2023-05-21, 16:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kan man hitta fallet han vittnade i på den sajten?
Nej, tyvärr inte vad jag kan se
Citera
2023-05-25, 06:33
Medlem
Någon som hade kunnat länka fupen?
Citera
2023-05-25, 06:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-chiko
Någon som hade kunnat länka fupen?
https://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=24&download_id=190
Citera
2023-05-25, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Episk-ur-ost
Så stod det ju faktiskt. slarvigt av mig. Det lär väl dock inte ha någon särskild betydelse för bedömningen av läkarens omdöme. Barnet som låg och sov lär väl inte kunna säga så mycket om själva förloppet (fast när kvinnan döms som skyldig har det betydelse för straffvärdet)

Vill poängtera att jag verkligen inte har någon åsikt i skuldfrågan men det låter rimligt att advokaten och rätten borde ha informerats om kirurgens situation.
Då blir det ju också en rimlig artikel och och ett rimligt agerande från advokaten tycker jag.
Det omkullkastar väl läkarens omdöme det grövsta, att han är en tung missbrukare!
Citera
2023-05-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det omkullkastar väl läkarens omdöme det grövsta, att han är en tung missbrukare!

Han var en tung missbrukare, annars var det inget fel...
Citera
2023-06-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Sååå en sammanfattning:
Allan Dagstan jobbar som kirurg i Dalarna- han missköter sig, kommer försent till jobbet, bråkar med kollegor osv. Han önskar att bli förflyttad och hamnar på Lunds sjukhus. När han flyttat till Lund träffar han Marna Mc ghee på Tinder. Marna har ett kokainmissbruk och Allan verkar ha ett tyngre missbruk med opiater. Dessa två börjar att punda på tillsammans, en kväll så verkar Marna flippa ut på en överdos och börjar skrika i lägenheten. En orolig granne ringer till polisen, när polisen anländer så hittar man en påse med 200 gram heroin, vilket leder till en utredning om grovt narkotikabrott.

Måste vara kul för polisen och gå igenom alla filmer/bilder i deras telefoner. Bland annat när fröken Marna ger Allan ett blowjob på ett kontor i sjukhuset.
Lite sent men jag har nu lyssnat på rättegången.
Allan är lätt att hitta bilder på men inte på Marna.
Finns det några överhuvudtaget och kan någon lägga upp den/dom .
Citera
2023-06-06, 12:50
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Lite sent men jag har nu lyssnat på rättegången.
Allan är lätt att hitta bilder på men inte på Marna.
Finns det några överhuvudtaget och kan någon lägga upp den/dom .

Det finns i Fupen. Hon ser väldigt ung ut. Smal och ljus/rödlätt.
Väldigt omaka par enligt mig.
Citera
2023-06-09, 09:11
Medlem
Nu har det uppdagats att kirurgen i sitt hem haft personuppgifter från över 300 patienter liggande.

Anhöriga hittade personuppgifterna hos kirurgen och hörde då av sig till Region Skåne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/knarkkirurgen-hade-personuppgifter-om-over-300-patienter-hemma

Polisen brydde sig alltså inte om det!
Citera
2023-06-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nu har det uppdagats att kirurgen i sitt hem haft personuppgifter från över 300 patienter liggande.

Anhöriga hittade personuppgifterna hos kirurgen och hörde då av sig till Region Skåne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/knarkkirurgen-hade-personuppgifter-om-over-300-patienter-hemma

Polisen brydde sig alltså inte om det!

Och han har överklagat till hovrätten
Citera
2023-06-09, 10:55
Medlem
så ca två år får han sitta efter straffrabatten? Antagligen 1-1.5år och sista perioden villkorligt?

Nåväl han får ju lite tid att tänka iaf hur han ska göra. Han verkar ju vara bra på sitt jobb. Kan han jobba utomlands?
Citera
2023-06-09, 17:57
Medlem
Sammanfattning av hovrättens dom:

Kirurgen: fängelsestraffet sänks från tre år och nio månader till två år och åtta månader. Anledningen är att han inte längre kommer att kunna jobba med det han har utbildat sig till eftersom hans legitimation ryker. Skadeståndet som han ska betala till sin ex-flickvän höjs från 10 000 kr till 42 100 kr.

Flickvännen: fängelsestraffet sänks från tre år och sex månader till tre år.

https://www.sydsvenskan.se/2023-06-09/sankt-straff-for-lundakirurgen
Citera
2023-06-10, 19:21
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Det var under decennier ett välkänt faktum att kirurger drack sprit innan operationen för att lugna nerverna, det är ett enormt ansvar. Man öppnar upp patienten och plötsligt börjar han förblöda, det kommer folk från trafikolyckor, deras anhöriga väntar på besked.
Sedan finns planerade operationer av cancerpatienter.
Du måste ha nerver av stål och ta tuffa beslut, du jobbar under tidspress, man kan lätt bli utbränd och för att inte darra på manschetten när man skär med skalpell då tar man några järn

I det här fallet använde han heroin, vanligare är nog amfetamin för läkare som jobbar 20 timmars pass. Läkare brukar även ta receptbelagda narkotikapreparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in