2023-06-05, 20:17
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Hur många tror att Arvid talar om sig själv att han känner personer som har misshandlat sin egen kropp med alkohol?
Citera
2023-06-05, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur många tror att Arvid talar om sig själv att han känner personen som har misshandlat sin egen kropp med alkohol?

Han ser ju helt gul ut så har undrat om det beror på hans lever eller brun utan sol…
Citera
2023-06-05, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Arvid lär inte få svårt att hitta tjejer.

Du menar minst 20 år äldre, knäppa kvinnor.
Citera
2023-06-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Man må ha sina åsikter om gnällig röst och att han inte är attraktiv (har jag också kommenterat), samt att han haft härskarteknik och gett sken för stort ego.
Jag kan ändå tycka att han kan ha rätt i sak i sin farhåga om drickande, samt att han mycket väl kan känna mindre attraktionskraft till någon som dricker för mycket.

För det första så är det individuellt hur folk blir då de dricker.
För det andra så kan jag personligen inte gilla hur en person blir då hen dricker (medan andra kanske inte har problem med hur hen blir då den dricker). Alltså individuellt även det.

Inte för intet att barn blir förvirrade av föräldrar som dricker i dess närhet. Även om föräldrarna blir utlevande och glada, så kan de freaka ut i personlighet, och barnet kan inte lita på att föräldern är sig själv.
Så i ett inledningsstadium kan det vara känsligt för någon som håller på att lära känna någon, om den freakar ut och har sig och då även om inte personen har jättedåligt ölsinne.
Och återigen, vi kan ju inte veta vad Arvid upplever som obalanserat eller oattraktivt.
Det kan ju bara han känna.
Han är inte taskig för att han tycker att en ny kärlek blir oattraktiv då hon dricker.

Sen kan han mycket väl känna förhåga för framtida barn, utan att ses som moralpredikande.
Han kanske tvekar på vilket omdöme den drickande partnern kommer ha, då barnen är med?
Vissa föräldrar fattar ju inte det här att ungarna inte mår bra av att se för drickande föräldrar, även så om de är glada och utlevande.

Han är varken taskig eller moralpredikande angående sin känsla inför detta.
Det finns de som har en bakgrund med drickande föräldrar, och/eller trasig uppväxt, och Arvid har lika rätt som dem, att känna både att han inte trivs med det samt farhåga framöver, med någon som slår klackarna i taket, lite väl mycket.

Håller faktiskt med. Det där reagerade jag inte på alls direkt. Sådär har man väl all rätt att känna? Jag är själv nästan allergisk mot all form av alkoholpåverkade människor sedan jag för länge sedan var i ett förhållande med en som drack för mycket. Är i princip nykterist själv. Kan bli en öl med en vän ute 1-2 ggr/år typ. Min man är som mig tack och lov. Jag förstår Arvid till viss del här. Jag finner också alkoholpåverkan extremt avstötande eller hur man ska säga.
Citera
2023-06-05, 20:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han ser ju helt gul ut så har undrat om det beror på hans lever eller brun utan sol…
Jo, men hur man än vrider och vänder på det så är han en resonabel psykopat han insinuerar bara fram sina önskemål & respekterar att ett nej är ett nej

Alex och August lär få ihop det till slut!

Agust och Carro borde följa med Arvid & Ida till Grekland, komma bort sig lite!

Jag åkte till Malmö säger Lina! jag kände att vi behövde dejta....varandra! förtydligade hon
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-05 kl. 20:26.
Citera
2023-06-05, 20:21
Bannlyst
Lol vad är det för tallrik hon som är ihop med sjukhusgubben får in på restaurangen? Ett enormt brätte och en liten skål i mitten med mat. "Å Gud vad fint tack"
Citera
2023-06-05, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Håller faktiskt med. Det där reagerade jag inte på alls direkt. Sådär har man väl all rätt att känna? Jag är själv nästan allergisk mot all form av alkoholpåverkade människor sedan jag för länge sedan var i ett förhållande med en som drack för mycket. Är i princip nykterist själv. Kan bli en öl med en vän ute 1-2 ggr/år typ. Min man är som mig tack och lov. Jag förstår Arvid till viss del här. Jag finner också alkoholpåverkan extremt avstötande eller hur man ska säga.

