Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-05, 19:54
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Mora, Kvinna huggen i händer och ansikte av hund (2023-06-05)

Ny rubrik: Kvinna hundbiten i ansiktet och på händerna i Mora (2023-06-05)

/Mod
Citera
2023-06-05, 20:14
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Förmodligen.

Polarens mycket snälla hund sprang in i en hästhage och skulle hälsa, fick leva sitt liv på tre ben efter det.

Kallas ju inte hästspark för ingenting
Citera
2023-06-05, 20:16
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hon försökte alltså få bort den uppe på hästryggen, vilket är omöjligt. Hon skulle använt ridspöet (om hon hade ett) och slå med det på hundens nos så hade hunden garanterat slutat hugga och sprungit därifrån.

Vart står det att hon satt på hästen? Står ju "gick emellan" vilket är svårt om man sitter på en hästrygg eller?
Citera
2023-06-05, 20:27
Medlem
Fy fan, det borde vara skottpengar på hundar!

Hästen kunde säkert ha dödat äckelhunden själv med några välriktade sparkar, så hästägaren borde ha avvaktat istället för att lägga sig i.
Citera
2023-06-05, 21:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Vart står det att hon satt på hästen? Står ju "gick emellan" vilket är svårt om man sitter på en hästrygg eller?
Det står i Mora tidning att en ryttare försökte skydda sin häst och då blev biten i ansikte och händer. Då fick jag en bild av att hon satt kvar på hästen.

Jag läste inte länken till Aftonbladet utan bara TS och artikeln i Mora tidning. Så hon hoppade av hästen och sedan "gick emellan".

Då hänger jag med.
Citera
2023-06-05, 21:51
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Det står i Mora tidning att en ryttare försökte skydda sin häst och då blev biten i ansikte och händer. Då fick jag en bild av att hon satt kvar på hästen.

Jag läste inte länken till Aftonbladet utan bara TS och artikeln i Mora tidning. Så hon hoppade av hästen och sedan "gick emellan".

Då hänger jag med.

"En hund gick till attack mot flera hästar i Mora.

När hästägaren gick emellan blev hon attackerad av hunden, enligt polisen.

Hon ska ha blivit biten i ansiktet och på händerna.

Hundens ägare misstänks för vållande till kroppsskada och skadegörelse efter att hästarna skadats."
Citera
2023-06-05, 22:19
Medlem
oldandborings avatar
Någon som vet vem den skadade är? Eller vem som äger byrackan?
Citera
2023-06-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern

Hästen kunde säkert ha dödat äckelhunden själv med några välriktade sparkar, så hästägaren borde ha avvaktat istället för att lägga sig i.

Fast man vet ju inte riktigt hur det gått till. Tycker det låter lite märkligt att flera hästar bara skulle finna sig i att bli attackerade och att en kvinna kastar sig in i mellan om det var en helt hysterisk hund som var helt rabiat.

Att polisen tog upp en anmälan säger inte så jätte mycket om händelseförloppet eftersom det är mer eller mindre obligatoriskt när någons hund ställer till med något.

Jag har ingen aning men det kanske är andra lagar som gäller för hästägare. Är det någon som vet, är det "strikt ägaransvar" som gäller även för hästägare?
Citera
2023-06-05, 23:40
Medlem
procentarns avatar
Det verkar inte som mannen haft uppsåt att skada någon så då är det inget brott. Detta kommer avskrivas.

Hundar är så gulliga så vi får stå ut med att de hugger någon gång ibland.
Citera
2023-06-06, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast man vet ju inte riktigt hur det gått till. Tycker det låter lite märkligt att flera hästar bara skulle finna sig i att bli attackerade och att en kvinna kastar sig in i mellan om det var en helt hysterisk hund som var helt rabiat.

Att polisen tog upp en anmälan säger inte så jätte mycket om händelseförloppet eftersom det är mer eller mindre obligatoriskt när någons hund ställer till med något.

Jag har ingen aning men det kanske är andra lagar som gäller för hästägare. Är det någon som vet, är det "strikt ägaransvar" som gäller även för hästägare?

Man får lätt fördomar om personer som heter Conny, Sonny, Ronny eller Benny, och du bekräftar dem alla
Citera
2023-06-06, 09:48
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern

Låt både hund och ägare få samma spruta hos veterinär-annars skaffar ägaren bara ny hund om ett tag.
Citera
2023-06-06, 10:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Då hänger jag med.

Är det en vuxen kvinna satt hon troligtvis inte på en mindre ponny utan just på en häst.
Dessa är rätt höga i mankhöjd (allt över 148cm räknas som häst) så om hon skulle suttit kvar på hästen (men framåtlutad vevandes med händerna) hade troligtvis ingen hund ens nått upp till henne.
Än mindre till att bita henne i ansiktet.
Senast redigerad av MissDecibella 2023-06-06 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in