2023-06-02, 16:24
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Du är en väldigt trångsynt och förvriden person. Att förknippa dig själv med män som får ett samhälle att rulla, men inte med kriminella, de som skapar krig och de som förstör samhället? Du kan inte ägna kvinnorna en enda positiv tanke eller vad de har åstadkommit för er män. Du låter enbart som en stor jävla narcisisst faktiskt.

Jag kommer aldrig att hålla med dig. Finns kvinnor som ensamma får fostra upp ett barn och att göra allt det svåra jobbet själv. De behöver inte en man för det, även om det underlättar att hjälpas åt. En utlösning från en man är inget som kräver särskilt mycket intelligens och arbetskraft. Det sker även i djurriket utav arter som saknar en människohjärna, dessutom finns det djur som är tvåkönade? Det är en naturlig kraft. Det kan även en utvecklingsstörd klara av, inte fan bygger ett manligt könsorgan upp detta samhället.

Vad har du tillfört detta samhälle som skulle kunna utmärka dig till en så fantastisk man som du utger dig för att vara? Vad har du som en kvinna behöver? Fjanterier. Tror du att intelligens sitter i ett könsorgan så är du fan i mig dum huvudet.

Jag kommer med glädje att inte lägga ner mer tid på dig. Du och ditt könsorgan betyder ingenting. Det enda du kan lösa med din penis är kanske ett barn, frågan är om någon tjej ens är intresserad utav en som dig? Det saknas mycket annat där uppe.

Kan med stor säkerhet säga att du som man inte behövs mer än till möjligtvis reproduktionen för människoartens överlevnad. Det är så just denna art fungerar. Men att en kvinna behöver män är skitsnack, dock väljer könen att samarbeta och det är en helt annan sak. Men det är inget en KVINNA BEHÖVER. Du måste förstå skillnaden på ett samarbete och att behöva någon.

Jag är inte den som säger att kvinnor inte behöver män och att män inte behöver kvinnor, tvärtom så sa jag i ett av förra inläggen bokstavligen att kvinnor behöver män och att män behöver kvinnor, så vem här är narcissisten?

Hahaha jag ser att du undviker att svara på frågan. Singelmammor, tvåkönade djur bla bla hurr durr skitsnack har inget med saken att göra. Jag försöker igen, lite tydligare den här gången: HUR har du tänkt bli gravid utan män? Hmmmm? Bara det där lilla visar svart på vitt att du är beroende av män.

Wow jag trodde att du hade åtminstone 2 hjärnceller, men jag hade tydligen fel, du kan inte ha mer än en halv. Peka gärna ut exakt vart jag har påstått att det där det manliga könsorganet som har byggt samhället. Hmmm?

Haha nu har du tom lyckats säga emot dig själv i försök att inte erkänna att du har fel. Mannen behövs för reproduktionen för människoartens överlevnad, det är just så denna art fungerar meeeeen att en kvinna behöver en man är skitsnack. Igen, säg mig hur har du tänkt bli gravid utan en man? Visar inte det svart på vitt att du är beroende av män? Hallå, hur dum är du?

Herregud vad söt "könen väljer att samarbeta". Det kan alltså inte ha någonting att göra med att en av människans största instinkter är reproduktion och att det är därför vi har sexdriv och attraheras av det motsatta könet, nej nej. Allt det där med biologi, evolution, våra instinkter och hela den biten har absolut inget med saken att göra, utan det är så enkelt som att kvinnor bara "väljer" att samarbeta med män. Helt otroligt...

Sen är frågan varför kvinnor trots alla friheter och rättigheter de har fått, möjlighet till karriär och egna pengar, självständighet och allt det där bara har blivit mer olyckliga än innan. Kan det ha något att göra med feminism, att man försöker förstöra det här med roller i samhället, utrota kärnfamiljen och det maskulina och feminina?
Citera
2023-06-02, 22:54
Medlem
Prodelins avatar
Ni borde se dokumentärserien på BBC där man delade upp männen i en grupp och kvinnorna i en grupp och de fick var sin egen ö ute i havet att försöka överleva på.

Männen var konstruktiva och byggde kojor och fixade mat och började odla grönsaker osv medans kvinnorna blev helt förvirrade och visste inte hur de skulle ordna mat eller tak över huvudet, kvinnorna var helt omyndiga klara sig själva, det slutade med kaos och alla kvinnor var fiender mot varandra.

Allt vi använder idag är byggt av män sen forntider, bara en idiot förnekar det och förmodligen en av de kvinnliga snöflingorna i denna tråd tror på motsatsen.

