2023-06-06, 07:53
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
"En" av dina bögbekanta? Du skrev "merparten" av alla bögar du känner först....ehhh
I ditt ursprungsinlägg som jag citerade så gör du ju en hel psykoanalys hur SD bögar tänker. Och då måste du ju känna en himla massa sådana. Vanliga bögar som vill vara under radarn har ju inte ens åsikter om vare sig Pride, SD eller Jonas Gardell. De är på gränsen till garderobsbögar. Det är något som inte funkar med din analys.
Jag tror du hittar på fortfarande.

Har inte gjort anspråk på att ge en psykoanalys av ”SD bögar,” utan uttryckt hur minoriteter i min omgivning har funnit det problematiskt, att extremister sätter idealet för vad de är. Bara det faktum att du menar på att i förekommande fall homosexuella, vilka inte stödjer t.ex. Pride, fortfarande befinner sig i garderoben, är inget annat än tragiskt och bekräftar både min tes och känslan hos dem som jag har pratat med.

/AI
Citera
2023-06-06, 08:06
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Angående textningen tyckte jag det var kul att när Trump pratade om "the LGBT" eller om det var LGBTQ så blev textningen "hbtqi". Lol. Lite extre inkludering där, så att inte I-gruppen ska känna sig exkluderade av textningen.
Exakt, och på slutet, när Lady Maga säger I want there to be a big public debate så översattes det med ”jag vill se splittring i den här frågan”. Översättningen förändrar helt andemeningen. Om man kan fler språk än svenska och engelska märker man att SVT gör sånt här hela tiden. Undertexterna skildrar vad SVT:s anställda tycker att personen borde ha sagt, inte vad personen faktiskt sa.

Ett klassiskt exempel är reportage från Mellanöstern. Araber som intervjuas pratar gärna om يَهُود‎ (yahūd ’judar’), vilket på SVT gärna översätts till ”israeler”, trots att det finns ett separat ord för det på arabiska: إِسْرَائِيلِيُّون‎ (ʔisrāʔīliyyūn).
Citera
2023-06-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Exakt, och på slutet, när Lady Maga säger I want there to be a big public debate så översattes det med ”jag vill se splittring i den här frågan”. Översättningen förändrar helt andemeningen. Om man kan fler språk än svenska och engelska märker man att SVT gör sånt här hela tiden. Undertexterna skildrar vad SVT:s anställda tycker att personen borde ha sagt, inte vad personen faktiskt sa.

Ett klassiskt exempel är reportage från Mellanöstern. Araber som intervjuas pratar gärna om يَهُود‎ (yahūd ’judar’), vilket på SVT gärna översätts till ”israeler”, trots att det finns ett separat ord för det på arabiska: إِسْرَائِيلِيُّون‎ (ʔisrāʔīliyyūn).

Credit till programmet ändå för att familjen Wahlgren inte är med. För omväxlings skull kan det vara skönt att pausa Bianca Ingrosso. OnT. Erik Galli verkar även ha opererat stämbanden för att få så mörk röst är inte normalt.
Citera
2023-06-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Credit till programmet ändå för att familjen Wahlgren inte är med. För omväxlings skull kan det vara skönt att pausa Bianca Ingrosso. OnT. Erik Galli verkar även ha opererat stämbanden för att få så mörk röst är inte normalt.

Anser dock att operera stämbanden är något som bara bör göras i nödfall.
Nej, Galli har troligen tagit kurer med testosteron under en längre tid, och då
växer adamsäpplet lite grand, och då blir rösten lite mörkare.

Sedan så kan han ju ha slutat med testo, det vet vi inte.
Men hos Hollywood-bögarna förekommer det säkert att de fyller på med
testo emellanåt.

Särskilt för att känna sig mera "vital", ett exempel är nog Dan Eliasson.
Han är ju drygt 60 och kan behöva lite "ungdomshormon"
Och kan också betala för det.

SVT kommer aldrig att intressera sig för bögarna som är SD eller/och är WT,
det kommer aldrig att bli "trendigt".
Glam och glitter är det som gäller...

Finns det någon förlaga av programmet från USA som SVT har kopierat idén till
programmet ifrån ?

Inte första gången SVT plagierar program-idéer nämligen

Anser att programidén är ett desperat drag av SVT, att ytterligare
undvika att diskutera invandringen och dess konsekvenser.
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-06-06 kl. 10:55.
Citera
2023-06-06, 10:19
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse

Damn. Det är i princip motsatsen. Splittring och debatt.

