Citat:
Ursprungligen postat av
FredNu
Min åsikt om territorim i Ukraina:
Min tro är att Krim helt klart är lyckliga för att ryssarna "ockuperar" Krim.
Även sak gäller 2021 års DPR/LPR, men i mindre grad.
Status på resten är okänt, och borde idealt sett avgöras med folkomröstningar, samt access för vatten till Krim.
Min åsikt om Territorium i Moldavien
Det är omöjligt att göra folk nöjda där, tragiskt. Men status quo verkar vara föredraget.
Jag ser inte inkonsekvensen.
Hur ser din egen position ut? Är du konsekvent för att du är territorie-fetischist och alltid slåss för att gränser ska vara evigt oändrade? Du kan ju svara i DM om utmanande case för sådan position rörande t ex Taiwan, Kosovo, Danmark-tyskland gränsändringar efter WW1, nedbrytning av Ryssland i mindre stater (!) och andra intressanta case som är off-topic i tråden.
Det här är ingen religionstråd. Du tror mycket så de kanske ska vända dig till Gud i stället.
Gränser kan förstås ändras om folk är överens om det, vilket har skett i många fall. Däremot att göra det med våld och tvång som ryssarna eller separatisterna vill i Ukraina är förkastligt. Rätt enkel princip egentligen.
Men att hålla val under överinseende av ockuperande av soldater är förstås fel. Erkänner du såna, vilket du faktiskt verkar göra, måste du väl erkänna alla sådana och att de är utslag av folkviljan. Vilket du nu plötsligt inte verkar göra. Alltså är du en inkonsekvent hycklare. Vilket förstås är ganska tydligt