Behövs kvinnor? nej reproduktion kan se ske idag utanför i kontrollerad miljö, behövs kvinnors intelligens? nej, kvinnor är bra där de passar, sjukvården och arbeten som är mjuka som män är sämre på.
Citera
2023-06-06, 01:48
Medlem
PhantomHoes avatar
Citat:
"Herregud vad söt" ? Du är ju pinsam.

Asså lägg ner, jag kommer inte hålla med dig. Jag hade kunnat svara tillbaka igen, men vet du vad jag bryr mig inte om dig som man faktiskt, så jag skiter i det helt enkelt ! Ha det gött mannen och hoppas du åstadkommit något för samhället innan du dör, men troligtvis inte.

Män driver civilisationen framåt genom utveckling av t.ex teknik, infrastruktur och tar han om de fysiskt svagare (kvinnor och barn) rent ekonomiskt och beskyddande. Kvinnan föder och uppfostrar nästa generation av mänskligt liv (helt fantastiskt) och gör allt i sin makt för sina barn.

Båda rollerna är livsviktiga och precis lika mycket värde men såklart olika. Mannen behöver kvinnan precis som kvinnan behöver mannen. Vi är skapta till att komplettera varandra som en 1+1=3 situation.

Otroligt ledsamt med utvecklingen som vi ser i samhället idag. Jag är övertygad om att de traditionella könsrollerna gör bägge könen absolut lyckligast.

Att det finns en tråd där man hatar kvinnor är tragiskt och absolut inte ett steg mot att få balans mellan könen och få slut på könskriget.
Citera
2023-06-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomHoe
Män driver civilisationen framåt genom utveckling av t.ex teknik, infrastruktur och tar han om de fysiskt svagare (kvinnor och barn) rent ekonomiskt och beskyddande. Kvinnan föder och uppfostrar nästa generation av mänskligt liv (helt fantastiskt) och gör allt i sin makt för sina barn.

Båda rollerna är livsviktiga och precis lika mycket värde men såklart olika. Mannen behöver kvinnan precis som kvinnan behöver mannen. Vi är skapta till att komplettera varandra som en 1+1=3 situation.

Otroligt ledsamt med utvecklingen som vi ser i samhället idag. Jag är övertygad om att de traditionella könsrollerna gör bägge könen absolut lyckligast.

Att det finns en tråd där man hatar kvinnor är tragiskt och absolut inte ett steg mot att få balans mellan könen och få slut på könskriget.

Att en man försörjer kvinnorna var back in the days. Nej du, så behöver det verkligen inte vara längre. Ni män skall fostra och ta hand om era egna barn exakt lika mycket som en kvinna, vet hur många ensamstående farsor som helst utan en kvinna att luta sig på.

Kvinnorna arbetar exakt lika hårt om inte hårdare än männen nu för tiden. Kvinnorna gör karriär och det sticker i männens ögon. De behöver inte er, de kan lika gärna samarbeta med en kompis eller sin egen familj. Det är ett val som görs beroende på om de trivs i ert sällskap eller inte. En kvinna måste inte ha en man, men hon kan välja att hålla nere ekonomi, samt arbetsbörda tillsammans med en annan person av motsatt kön eller av samma kön.

Det har ju inget med ditt könsorgan att göra direkt, det handlar mer om vad du har i skallen. Hjälper du inte till eller betalar riktigt bra, lär du bli dumpad. Liksom åt andra hållet. De som lever som du förespråkar idag är en 80 årig gubbe som köper kärlek ifrån en 30-40 årig tjej eller i länder med kvinnoförtryck. T.ex i arabländerna där männen förgiftat unga skolflickor. Det handlar mer om våld mot kvinnor än att ni hjälper kvinnor, helt ärligt. Teknik osv är absolut inget som "behövs" i den utsträckning som är idag. Det kan snarare bli människornas död och rena fängelset i framtiden. Dessutom glömmer du att tillägga allt kvinnorna utvecklar som inte uppmärksammas.

Tyvärr, männens tid är förbi Ni brukar våld om ni inte får som ni vill, det gör sällan en kvinna. Det handlar inte om svaghet utan om mer förståelse för sin omgivning än enbart sitt ego. Något en del män saknar
Senast redigerad av Mosamig 2023-06-06 kl. 19:45.
Citera
2023-06-06, 19:50
Medlem
PhantomHoes avatar
Citat:
Att en man försörjer kvinnorna var back in the days. Nej du, så behöver det verkligen inte vara längre. Ni män skall fostra och ta hand om era egna barn exakt lika mycket som en kvinna, vet hur många ensamstående farsor som helst utan en kvinna att luta sig på.