Snacka om att vara förljugna. Och det är alltså svt som pk-svenskar refererar till?

Inte konstigt att dom oftast har fel i sina analyser. Dom får ju inte riktig info.
Idioter deluxe är dom vänsterextrema som inte ens kan engelska.... snacka om att det är farligt att ge dessa rösträtt...
Citera
2023-06-06, 10:23
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Intressant program. Sett två avsnitt.

HBTQ rörelsen är en kamporganisation som i Sverige har vunnit. Att vara HBTQ är inte längre en sjukdom, man får gifta sig o man får vara förälder osv. Alla är nöjda.
Problemet med kamporganisationer är att när de vunnit är kampen över. O när kampen av över blir många människor arbetslösa og av med sina löner, positioner o status.
Så kampen måste föras vidare för organisationen o ledningens skull.

Så vad är det som är viktiga relevanta o demokratiska HBTQ frågor idag? Vad saknas?

När det gäller sagostunder för barn med dyngkåt vinhora så undrar jag om dessa stunder är till för sagofarbrorn eller för barnen?

Jag misstänker att HBTQ rörelsens kamp nu börjar rikta in sig på barn o ungdomar. Vilket vore olyckligt för alla, inte minst barnen.
Samtidigt som islam sprider ut sig o blir allt mer dominanta. Med öppen intolerans som följd.

Så ja. Jag förstår att allt fler homosexuella röstar SD. O troligtvis i smyg. För den ”egna gruppens” tolerans tycks vara begränsad.
Lite bristfällig analys. Dom har riktat in sig på barnen från början.

Finns mängder av pedofiler bland rfsu och liknande organisationer.
Citera
2023-06-06, 10:24
Medlem
bomhulls avatar
Det finns lika många bögar,pedofiler osv i alla partier.. Sorgligt men sant.
Centerpartiet sticker dock ut med att acceptera dessa böjelser mer än andra
Citera
2023-06-06, 10:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Lite bristfällig analys. Dom har riktat in sig på barnen från början.

Finns mängder av pedofiler bland rfsu och liknande organisationer.

Ja. Pedofilerna har alltid varit intresserade av barn o ungdomar.
Men det som sker nu är att ”kampen” nu kommit till dem o de uppenbart anser att det är deras tur.

Men den frågor vi inte får svar på är vilka politiska reformer är det HBTQ gruppen saknar? Vad är HBTQ politik? Varför ska ett lesbiskt eller bögpar med egna barn vara solidariska med män som uppvisar osunt intresse för barn? O uppenbart så är det inte helt ovanligt att unga män/pojkar utsätts för övergrepp. O i gruppen homosexuella än vanligare. Så man kan ju som utomstående tycka att HBTQ rörelsen borde ta det problemet på allvar.

Eller kanske man får svar på dessa frågor längre fram. Jag har bara sett två avsnitt än så länge.
Citera
2023-06-06, 10:40
Medlem
snurresprettiss avatar
Hade varit kul om någon som jobbade på SVT kom ut som SD:are, fast då hade väl inte den personen fått jobba kvar.
Citera
2023-06-06, 10:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Damn. Det är i princip motsatsen. Splittring och debatt.

Snacka om att vara förljugna. Och det är alltså svt som pk-svenskar refererar till?

Inte konstigt att dom oftast har fel i sina analyser. Dom får ju inte riktig info.
Idioter deluxe är dom vänsterextrema som inte ens kan engelska.... snacka om att det är farligt att ge dessa rösträtt...

De kan engelska. Men tror att de är smartare än andra. Så ingen kommer märka om vi ”missar” lite i översättningen så det blir ”rätt”…
Citera
2023-06-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hade varit kul om någon som jobbade på SVT kom ut som SD:are, fast då hade väl inte den personen fått jobba kvar.

Haha, precis, nej, inte ens om han var bög och SD.
Har bögarna fel åsikter, tex ogillar muslimer så slänger
SVT och MSM bara dem under bussen, typ...
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-06-06 kl. 11:36.
Citera
2023-06-06, 11:05
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är knappt någon SD:are i världen som har eftergymnasial utbildning så oddsen ser dåliga ut. Varför skulle en SD:are förresten vilja jobba på en ”kommunistpropaganda-kanal”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in