Carro och Alex-Lina... 🤔
Citera
2023-06-07, 00:24
Medlem
Tervulls avatar
Arvid och Ida. Ida är ju fantastisk, Arvid försöker göra ner henne och få henne att känna sig som en dålig människa för att hon har haft roligt och festat. Men hon köper det inte alls utan står upp för sig själv och möter Arvid med stadig blick. Direkt svänger han då och skall försöka få det att framstå som att han menar väl och tänker på deras framtida barn. Man såg en skymt av rädsla i hans ögon när han inte kom någon vart med sin härskarteknik. Underbart att se, bästa sekvensen i hela säsongen. Arvid du är ägd!

August och Carro. Ja bästa vännen sammanfattar ju Carros medverkan i programmet med en enda mening. ”Du är ju en jävla surfitta som inte vill göra ett skit”. Precis så. Förstår Augusts enorma besvikelse att bli matchad med henne vilket slöseri. Han borde få en ny fru som kompensation.

Alex och Lina. Hon njuter av att trycka ner Alex. Hon vill framställa sig själv som världsvan och kunnig, på hans bekostnad. När de drejade krukor säger hon med ett chockat uttryck. ”Jag är förvånad att han lyckades åstadkomma något alls”. Hon behandlar honom som han har en utvecklingsstörning. Kan inte låta bli att störa mig på hennes klädstil oxå, ser ut som hon klär sig i potatissäckar och samtidigt skall hon klanka ner på Alex val av klädsel, kanske inte alltid uttalat men undertonen säger att han klär sig fel. Usch det gör ont att se Alex förminska sig själv för att göra henne nöjd. Hon verkar lika rolig att umgås med som en kylklamp.

Fredrik och stina. Bra insikt av stina att när Fredrik är så snäll får man inte utnyttja det. Jag tror på dom, det kommer bli barn och förmodligen även hus men kanske utan äppelträd.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-07 kl. 00:32.
Citera
2023-06-07, 00:27
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ännu en sjuk grej med Arvid:
Att han gör en intervju med värsta skvaller-skit-blaskan Hänt om Ida, där han enbart slänger ut skitsnack och nytt insinuerande om sin fru; säger att Idas föräldrar inte var med på bröllopet för att dom inte ville det och att det kändes konstigt.
Ser på Idas instagram att hennes mamma inte lever..!

Länk?
Citera
2023-06-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Anledningen till att folk mestadels kvinnor reagerar så starkt är för att kvinnor inte gillar att bli avvisade och när Arvid kallade det osexigt avvisade han indirekt tusentals tv-tittande kvinnor. Därför blir de helt hysteriska och börjar leta fel hos honom för att visa att han inte är tillräckligt värd för att avvisa dem, egentligen är det kvinnorna som skulle avvisat honom! Sådeså!

Intressant hur kvinnorna i tråden reagerar, stärker även min personliga tes att kvinnor har ett kollektivt medvetande. Vi såg det även vid metoo, helt plötsligt hade var och varannan kvinna blivit våldtagen tydligen.
Citera
2023-06-07, 01:05
Medlem
Fredrik och Stina är helt underbara i mina ögon. Jag tycker de är det mest intressanta paret som jag skulle vilja se mer av. De känns som det där trygga paret dit man alltid är välkommen - typ bakis en söndag och får brunch.

De andra är bara misär. Då kan jag kolla paradise hotel istället.
Citera
2023-06-07, 01:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Carro är en mogen tjej, hon och Arvid är nog perfect match.

Carro dricker lite i överkant bakom nedfällda persienner i Kumla. Inte Arvids kopp té riktigt va🤭
Citera
2023-06-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Länk?

Här är länken till Hänt Extra intervjun där Arvid berättar att Idas föräldrar inte ville vara med på bröllopet. (Idas mamma är ju avliden).

https://www.hant.se/noje/darfor-saknas-idas-familj-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-2023/9722403

” Alltså alla mina var på bröllopet, mamma och pappa och syrran, min närmsta familj.”
—-
” – Men inte Idas föräldrar, de var ju inte där. Det var ju så speciellt för de ville ju inte vara med på tv, så jag fick ju inte träffa mina svärföräldrar varken på bröllopet eller under sommaren för det blev aldrig tid att åka upp till Norrland för det är där de bor ju.”
Citera
2023-06-07, 01:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ännu en sjuk grej med Arvid:
Att han gör en intervju med värsta skvaller-skit-blaskan Hänt om Ida, där han enbart slänger ut skitsnack och nytt insinuerande om sin fru; säger att Idas föräldrar inte var med på bröllopet för att dom inte ville det och att det kändes konstigt.
Ser på Idas instagram att hennes mamma inte lever..!

Går det att länka till den artikeln? Eller intervjun kanske man ska säga
Citera
2023-06-07, 02:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Lägg ner nu, du verkar närmast besatt av honom. Han är befäl inom militären och har genomgått omfattande psyktester.

Det är dessvärre ingen indikator på att det är en hyvens kille vi talar om.
Du kanske tror att försvarsmaktens anställda är osedvanligt korrekta?
Varsågod och läs;

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2021/03/fpan-haller-ordning-pa-forsvarsmaktens-anstallda/?TSPD_101_R0=08054bd396ab2000981c4e980a7d27b21b4ac 673163e1d3875ed9af3cf6d0e8652d1f6ce5a1e4158085e733 6cb143000754c8103ae9f2ba451c01350f392894fdad0c3134 4c972c1cb2462d150b14e7c9b4b6bcfadd91eb7a1c0da317f8 17bdb
Citera
2023-06-07, 06:44
Medlem
Citat:
Oväntat

Man ser på sättet han har byxorna att han bär på en rejäl pjäs.

Hängpung?
Säger ju inte mkt att se med kläderna på.
Citera
2023-06-07, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Sant som så många gånger upprepats. Minns när man var 15 och snäll och tjejerna knappt tittade på en. Så blev man 17-18 och kaxig och plötsligt ville tjejerna ha en.

Det bästa är att vara en schysst person med integritet men det tar några år att komma dit.
Ah, som åren mellan 15 och 17 då?
Citera
2023-06-07, 09:16
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Här är länken till Hänt Extra intervjun där Arvid berättar att Idas föräldrar inte ville vara med på bröllopet. (Idas mamma är ju avliden).

https://www.hant.se/noje/darfor-saknas-idas-familj-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-2023/9722403

” Alltså alla mina var på bröllopet, mamma och pappa och syrran, min närmsta familj.”
—-
” – Men inte Idas föräldrar, de var ju inte där. Det var ju så speciellt för de ville ju inte vara med på tv, så jag fick ju inte träffa mina svärföräldrar varken på bröllopet eller under sommaren för det blev aldrig tid att åka upp till Norrland för det är där de bor ju.”

Låter märkligt, om det nu stämmer att hennes mamma inte lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in