2023-06-05, 20:42
Medlem
Sånna som Lina ska inte ens försöka på sig förhållande.
Hon är inte mogen, eller ämnad för det.
Hon är alldeles för instabil.
Fortsätter hon dejta män kommer det bara sluta med att hon suger ut deras själ.

Att hon inte kan förstå det själv. Ta tag i dig själv o få ordning på dig själv innan du satsar på förhållande.
Citera
2023-06-05, 20:42
Medlem
Han i Malmö har garanterat autistiska drag! Stackare helt missförstådd! Fy fasen vi får alltid skulden och måste anpassa oss. Sluta med det! Hon mobbar ju honom. Om han är planerande och tänkare kör på det ska inte alls anpassa sig😠
Stina och Fredrik är så söta jag lär mig av dem!
Ida har nån diagnos men vad? Iaf lätt..
Citera
2023-06-05, 20:43
Medlem
Han i Malmö har garanterat autistiska drag! Stackare helt missförstådd! Fy fasen vi får alltid skulden och måste anpassa oss. Sluta med det! Hon mobbar ju honom. Om han är planerande och tänkare kör på det ska inte alls anpassa sig😠
Ida har nån diagnos men vad? Iaf lätt.. och varför väljer hon sprit framför Arvid?
Citera
2023-06-05, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Snarare många tjejer i 20 års åldern. Ida får hålla hårt i honom.

Jag ser bara kvinnor som är 50 år och uppåt som fjäskar på hans instagram och inte är dom många heller. Dom är frånskilda från en alkoholist som var otrogen samt så vill alla skola om sig till terapeuter.
Citera
2023-06-05, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ida har nån diagnos men vad? Iaf lätt..

Ida har ingen diagnos men håller med om Alex, hon kom tillbaka för att psyka honom lite mer, bli bjuden på grejer och inte missa chansen att vara med i tv lite till.
Citera
2023-06-05, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Arvid kommer vara otrogen med Idas väninna som gifte sig i Grekland, jag kan se det på hans leende, eller så vill han ha gruppsex

Så fort experterna varit på besök drabbas paren av 15 minuters nytändning

Nu när det går åt helskotta för Agust & Carro så har deras programtid per avsnitt decimerats till 5 minuter, så kommer det fortsätta fram till det bittra slutet

Tyvärr tänkte jag samma sak, han charmade henne väl mycket men tänkte mer att det var för att han vill få alla runt henne, inkl deras psykolog, lindad runt sitt finger för att dom inte ska börja varna för honom när han kontrollerar henne.
Citera
2023-06-05, 20:53
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tyvärr tänkte jag samma sak, han charmade henne väl mycket men tänkte mer att det var för att han vill få alla runt henne, inkl deras psykolog, lindad runt sitt finger för att dom inte ska börja varna för honom när han kontrollerar henne.
Det är ju elementärt käre Arvid, att man sover med kalsingar på när man övernattar hos en vrålsnygg tjejkompis, det är trots att hon som ska trä av dom

Hade du köpt en hanrejs försök att skicka er båda på romantisk drejkurs? han prövar alla saker i pekboken! som aldrig kommer göras mer i deras gemensamma liv när den skojiga vardagen tränger sig på

Fast jag gillade när han red iväg på Linas Axlar, det var där den nya manligheten & kvinnligheten möttes, hur mycket väger han, 62 kg?

"Vad blir skönt för mig?" gnäller den partiske feministpsykologen Ferm ivrigt påhejad
av fläsk_Ebba, ständig inbillningssjuka runt att Agust är den enda som har en vilja att ligga, allt utgår ifrån kvinnan Carros perspektiv, Agust får nöja sig med en halvman i nazistläkaren återigen, Boom går inte nära Agust
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-05 kl. 21:23.
Citera
2023-06-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Idag sade han "osexigt" nu vet jag inte vad jag ska tycka. Avsmak kunde jag förstå men "osexigt"....?

Det är osexigt. Blir lite Kåta Gun i kvarteret skatan över det hela.

Ida är en riktigt fin tjej men man förstår att hon haft problem med relationer då hon är krävande att leva ihop med. Full fart hela tiden. De flesta killar vill ha det mer lugnt och man märker att Arvid vill det också.

Att Ida är så utåtriktad och Arvid så introvert är deras största utmaning.
Senast redigerad av Keus 2023-06-05 kl. 21:04.
Citera
2023-06-05, 21:04
Medlem
Förstår inte varför det blir en sådan färgad diskussion om alkohol-konflikten.

Det är väl bättre att det kommer upp att han inte uppskattar det draget hos en eventuellt ”blivande” partner, så att de kan prata om det och sedan ta ställning till huruvida det kommer fungera eller inte.

Förstår inte grejen att det ska vara accepterat med människor som super sig kalasfulla, ändrar personlighet och tappar konsekvenstänket men inte accepterat att andra människor tycker att det är oattraktivt och inte vill lägga sin tillit hos dem.

