2023-06-06, 15:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Är knappt någon SD:are i världen som har eftergymnasial utbildning så oddsen ser dåliga ut. Varför skulle en SD:are förresten vilja jobba på en ”kommunistpropaganda-kanal”?
Fler SD än sossar i alla fall som har eftergymnasial utbildning i Sverige. Har du koll på hur det ser ut i världen?
Citera
2023-06-06, 17:31
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Fler SD än sossar i alla fall som har eftergymnasial utbildning i Sverige.
Nej, enligt statistiken har SD:are en ohotad sistaplats på utbildningsnivå.
Citera
2023-06-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Fler SD än sossar i alla fall som har eftergymnasial utbildning i Sverige. Har du koll på hur det ser ut i världen?

Citat:

Okej, vad har det för samband med SVTs program om påstådda SD-bögar ?
Skulle bögeriet vara särskilt framstående inom lågutbildade SD-are ?

Eller vad menas ?
Ni som verkligen är intresserade av detta bör väl samköra RFSL/RFSUs register mot SDs så har ni svaret ?
Istället för att älta frågan fram och tillbaka sådär

Eller ring upp varje SDare och fråga om hen är bög ?

Någon gammal sammanställning gav väl vid handen att Centern hade många välutbildade
i sina respektive partigrupper ?
Eller har jag fel ?

Men inte fan har det gått bra för Centern nu ?

Se på fan hur det har gått för Centern, slösat bort enorma summor på
bara trams, tjafs,
säkert också lådvinsboxar, sportbilar och sliskiga livvakter.

Och Annie Lööf lär ska till och med ha tuggat upp 6000 par skor vid det här laget
sägs det

Och Centern är snart nere på Pi, dvs nivån 3,14 %

Ett fullständigt fiasko för Centern trots en del välutbildat folk.

Välutbildat folk är alltså ingen garanti för att ett parti
går bra i opinionen...
Citera
2023-06-06, 20:58
Medlem
Citat:

Sistaplats, bra !!! Dvs lägst andel lågutbildade då vet vi det !
Eller ser jag en brist i din språkliga begåvning ?
Citera
2023-06-06, 21:58
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Majoriteten har inget emot bögar. De flesta är helt normala.

De folk stör sig på är när din sexualitet är din hobby. Allt ska handla om din sexualitet och pride.

En sån människa är bara för mycket o göra med.

Detta gäller så klart politiska fanatiker och annat med.

Well said!
Citera
2023-06-07, 16:24
Medlem
Suecotes avatar
Halvvägs igenom avsnitt 2 kan jag tycka att det är ett lovvärt försök från SVT att förstå oss som inte är vänsterblivna. Det tycks vara väldigt svårt för HBTQ-rörelsen att föreställa sig att inte alla bögar är kommunister. Bara att det ljuset kanske kan gå upp för dem nu är ett steg framåt. Kan allmänheten kanske också få upp ögonen för att inte alla bögar är ytliga fjollor som vill förföra barn är det ett ännu större steg framåt.

Jag är bög. Jag är ingen "HBTQ-person". De som på riktigt är transsexuella är ett litet fåtal, och har ingenting gemensamt med mig. De har sin egen livsresa att göra. Konservativa, nationella bögar (och flator för all del) behöver en egen frigörelsehelg. Pride äcklar mig. Det kan slås ihop med Första maj och flaggan kan vara en hammare och skära på den nya Progress Prideflaggan.

Nu är det plötsligt AfS som är "högerextrema", inte SD. Bara det. Den som kan lite nutidshistoria vet att vänstern bara blivit "homovänlig" de senaste 30 åren. Innan dess försökte sossarna förhala partnerskapslagen. Det var en folkpartist (Barbro Westerholm, RIP) som baxade igenom det i Sverige. Kommunister har verkligen INGEN historia av att värna om homsexuella. Det var skott i nacken som gällde liksom för politiska motståndare, inbillade eller verkliga. De ska verkligen inte stå och slå sig för bröstet nu utan att göra upp med sitt blodiga förflutna.

Nej SVT är oförmögna att göra ett neutralt reportage eftersom bolaget är nerlusat med vänsterblivna. Ett avsnitt kvar...

