2023-06-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag kan känna igen mig i Arvid och alkoholen. Ogillar skarpt att människor förändras när de dricker. Speciellt shots och starksprit.

Ok med lite bubbel, lite vin eller en drink.

Men att bli full är för mig avtändande och oroande.

Likaså förstår jag hans hälsotänk.

Men men jag är gift sedan 18 år och alkohol är det enda vi bråkar om så det kan fungera ändå………

Du gör samma som flera andra här, fabulerar om Idas berusningsgrad och personlighetsförändring vid intag av alkohol. Arvid överreagerar på hennes drickande och är den som behöver backa i sin ståndpunkt.
Citera
2023-06-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Du gör samma som flera andra här, fabulerar om Idas berusningsgrad och personlighetsförändring vid intag av alkohol. Arvid överreagerar på hennes drickande och är den som behöver backa i sin ståndpunkt.

Hon skämtade om att hon skulle våldta honom hela natten, så jävla osexigt beteende. Märks att hon dricker för mycket.
Citera
2023-06-06, 14:10
Medlem
Citat:

Ida säger i programmet att hon vill kunna fortsätta ha riktigt blöta festkvällar på Golden hits och sjunga karaoke, det är viktigt för henne att festa till, och att hon blir "Kerstin" när hon har druckit.

Om det hade varit en kille som sagt de där sakerna hade hela PK-maffian varit igång och kritiserat hans mansgrisighet.

Jag hade tyckt att det var osmakligt med en kille i 35-årsåldern som uttalat tycket att han behövde ha riktigt blöta festkvällar. Att det kan bli party ibland är en sak, men att ha det som inställning att man mer eller mindre måste få supa ner sig på lokal ibland är ganska omoget, tycker jag.
Citera
2023-06-06, 14:16
Medlem
Våldta? OMG vilken fånig misstolkning. Man kan tycka att A- officer och gentleman?- är lite löjlig i sin exponering av militära attribut men allvarligare är hans vanemässiga och omedvetna förtryck av sin fru. Han hoppas att hon ska bli mor till hans barn, säger han med det outtalade hotet att om hon inte ändrar sina alkoholvanor så duger hon inte. I min värld är det här ytterligare och allt högre varningssignal om att det här inte bara handlar om förnedring utan kan sluta riktigt illa.
Citera
2023-06-06, 14:25
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Ida säger i programmet att hon vill kunna fortsätta ha riktigt blöta festkvällar på Golden hits och sjunga karaoke, det är viktigt för henne att festa till, och att hon blir "Kerstin" när hon har druckit.

Om det hade varit en kille som sagt de där sakerna hade hela PK-maffian varit igång och kritiserat hans mansgrisighet.

Jag hade tyckt att det var osmakligt med en kille i 35-årsåldern som uttalat tycket att han behövde ha riktigt blöta festkvällar. Att det kan bli party ibland är en sak, men att ha det som inställning att man mer eller mindre måste få supa ner sig på lokal ibland är ganska omoget, tycker jag.

Det fetade är helt sant. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har varit med om Arvid/Ida-situationer men ur omvänt könsperspektiv. Förståelsen för killen som ”bara vill festa” tenderar vara obefintlig. Förståelsen för att tjejen tycker att han ”är så jobbig” tenderar vara total.
Citera
2023-06-06, 14:26
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Antagligen har hon inte blivit prioriterad av sina föräldrar (vilket Arvid som den skvallerbitch/mediahora han är precis hängt ut i snasktidningen Hänt).

Omanligt att hänga ut sin fru i pressen på det sättet.
Citera
2023-06-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
Våldta? OMG vilken fånig misstolkning. Man kan tycka att A- officer och gentleman?- är lite löjlig i sin exponering av militära attribut men allvarligare är hans vanemässiga och omedvetna förtryck av sin fru. Han hoppas att hon ska bli mor till hans barn, säger han med det outtalade hotet att om hon inte ändrar sina alkoholvanor så duger hon inte. I min värld är det här ytterligare och allt högre varningssignal om att det här inte bara handlar om förnedring utan kan sluta riktigt illa.

Hon sa något i stil med ”Arvid du kommer inte få sova i natt”, du får nog läsa på om oaktsam våldtäkt. Ida verkar vettig nykter men hon tillhör den kategorin människor som inte borde supa.
Citera
2023-06-06, 14:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Arvid går händelserna i förväg gällande hur framtida barn hanterar festande förälder. Man har fel inställning när både utgår från att Ida kommer vara oregerlig inför deras barn och att barnen kommer reagera exakt som han gör. Som vanligt resonerar och formulerar sig Ida överlägset bättre än Arvid. Bland annat i att han behöver ta ansvar över sina känslor och inte hålla henne ansvarig i frågan.

Hon kanske också bör ifrågasätta sitt eget beteende, är det verkligen nödvändigt att supa för att det finns sprit tillgängligt?
Citera
2023-06-06, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hon skämtade om att hon skulle våldta honom hela natten, så jävla osexigt beteende. Märks att hon dricker för mycket.

Nej hon skämtade verkligen inte om att våldta någon. Hon sa till sin make ”ojoj, du kommer inte få sova på hela natten”. Ingen normal människa som inte redan blir misshandlad och våldtagen av sin make tänker att en sån kommentar innebär våldtäkt. Min man hade blivit överlycklig Sen känns det som att när alla fattade att Kristoffer-kallare var ett troll dök detta nick upp och började skriva identiska inlägg.
Citera
2023-06-06, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3

Nej verkligen INTE. Arvid är redan MYCKET värre än sådär, möss-mannen från Malmö var också mycket värre än ”jag vill kunna ha en utekväll på Golden Hits” (Kom igen!) och ”PK-etablissemanget” sa inte ett SKIT om varken Arvid eller Möss-mannen. Det är redan normaliserat att män dricker alkohol, du pratar som nån jävla islamist.
Citera
2023-06-06, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hon sa något i stil med ”Arvid du kommer inte få sova i natt”, du får nog läsa på om oaktsam våldtäkt. Ida verkar vettig nykter men hon tillhör den kategorin människor som inte borde supa.

Du får läsa på om oaktsam våldtäkt. Kvinnor får säga sånt där och gör det hela tiden. Min man säger liknande saker typ varje dag.
Citera
2023-06-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej hon skämtade verkligen inte om att våldta någon. Hon sa till sin make ”ojoj, du kommer inte få sova på hela natten”. Ingen normal människa som inte redan blir misshandlad och våldtagen av sin make tänker att en sån kommentar innebär våldtäkt. Min man hade blivit överlycklig Sen känns det som att när alla fattade att Kristoffer-kallare var ett troll dök detta nick upp och började skriva identiska inlägg.

Hon skämtade om att han skulle få tvingas ha sex mot sin vilja, även du får läsa på om oaktsam våldtäkt. Om Ida fortsätter med sitt festande hoppas jag att Arvid väljer en vettig konservativ kvinna inom kyrkan istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in