Med tanke på hur extrovert och social Ida är utan alkohol så kan man ju fundera på var behovet uppstår för att supa sig redlös till och från. Borde inte hon kunna ha lika roligt utan den? Om det nu är det som är det som anges som anledning till drickandet.
Citera
2023-06-05, 21:11
Avslutad
Har sett avsnittet. Deppigt.

Lina och Alex
Lina åkte tillbaka för att psyka Alex lite mer, vilket hon njuter av, i förhoppning om att bli bjuden på middagar och få presenter, nu när hon klagat så mycket på att han ”inte anstränger sig att vara romantisk och tända hennes gnista”, samt för att hon inte vill gå miste om att vara med i tv programmet ut. Hon ljuger dåligt när hon säger att hon har känt magi men att det avtagit. Noterar också att människan som måste vara sjukskriven på heltid sedan tre år med lätthet tar en stor karl på ryggen och bär honom från rum till rum…

Fint samtal Alex hade med Agust, kul att dom hittade varandra!

Agust och Carro
Svårt att inte skriva nedsättande tillmälen om Carro. Människan sitter glatt och strålar hela festen och säger att Agust är fin och varm medans hon har så dååååålig självkänslaaaa-tyck synd om miiiig, buuuhuu, sen ser hon honom inte ens i ögonen och säger godmorgon nästa dag, låter Agust städa ensam och är helt tyst tills precis innan hon ska gå ur bilen för får han höra hur arg hon är och hur fel han gjort.

Tycker ”experterna” borde sluta prata om paren som att dom har kollektiva problem när problemen ligger hos en i varje par (förutom Stina och Fredrik). Alex är tex inte med och letar problem och fokuserar på olikheter alls och Agust är inte den som startar konflikter om allt. Ida har inte gjort något fel och Arvid borde ta ansvar för sina känslor och sluta kontrollera henne. Detta är anledningen till att man inte rekommenderar människor som lever i en relation med våld (även psykiskt) och kontroll att gå i parterapi, för såna relationer ska avslutas. Dessutom manipulerar ofta förövaren terapeuten…

Ida och Arvid
Usch. Hon är bäst och förtjänar så mycket bättre. Nån mer som reagerade på att han är den enda som går in och möblerar om i den andres lägenhet, flyttar runt saker, kritiserar var hon ställer sina grejer och säger med bestämd röst; ger order om, att nu ska det bli ”ordning och reda och var sak på sin plats”. I hennes lägenhet. Hon hittar inte sin locktång och andra grejer för t.o.m. den har Arvid beslagtagit och ändrat plats för.
RED FUCKING FLAG! Skandal att en psykolog som kallar sig feministpsykologen håller käften om detta, att hela gänget håller käften om detta. Kulturstrateg gissade säkert rätt att 2 minuter klippts bort i sista sekunden dessutom.

Sen gnäller han om att hon dricker helt normalt och kallar det att ”misshandla sin kropp”. Jag har varit tyst om detta för att inte vara elak, men det är inte Ida som ser ut som att hennes lever lagt av av dom två. Ida har inte gjort något fel, Arvid resonerar som en taliban. Och detta förklaras inte med att han är ett vuxet barn till en alkoholist, det är vi många som är utan att ha såna problem med att folk runt omkring oss dricker alkohol på fester. Ida vårdar sin hälsa genom att välja glädje, hon är vältränad, har ett rikt socialt liv och ens hälsa återspeglas i ens beteende och utstrålning. Hon skiner som en sol. När hon är nykter. Alkoholister är griniga, buttra och negativa för jämnan om dom inte är fulla… *hint hint*, man skulle ju kunna tänka på 2-3 andra deltagare isåfall…

Fredrik och Stina
Väldigt fina ihop, dom verkar må bra av och med varandra vilket gör mig glad att se! Stina är så vacker och snygg och Fredrik är jättegullig.
Senast redigerad av Undringar 2023-06-05 kl. 21:17.
Citera
2023-06-05, 21:12
Medlem
Spider-Girls avatar
Får jag höra en gång till hur Lina pratar om "den totala magin", som hon är irriterad över att den inte uppstår mellan henne och Alex, så skriker jag in i en soffkudde. Så barnsligt så man svimmar! Och när hon och Alex drejar och leker Rida Ranka är hon lycklig och äntligen nöjd tror man, men nej- inte heller då uppstår "total magi".
Citera
2023-06-05, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejoens45
Förstår inte varför det blir en sådan färgad diskussion om alkohol-konflikten.

Det är väl bättre att det kommer upp att han inte uppskattar det draget hos en eventuellt ”blivande” partner, så att de kan prata om det och sedan ta ställning till huruvida det kommer fungera eller inte.

Förstår inte grejen att det ska vara accepterat med människor som super sig kalasfulla, ändrar personlighet och tappar konsekvenstänket men inte accepterat att andra människor tycker att det är oattraktivt och inte vill lägga sin tillit hos dem.

Med tanke på hur extrovert och social Ida är utan alkohol så kan man ju fundera på var behovet uppstår för att supa sig redlös till och från. Borde inte hon kunna ha lika roligt utan den? Om det nu är det som är det som anges som anledning till drickandet.

Ida har ju för fan inte gjort en enda av dina exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in