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Programmet diskuteras i Talkshow i P1 där Galli, Nissinen och Torehammar ger sin syn på saken. Torehammar belyser att "homonationalism" är ett ifrågasatt vänsterakademiskt begrepp; han gör förövrigt en saklig och intressant analys. Förstår dock inte varför han talar om vita homosexuella, det finns uppenbarligen homosexuella med olika etniciteter i SD, är så innerligt trött på detta tjat om hudfärg. Samtalet börjar 19 minuter in i programmet. https://sverigesradio.se/avsnitt/allt-om-homonationalism

Edit: Galli får breda ut sig mest och det är synd, hade gärna hört mer från de två andra.

Jag tar också avstånd från etiketten "homonationell." Därifrån är steget till att dra in Ernst Röhm så förutsägbart. Jag är bög och patriot. Arga Andersson försöker nu appropriera begreppet patriot. Det ska hon ge f-n i.

Edit: halvvägs igenom tredje avsnittet verkar ju Galli ändå inse att "en ny generation SD-bögar" har vuxit fram utan att "vi" märkt något.
Senast redigerad av Suecote 2023-06-07 kl. 16:54.
Citera
2023-06-08, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så ingen källa utan önsketänkande. Men då borde ni vänstermuppar hylla SD för att de har många bögar i leden.

Ja men det gör vi också.
Jag är mycket glad för att SD släpper in dessa homoxeuella i partiet och inte bara rena Nazister.

Finns för övrigt några stycken i partitoppen med tvivelaktig sexuell läggning. Vilka kan ni nog själva räkna ut.
Citera
2023-06-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja. Pedofilerna har alltid varit intresserade av barn o ungdomar.
Men det som sker nu är att ”kampen” nu kommit till dem o de uppenbart anser att det är deras tur.

Men den frågor vi inte får svar på är vilka politiska reformer är det HBTQ gruppen saknar? Vad är HBTQ politik? Varför ska ett lesbiskt eller bögpar med egna barn vara solidariska med män som uppvisar osunt intresse för barn? O uppenbart så är det inte helt ovanligt att unga män/pojkar utsätts för övergrepp. O i gruppen homosexuella än vanligare. Så man kan ju som utomstående tycka att HBTQ rörelsen borde ta det problemet på allvar.

Eller kanske man får svar på dessa frågor längre fram. Jag har bara sett två avsnitt än så länge.

Den största delen av övergrepp äger rum i offrets hem, av föräldrar, närstående till familjen, via datorn, eller inom idrottsrörelsen, skolan, det är inte ett problem som rör HBGT, det är ett samhällsproblem i stort, titta bara på Dumpen där är förövarna vanliga svennar. Du har grava fördomar mot homosexuelitet så är det bara.
Citera
2023-06-08, 16:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Den största delen av övergrepp äger rum i offrets hem, av föräldrar, närstående till familjen, via datorn, eller inom idrottsrörelsen, skolan, det är inte ett problem som rör HBGT, det är ett samhällsproblem i stort, titta bara på Dumpen där är förövarna vanliga svennar. Du har grava fördomar mot homosexuelitet så är det bara.

Jag har inte fördommar mot homosexualitet.
Men det finns mycket i dagens HBTQ rörelse jag vänder mig emot.
Citera
2023-06-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du blandar ihop ordet "normalt" med ordet "vanligast". Gör om gör rätt!
Så två pappor är OK, men inte ensamstående hetero man som adopterar? Hetero mannen skall alltså "mana up" och vara manlig förebild som far?
Citera
2023-06-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainbowz
Klart att sd-blivna kommer ut som kuksugare.
Klart att vänstern kommer ut som böghatare
Citera
2023-06-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det verkar sm du helt missat vad pride är och att det är för visa vi finns och vi vill ha samma rättigheter som alla andra.
Och det är komiskt med SD-bögar och med tanke hur SD väljaren ser på dom
Nej, ni vill ha särrättigheter
Att ni t ex skall ha mer rätt än heterosexuella män att bryta mot klädkoder och att det endast är homosexuella som skall ha rätt att adoptera som ensamstående män eller utan att det finns med en mamma i bilden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in