Citat:
Fel Feel FEEEL - han är en polis med polisskoleexaman - polisbögskoleexamen - polishögskoleexamen har han inte eftersom polisskolan INTE ÄR EN HÖGSKOLA.
Det är därför jag skriver supersluge supertaktikern o juristutbildade Linda till Riksolischef - ni som vill komma åt henne borde ju hålla med
Det är därför jag skriver supersluge supertaktikern o juristutbildade Linda till Riksolischef - ni som vill komma åt henne borde ju hålla med
1. Där har du fel, det enda formalie kravet i Sverige för att kallas jurist är 10p/15hp i juridik. Sedan finns det praktiserande jurister också, så kallade självlärda.
1.1. https://docplayer.se/23198021-Polisens-chefsforsorjningsprogram-mot-strategisk-niva.html Polismyndigheten har en massa internutbildningar för chefer där bland annat juridik ingår.
1.2. Enligt min uppfattning är fröken Staaf arketypen för en politruk liksom Thornberg m.fl. De ska alltså inte finnas på myndigheter överhuvudtaget.
1.3. Sedan är alla inblandade grovt belastade av tidigare skandaler. Thornberg exempelvis i Widlert och Gramenius härvan (tydligen kallat IBM-skandalen nuförtiden) där bland annat alla svenska stridspiloters identiteter m.m. såldes till Serbien, Ryssland och flera västmakter för en rund liten ersättning.
1.4. Det är alltså grovt korrupta och kriminella landsförrädare som figurerar i den här affären och fröken Staaf ser mest ut att vara en politisk kontroll post. Ifall någon inte lyder så kommer fröken Staaf att anmäla våldtäkt pronto. Och det är så det är. Antagligen låter inte fler herrar i staten sig luras av fröken Staaf och ja det är partibok S på de flesta inblandade i nu aktuella härvan.
1.5. Däremot kan man nog tycka att juridiken borde förpassas till domstolar. Idag har juridiken blivit ett gäng som vilket annat som helst när de inte längre har kvalificerade arbetsuppgifter till juristerna och det därför sitter en massa jurister och administrerar typ stolar på myndigheterna.
1.6. Sedan är det ganska tydligt att det finns en feminist faktor i det hela också. Kvinnorna i rättsverksamheten är ungefär som atombomber i krig, tittar man på mark och miljöfrågor har kvinnliga kommunister förstört allt från länsstyrelse hela vägen till internationella tribunaler och det finns en röd tråd i det hela. Affirmative action - total massförstörelse - rättsverksamheten upphör. Det händer gång på gång på gång på gång.
2. Bye-bye