2023-06-06, 20:57
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag säger att motoffensiven med överdrivet dyra advokater samt de fåniga anklagelserna är för mig tecken på att klubben är orolig. Citys oroliga beteende är inte ovanligt kolla bara hur Barca betett sig sedan det blev känt att dom utreds för korruption/domarmutor. Presidenten har slängt ur sig alla möjliga korkade anklagelser och jag tror att City kommer göra likadant när det närmar sig rättegång.

City har redan satt igång sina korkade anklagelser, artikeln är från 18 maj i år:
Citat:
Manchester City launch legal challenges against their 115 Premier League charges, including an objection to the barrister leading the panel being an Arsenal supporter - but the lawyer leading the champions' defence is 'an avid Gunners fan' too!
Murray Rosen KC is the head of the Premier League’s independent judicial panel
Man City are believed to have raised the issue of Rosen’s support for Arsenal
However, City’s lawyer, Lord Pannick KC, was described as ‘an avid Arsenal fan’
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12100417/Man-City-object-barrister-Arsenal-fan-lawyer-Gunner-too.html

Det märks att det är delar av gamla gänget från Barca som rattar City.
Citera
2023-06-06, 22:48
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag säger att motoffensiven med överdrivet dyra advokater samt de fåniga anklagelserna är för mig tecken på att klubben är orolig. Citys oroliga beteende är inte ovanligt kolla bara hur Barca betett sig sedan det blev känt att dom utreds för korruption/domarmutor. Presidenten har slängt ur sig alla möjliga korkade anklagelser och jag tror att City kommer göra likadant när det närmar sig rättegång.
Det finns ingen logik i att inte anlita dom bästa om man har råd och låta dom sköta allt.. Vare sig man är skyldig eller inte.
Citera
2023-06-06, 23:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
City och deras uppenbara fusk uppe igen. Något som får för lite utrymme i dagens media och fusklagets resa mot en historisk trippel. Ser bara massa hyllningar. Att deras grund är lagd av fusk göms undan. Blir bara fånigt när bevisen redan finns ute. Att det tar tid är ju naturlugt. 115 punkter. Flers års fusk. Säsongers sportsliga resultat som måste tas med. Men finns inget annat rimligt än nedflyttning till football league och fråntagande av samtliga titlar sen araberna tog över.

https://twitter.com/AdamJoseph____/status/1622889676855197697

Tänker inte hylla någonting denna klubb gör. Hyllar man en idrottare som vunnit guld och sen åker fast för doping? Nej det är klart.

På liknande ämne även om det kanske inte är regelbrott, snarare moraliskt fel och visar på ett systemfel inom fotbollen. City Football group äger totalt 13 lag nu. Bland lagen skickas spelare tvärs över. I land säljs inom samma koncern. För underpriser. Är ju helt galet fel sportsligt när man kan utnyttja systemet så.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12132045/amp/Are-Manchester-City-gaming-Champions-13-club-group-accused-stockpiling-players.html
Citera
2023-06-07, 09:02
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
City och deras uppenbara fusk uppe igen. Något som får för lite utrymme i dagens media och fusklagets resa mot en historisk trippel. Ser bara massa hyllningar. Att deras grund är lagd av fusk göms undan. Blir bara fånigt när bevisen redan finns ute. Att det tar tid är ju naturlugt. 115 punkter. Flers års fusk. Säsongers sportsliga resultat som måste tas med. Men finns inget annat rimligt än nedflyttning till football league och fråntagande av samtliga titlar sen araberna tog över.

https://twitter.com/AdamJoseph____/status/1622889676855197697

Tänker inte hylla någonting denna klubb gör. Hyllar man en idrottare som vunnit guld och sen åker fast för doping? Nej det är klart.

På liknande ämne även om det kanske inte är regelbrott, snarare moraliskt fel och visar på ett systemfel inom fotbollen. City Football group äger totalt 13 lag nu. Bland lagen skickas spelare tvärs över. I land säljs inom samma koncern. För underpriser. Är ju helt galet fel sportsligt när man kan utnyttja systemet så.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12132045/amp/Are-Manchester-City-gaming-Champions-13-club-group-accused-stockpiling-players.html

Och Newcastles ägare har gått in i 4 klubbar i Saudis högstaliga. Tur att klubbar i samma division inte får ha samma ägare i Europa iaf....än så länge
Citera
2023-06-07, 09:13
Medlem
Ni Chelsea fans.
Det var ju väldigt många värvningar inför säsongen.
Vet säsongen varit värdelös,men såg ni nån spelare som signades kan bli spännande i framtiden?
Vilka va meningslösa värvningar?

Cucurella ,hur ser ni på honom?
Skrev i fjol när hörde City va intresserade men tyckte steget från Brighton till City va för stort och han skulle inte va redo,hur lyckades han i Chelsea?
Citera
2023-06-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Och Newcastles ägare har gått in i 4 klubbar i Saudis högstaliga. Tur att klubbar i samma division inte får ha samma ägare i Europa iaf....än så länge
Gissar Ronaldo får chansen lånas ut till en CL klubb nu..
Citera
2023-06-07, 09:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Gissar Ronaldo får chansen lånas ut till en CL klubb nu..

Ja av en ren slump så innefattar det Ronaldos klubb, Benzemas klubb & klubben som vill ha Messi.

Al-Ittihad, Al-Ahli, Al-Nassr och Al-Hilal. Som väl är de 4 bästa. Rolig liga

Läste häromdagen att Saudi vill sätta ihop All-Star lag från sin inhemska liga som skall möta Real Madrid osv. i framtiden.

Och folk undrar varför man inte bryr sig lika mycket om fotbollen utanför Sverige längre
Citera
2023-06-07, 09:32
Medlem
Drickbacks avatar
Någon som är sugen att se Maquire i Tottenham?
Citera
2023-06-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ja av en ren slump så innefattar det Ronaldos klubb, Benzemas klubb & klubben som vill ha Messi.

Al-Ittihad, Al-Ahli, Al-Nassr och Al-Hilal. Som väl är de 4 bästa. Rolig liga

Läste häromdagen att Saudi vill sätta ihop All-Star lag från sin inhemska liga som skall möta Real Madrid osv. i framtiden.

Och folk undrar varför man inte bryr sig lika mycket om fotbollen utanför Sverige längre
Det jag stör mig med att Saudi köper upp alla spelare i Europa är att jag nästan kan sätta en peng på Saudi ligan sändas i Sverige
Aldrig nån tv kanal kommer missa denna chans..
Citera
2023-06-07, 10:08
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det jag stör mig med att Saudi köper upp alla spelare i Europa är att jag nästan kan sätta en peng på Saudi ligan sändas i Sverige
Aldrig nån tv kanal kommer missa denna chans..

Ironiskt nog med lite HBTQ & feministisk reklam i halvtid
Citera
2023-06-07, 10:42
Medlem
Manchester United spelaren Antony ex flickvän har anmält honom för misshandel senaste månaderna,ena gången var det United egen läkare som plåstra om henne efter hon fick en Dansk skalle av sin älskling..
Citera
2023-06-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ironiskt nog med lite HBTQ & feministisk reklam i halvtid
Hade gjort gott ,men aldrig de kommer våga,de kommer brinna i landet isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto