2023-06-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Som sagt var, jag känner säkert till hundra bi och homosexuella i och runt SD som lever helt vanliga stilla liv ensamma eller med sambos och nej, dessa har inte sex offentligt, har inte massor av sexpartners på några platser som du nämner, är inte på qx, grindr, gillar inte priderörelsen och vill inte bli företrädda på något sätt av homolobbyn och Gardell-typer, tvärtom menar man att dessa förstör och skadar anseendet och att man skäms över dessa.

Du kan göra vad du vill, det förändrar inte att massor av homosexuella inte alls är i några pridetåg, inte alls dansar runt, inte alls ligger med massor av människor på obskyra platser och inte alls vill ha med den livsstilen att göra mer än att dessa lever med en sambo av samma kön. Ett lugnt och stilla liv som alla andra vanligt folk. Det är hemskt och vidrigt hur vänstermänniskor, etablissemanget och såna som du klistrar på alla bi och homosexuella era etiketter som inte alls stämmer på alla överhuvudtaget, utan tvärtom inte alls stämmer på väldigt många bi och homosexuella personer som inte vill vara en del av er värld sm du basunerar ut.

Lustigt, just det där är en åsikt man brukar höra från heterosexuella, konservativa män på flashback i lång högre grad än från någon gay.

Du fabulerar, och du gör det inte särskilt bra. Helt lugnt att du känner dig hotad av allt vad vänster och pride heter, men låt det stå för dig.
Citera
2023-06-05, 23:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Behöver du även en källa på att jorden är rund?
Vissa saker är så självklara att man faktiskt inte ens behöver skriva och fråga om en sak som är så självklar.

Den utspridda homosexualiteten inom SD är högst påtaglig och det är absolut inget fel i det! Men man skall inte förneka att den finns för det gör det och det vet vi som varit med sedan partiet startades.

Så ingen källa utan önsketänkande. Men då borde ni vänstermuppar hylla SD för att de har många bögar i leden.
Citera
2023-06-06, 00:17
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bersux
Nja, det var nog en grov överdrift. Alla regeringspartier förespråkar väl en "balanserad assimilering", eller för att uttrycka det mer korrekt: en balanserad invandring, som ger förutsättningar för en bättre assimilering =integration. Att SD inte deltar i Pride-tåg hedrar dem möjligen, eller får de inte vara med?

Sant, ibland får dem inte vara med hehe...

Men alltså, vad jag menar med balanserad assimilering är att assimilering ska vara målet för alla invandrare som vill bli en del av Sverige, utan att de behöver sudda ut hela deras bakgrund och rötter. Dvs, man behöver inte bli Kalles kaviar och hoppa grodorna för att få medborgarskap. Men det ska inte finnas något tvivel att svenska värderingar och kultur ska bevaras. Ergo, rör inte vår yttrandefrihet för att din religion möjligen ogillar kritik. Rör inte våra lgbtq+ medborgares rättigheterer, rör inte våra kvinnors rättigheter. Fira ramadan bäst du vill men kräv inte att få röda dagar. Försök inte förändra djupt inrutade svenska värderingar och traditioner, det är ett brott mot svenska folket. - Detta är det bara 1 parti i riksdagen som kämpar för.
Citera
2023-06-06, 00:22
Medlem
Hela programidén verkar vara ljug och båg och bluff.
Möjligen en dålig trollning av SVT ?
Och ett sätt för SVT att försöka sig på med brunsmetning.
Efter att det här på Flashback här har kokat om Centern som pedofilparti.
Och om Fredrik Federleys synnerligen svåra haveri i frågan.
Och även i von Sivers program.

Centern är tydligen ett parti där pedofiler kan utöva sina
böjelser helt ohämmat, och dessutom hålla uppe en godtagbar
fasad.
Samt att SVT inte vågar ta upp Centerns katastrofala
moraliska kollaps överhuvudtaget ?

Så då försöker sig SVT på lite läglig "whataboutism"
nu inför Nationaldagen ?

SVT visar tydligt att de själva bekänner sig till den så kallade "kulturmarxismen",
som egentligen varken är någon kultur eller ideologi
i sig självt överhuvudtaget.

Programidén luktar lite väl tillgjort, de tar in några nobrainers som får spela
SD-are och homonationalister, producerar skiten, och hoppas
att den ska fungera som skiten träffar fläkten ?

Tänk om det nu finns riktiga homonationalister som blivit förbannade och
"ska göra upp på riktigt" med SVT ?
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-06-06 kl. 00:46.
Citera
2023-06-06, 00:59
Medlem
skoputss avatar
Programmet diskuteras i Talkshow i P1 där Galli, Nissinen och Torehammar ger sin syn på saken. Torehammar belyser att "homonationalism" är ett ifrågasatt vänsterakademiskt begrepp; han gör förövrigt en saklig och intressant analys. Förstår dock inte varför han talar om vita homosexuella, det finns uppenbarligen homosexuella med olika etniciteter i SD, är så innerligt trött på detta tjat om hudfärg. Samtalet börjar 19 minuter in i programmet. https://sverigesradio.se/avsnitt/allt-om-homonationalism

Edit: Galli får breda ut sig mest och det är synd, hade gärna hört mer från de två andra.
Senast redigerad av skoputs 2023-06-06 kl. 01:01.
Citera
2023-06-06, 02:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Intressant program. Sett två avsnitt.

HBTQ rörelsen är en kamporganisation som i Sverige har vunnit. Att vara HBTQ är inte längre en sjukdom, man får gifta sig o man får vara förälder osv. Alla är nöjda.
Problemet med kamporganisationer är att när de vunnit är kampen över. O när kampen av över blir många människor arbetslösa og av med sina löner, positioner o status.
Så kampen måste föras vidare för organisationen o ledningens skull.

Så vad är det som är viktiga relevanta o demokratiska HBTQ frågor idag? Vad saknas?

När det gäller sagostunder för barn med dyngkåt vinhora så undrar jag om dessa stunder är till för sagofarbrorn eller för barnen?

Jag misstänker att HBTQ rörelsens kamp nu börjar rikta in sig på barn o ungdomar. Vilket vore olyckligt för alla, inte minst barnen.
Samtidigt som islam sprider ut sig o blir allt mer dominanta. Med öppen intolerans som följd.

Så ja. Jag förstår att allt fler homosexuella röstar SD. O troligtvis i smyg. För den ”egna gruppens” tolerans tycks vara begränsad.
Citera
2023-06-06, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej det är Galli.
Och Luai om du ser det längre inslaget..
Citera
2023-06-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Programmet diskuteras i Talkshow i P1 där Galli, Nissinen och Torehammar ger sin syn på saken. Torehammar belyser att "homonationalism" är ett ifrågasatt vänsterakademiskt begrepp; han gör förövrigt en saklig och intressant analys. Förstår dock inte varför han talar om vita homosexuella, det finns uppenbarligen homosexuella med olika etniciteter i SD, är så innerligt trött på detta tjat om hudfärg. Samtalet börjar 19 minuter in i programmet. https://sverigesradio.se/avsnitt/allt-om-homonationalism

Edit: Galli får breda ut sig mest och det är synd, hade gärna hört mer från de två andra.

Kanske du har rätt, men det låter som att hela idén som SVT nu har fört fram är en konstruerad och påhittad ("svensk") kopia av USAs homonationalism. Denna nationalism är också tillbakadragen och deltar knappast i Pride-tåg, debatt-program och liknande.
Ungefär som storyn i den sevärda filmen Brokeback Mountain.

USAs Demokrater verkar totalt ointresserade av dessa lantisbögar, och ser dem antagligen som WT
helt igenom. Nej, demokraterna vill ha Hollywood-bögerier med vilda fester osv.

Det är fel av SVT att tycka att USAs nationalism är fel, större delen av USA är patrioter fullt ut i fingerspetsarna.
Det är normalt att vara patriot och nationalist i USA, typ...
Något som SVT och PK-MSM inte kan förstå sig på alls verkar det som ?

I drygt 50++ år har svenska PK-MSM klagat på USA (och Israel), och så nu har de omvandlat Sverige till ett nytt mini-USA, och så står de och kliar sig i huvudet: - Vad fan var det som hände nu ?

Dessutom så står snart svenska PK-MSM inför faktumet att tex Malmö kommer
att bli en Gaza-liknande enklav. Och det blir ju ironiskt roligt och rätt-åt-dem
ifall det är Såssarna som tvingas att bygga en mur runt eländet ?

Sedan kommer det att regna primitiva raketer över resten av Skåne och Köpenhamn.
Och Såssarna står och kliar sig i huvudet ?
Alltmedans skjutningarna och sprängningarna pågår för fullt...

Programmet SD-Bögar passar ju förstås perfekt in på att SVT
håller på att globohomofiliseras rakt ner i en moralisk avgrund, eller hur ? ;-)
Citera
2023-06-06, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Erik Rodrigo Giustimanovic Galli har han bara dragit namnlappar ur en hatt när han skulle få ett namn? Vart kommer han ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Lika fejk som ansiktet hans. Tyvärr måste man säga att skönhetsingreppen knappast kan ha varit till hans fördel, om han inte så ut som quasimodo innan.

Han har väl en chilensk far i alla fall?
Citera
2023-06-06, 04:45
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Intressant hur SVT översätter Lady Maga USAs uttalanden (slutet av filmen). Ordet splittring är SVTs egna hittepå. En offentlig debatt är inte samhällsfarligt, vilket SVT tycks tro. Lady Magas röst (där han enligt SVT vill se splittring), ackompanjeras med en drivande rytm där han rör sig i slowmotion, närmare och närmare . . . viftar leende med en pistol. Att han, som hbtq-lobbyns hatobjekt, vill försvara sig om han blir anfallen, har för längesedan tonat bort i fjärran. Kvar är en lömskt smilande best som rör sig kattlikt i grodperspektiv.

Lady Maga USA:

SVTs lögnaktiga översättning:

Vilket påkostat skitpropagandaprogram! Vad kostade resorna till Bryssel och USA och hur länge varade de? Erik Galli är ungefär lika mogen som en 13-åring som börjar insinuera sex i var och varannan mening, yrar om runkpapper osv.

Jag vill inte sponsra sådan här skit med mina skattepengar! Det kunde vara en seriös diskussion men istället ser vi Galli glida runt i olika miljöer och förfasa sig över att människor har andra åsikter än han själv och kompisarna i hbtq-lobbyn.

Det var verkligen en helt fel översättning. Det går att skriva till SVT och påpeka att du har hittat ett fel i programmet och/eller anmäla till granskningsnämnden.
Citera
2023-06-06, 05:13
Medlem
Såg kort inslaget om Pride Järva som jag fixade 2015-6. Inte balanserat.
Citera
2023-06-06, 07:52
Medlem
Citat:
Intressant hur SVT översätter Lady Maga USAs uttalanden (slutet av filmen). Ordet splittring är SVTs egna hittepå. En offentlig debatt är inte samhällsfarligt, vilket SVT tycks tro. Lady Magas röst (där han enligt SVT vill se splittring), ackompanjeras med en drivande rytm där han rör sig i slowmotion, närmare och närmare . . . viftar leende med en pistol. Att han, som hbtq-lobbyns hatobjekt, vill försvara sig om han blir anfallen, har för längesedan tonat bort i fjärran. Kvar är en lömskt smilande best som rör sig kattlikt i grodperspektiv.

Lady Maga USA:

SVTs lögnaktiga översättning:

Vilket påkostat skitpropagandaprogram! Vad kostade resorna till Bryssel och USA och hur länge varade de? Erik Galli är ungefär lika mogen som en 13-åring som börjar insinuera sex i var och varannan mening, yrar om runkpapper osv.

Jag vill inte sponsra sådan här skit med mina skattepengar! Det kunde vara en seriös diskussion men istället ser vi Galli glida runt i olika miljöer och förfasa sig över att människor har andra åsikter än han själv och kompisarna i hbtq-lobbyn.

Jag tänkte jag skulle ge programmet en chans men efter fem minuter hade ordet sex nämnts minst 10 gånger så jag bytte kanal. Det är ju så det brukar bli när bögar gör något fritt utan tyglar. Som i Gore Vidals böcker jag också bara står ut med i några sidor.

Men , då fick jag mina fördomar bekräftade igen. Tack för det.

Angående textningen tyckte jag det var kul att när Trump pratade om "the LGBT" eller om det var LGBTQ så blev textningen "hbtqi". Lol. Lite extre inkludering där, så att inte I-gruppen ska känna sig exkluderade av textningen.

Visar väl också hur absurd denna rörelse är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in