Kvinnorna arbetar exakt lika hårt om inte hårdare än männen nu för tiden. Kvinnorna gör karriär och det sticker i männens ögon. De behöver inte er, de kan lika gärna samarbeta med en kompis eller sin egen familj. Det är ett val som görs beroende på om de trivs i ert sällskap eller inte. En kvinna måste inte ha en man, men hon kan välja att hålla nere ekonomi, samt arbetsbörda tillsammans med en annan person av motsatt kön eller av samma kön.

Det har ju inget med ditt könsorgan att göra direkt, det handlar mer om vad du har i skallen. Hjälper du inte till eller betalar riktigt bra, lär du bli dumpad. Liksom åt andra hållet. De som lever som du förespråkar idag är en 80 årig gubbe som köper kärlek ifrån en 30-40 årig tjej eller i länder med kvinnoförtryck. T.ex i arabländerna där männen förgiftat unga skolflickor. Det handlar mer om våld ån att ni hjälper Kvinnorna helt ärligt. Teknik osv är absolut inget som "behövs" i den utsträckning som är i dagens samhälle. Det kan snarare bli människornas död och fängelse i framtiden.

Orkar inte tjafsa med dig men ska säga att teknik absolut behövs. Hur tror du att ekonomisk tillväxt fungerar? Behövs inte medicinteknik? Gillar du inte ett elnät, att typ kunna tända lampan? Internet? Hela finansiella och banksystemet, att pengar ens existerar? Du har givetvis inte tänkt på detta just för att du är KVINNA.

Jag fattar att du försöker provocera och att du egentligen förstår hur könen skiljer sig.

Trevlig nationaldag!
Citera
2023-06-06, 20:05
Medlem
Alonens avatar
HUR MÅNGA…

…män, vs kvinnor har emottagit ett Nobelpris.

Case Closed!
Citera
2023-06-06, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Ni borde se dokumentärserien på BBC där man delade upp männen i en grupp och kvinnorna i en grupp och de fick var sin egen ö ute i havet att försöka överleva på.

Männen var konstruktiva och byggde kojor och fixade mat och började odla grönsaker osv medans kvinnorna blev helt förvirrade och visste inte hur de skulle ordna mat eller tak över huvudet, kvinnorna var helt omyndiga klara sig själva, det slutade med kaos och alla kvinnor var fiender mot varandra.

Allt vi använder idag är byggt av män sen forntider, bara en idiot förnekar det och förmodligen en av de kvinnliga snöflingorna i denna tråd tror på motsatsen.

Behövs kvinnor? nej reproduktion kan se ske idag utanför i kontrollerad miljö, behövs kvinnors intelligens? nej, kvinnor är bra där de passar, sjukvården och arbeten som är mjuka som män är sämre på.

Utifrån vilken kriterier har man valt deltagare till programmet? Klart, om om kvinnorna är rekryterat bland influencers som anser färgen och längden på sina naglar som prio ett, och männen med någon form av handvärksyrke till bakgrund och kanske gjort lumpen, då vet man ju resultatet av det. Sätt däremot ut kvinnor uppväxt på en gård, och män som är computer nördar, då blir resultatet sannolikt till kvinnornas favör.
Citera
2023-06-07, 20:36
Medlem
Jag älskar kvinnor men inte tjockisar men det är fan bara tjockisar som gillar mig. Gud har humor det ger jag honom
Citera
2023-06-07, 21:16
Bannlyst
Citat:
Du är ju hjärndöd påriktigt. "Intelligenta" män hahahaha. Öppna ögonen förfan; det är då resterande män som startar helt onödiga krig, enbart pga deras känsliga egon.

Då kan du räkna bort Donald Trump från alla dessa "resterande män" men knappast kärringen Andersson, för det är då en vresig typ som gör som Bonnier och Wallenberg vill.
Senast redigerad av Tymmiedickzon 2023-06-07 kl. 21:19.
Citera
2023-06-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Då kan du räkna bort Donald Trump från alla dessa "resterande män" men knappast kärringen Andersson, för det är då en vresig typ som gör som Bonnier och Wallenberg vill.

Intelligens sitter inte i ett könsorgan. Ta lärdom utav det i framtiden.
Citera
2023-06-08, 16:50
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Intelligens sitter inte i ett könsorgan. Ta lärdom utav det i framtiden.
Nej det märker man ju på er kvinnor, ni är bara förvirrade när ni måste tänka ut enkla saker
Citera
2023-06-09, 00:11
Medlem
..Ha.. ha

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Nej det märker man ju på er kvinnor, ni är bara förvirrade när ni måste tänka ut enkla saker

Hade du hängt ner från en hög höjd och man måste välja mellan att hjälpa dig eller att låta dig falla ner och dö, hade valet varit busenkelt
Senast redigerad av Mosamig 2023-06-09 kl. 00:12. Anledning: ..Ha.. ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in