Då skulle han ha sagt det direkt till experterna om det är så känsligt. Och som Ida sa, ta ansvar för dom känslorna och inte lägga det på henne. Jag dricker inte mer än dig och har liknande erfarenhet som Arvid men har noll problem med tjejer och killar som dricker på Idas nivå på fest. Alltså är glada, dansar, skrattar, pratar osv. Självklart hade jag tyckt det varit ett problem om någon blev helt packad på en afterwork, luktade sprit på jobbet eller körde rattfull osv.
Citera
2023-06-05, 20:28
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Har alla paren knullat tror ni?

Lina och Alex, nej.
Agust och Caroline, nej.
Fredrik och Stina, nej.
Arvid och Ida, ja.
Citera
2023-06-05, 20:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnafaan
Intressant tanke,
Förutsätt att det skiter sig för alla par.
Vem skulle vara mest respektive minst eftertraktad på dating marknaden?

Svårt att säga vem som skulle va minst eftertraktad. Mest eftertraktad skulle vara Ida i alla fall!!

Carro…not so much.
Hon har visat sig vara extremt oskön, bor i en lägenhet i Kumla där hon ligger i mörker bakom fällda persienner och dricker öl/vin och snusar (ser ut som att hon inte tar någon form av nikotin i alla fall sett till hennes hy och gula tänder).

Lina…eh nej tack.
Även hon har visat sig vara extremt oskön. Lever förvisso inte bakom nedfällda persienner i en ångestframkallande lägenhet i Kumla, men livets persienner dras definitivt ner för den som vandrar armkrok med henne. Hennes främsta ”merchandise” är tydligen hjärtproblem med noll arbetsförmåga och ett ständigt plågat uttryck i ansiktet. DET vill hon fronta under det första dygnet, som om det vore hennes främsta egenskap. Javisst, kör på det tricket men det lockar ingen.

August…
Ehhh mjaaa där är det svårt. Vi gillar August det gör vi, men helt ärligt så finns det extremt få utanför den sfären han lever i som attraheras av det där alternativa flummet. Att blåsa in/ut energier runt könet och köra doftlekar för att lära känna varandra…. Behövs det sägas mer?

Arvid…
men snälle nån, här kommer det inte flockas. Jag har sagt det förut och säger det igen- Han är rödhårig, det har hittills inte varit en fördel för någon snubbe på jordklotet före Arvid. Antingen behöver han bli proffs i hockey eller fotboll, alternativt födas som prins för att kompensera för hårfärgen men den chansen är ju förbi.
Han pratar som en homosexuell och har en rigid inställning till alkohol vilket 99% av homosapiens läppjar på ibland. Han går också omkring i försvarsmaktens t-shirt under utlandssemestern. I rest my case.

Alex…
Här har vi en kille som ibland påminner om Stig-Helmer i Sällskapsresan. Han sitter med axlarna nedsänkta vid middagsbordet där han frågar om ”hetta” i en maträtt betyder graden av värme🤦🏻
Han verkar över huvud taget inte se sitt eget värde, vilket återspeglas i hans bostad.
Han ryggar för minsta lilla sinnesförändring hos sin partner tills det till slut bara är en våt fläck kvar av honom. Nej det tilltalar inte många.
Citera
2023-06-05, 20:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det var kul.
Hur är man när man är uppe i sitt huvud? mens ni kvinner går på känsla?, vad betyder det ens?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-05 kl. 20:38.
Citera
2023-06-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du menar minst 20 år äldre, knäppa kvinnor.

Snarare många tjejer i 20 års åldern. Ida får hålla hårt i honom.
Citera
2023-06-05, 20:40
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Arvid kommer vara otrogen med Idas väninna som gifte sig i Grekland, jag kan se det på hans leende, eller så vill han ha gruppsex

Så fort experterna varit på besök drabbas paren av 15 minuters nytändning

Nu när det går åt helskotta för Agust & Carro så har deras programtid per avsnitt decimerats till 5 minuter, så kommer det fortsätta fram till det bittra slutet
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-05 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in