2023-06-05, 19:24
Medlem
Intressant tanke,
Förutsätt att det skiter sig för alla par.
Vem skulle vara mest respektive minst eftertraktad på dating marknaden?
Citera
2023-06-05, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Man må ha sina åsikter om gnällig röst och att han inte är attraktiv (har jag också kommenterat), samt att han haft härskarteknik och gett sken för stort ego.
Jag kan ändå tycka att han kan ha rätt i sak i sin farhåga om drickande, samt att han mycket väl kan känna mindre attraktionskraft till någon som dricker för mycket.

För det första så är det individuellt hur folk blir då de dricker.
För det andra så kan jag personligen inte gilla hur en person blir då hen dricker (medan andra kanske inte har problem med hur hen blir då den dricker). Alltså individuellt även det.

Inte för intet att barn blir förvirrade av föräldrar som dricker i dess närhet. Även om föräldrarna blir utlevande och glada, så kan de freaka ut i personlighet, och barnet kan inte lita på att föräldern är sig själv.
Så i ett inledningsstadium kan det vara känsligt för någon som håller på att lära känna någon, om den freakar ut och har sig och då även om inte personen har jättedåligt ölsinne.
Och återigen, vi kan ju inte veta vad Arvid upplever som obalanserat eller oattraktivt.
Det kan ju bara han känna.
Han är inte taskig för att han tycker att en ny kärlek blir oattraktiv då hon dricker.

Sen kan han mycket väl känna förhåga för framtida barn, utan att ses som moralpredikande.
Han kanske tvekar på vilket omdöme den drickande partnern kommer ha, då barnen är med?
Vissa föräldrar fattar ju inte det här att ungarna inte mår bra av att se för drickande föräldrar, även så om de är glada och utlevande.

Han är varken taskig eller moralpredikande angående sin känsla inför detta.
Det finns de som har en bakgrund med drickande föräldrar, och/eller trasig uppväxt, och Arvid har lika rätt som dem, att känna både att han inte trivs med det samt farhåga framöver, med någon som slår klackarna i taket, lite väl mycket.

Citera
2023-06-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnafaan
Intressant tanke,

Arvid lär inte få svårt att hitta tjejer.
Citera
2023-06-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Har alla paren knullat tror ni?

Tror bara Stina och Fredrik samt Ida och Arvid varit intima.

Alex frågade chans på Lina på midsommar. Då har han inte fått peta på henne. På parhelgen förra avsnittet så pratade de om när de kände attraktion och Alex tog upp då han kramade henne bakifrån. Hon medgav att hon kände lite då.
Så nej, de har inte legat med varann. Hon har hållit honom kort hela den här tiden, hon njuter av att göra honom illa. Men visst, hon kanske ligger med honom nån gång innan beslutet, bara för att knäcka honom totalt det sista hon gör innan programmet är slut.
Citera
2023-06-05, 19:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Intressant tanke,

Av killarna tror jag trots allt att Arvid är mest eftertraktad av de fyra, även om jag känner typ avsmak för honom?
Vissa tycker ju att han är snygg i facebookgruppen.
Men min personliga favorit är Alex. Han är gullig. Med reservation för att han måste ju ha superdåligt självförtroende som svassar efter Lina. Detta är smått obegripligt.
Alex se ditt värde.

Av tjejerna är det nog Ida ändå, som är charmig och tar livet med en klackspark.
Hon har en skön stil. Fast inte rakt igenom.
Tänk att "hon skulle tävla i" vem som hade bäst förhållande, på parhelgen.
Såna människor är bara för mycket.
Pinsamt att hon demonstrativt skulle ge Arvid en hånglande långkyss, medan de andra satt där, och hon var helt oreflekterande i hur tryckt stämningen var.
Det gav inte prov på fingertoppskänsla hos henne.
Men jag tror att hon kan vara en killfavorit ändå, på dejtingmarknaden?
Citera
2023-06-05, 19:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
arvid bögröst är han bög? hur klarar soldaterna att hålla sig för skratt när han ger order?

Ja detta avsnitt var ytterligare ett tydligt exempel på den homosexuella utstrålningen han har. Jag beskriver det så för att jag naturligtvis inte till 100% kan veta vad han har för sexuell läggning, men han är galet ”gay-ig” i hur han rör sig och för sig, sättet att prata inkluderat.

Spot on i klippet från Grekland där han färdas BAKOM Ida iförd rosa hjälm. Alltså jag skulle aldrig skratta om en öppet homosexuell kommer farandes i den där hjälmen sittandes bakom ryggen på någon.
Men just nu, just här, just i detta experiment när Arvid är föremål för diskussion så blir det så djävla roligt😂😂😂

Han trilskas också med att ha försvarets t-shirt under semesterresan i Grekland, alltså jag smäller av😂
Citera
2023-06-05, 20:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Man må ha sina åsikter om gnällig röst och att han inte är attraktiv (har jag också kommenterat), samt att han haft härskarteknik och gett sken för stort ego.
Jag kan ändå tycka att han kan ha rätt i sak i sin farhåga om drickande, samt att han mycket väl kan känna mindre attraktionskraft till någon som dricker för mycket.

För det första så är det individuellt hur folk blir då de dricker.
För det andra så kan jag personligen inte gilla hur en person blir då hen dricker (medan andra kanske inte har problem med hur hen blir då den dricker). Alltså individuellt även det.

Inte för intet att barn blir förvirrade av föräldrar som dricker i dess närhet. Även om föräldrarna blir utlevande och glada, så kan de freaka ut i personlighet, och barnet kan inte lita på att föräldern är sig själv.
Så i ett inledningsstadium kan det vara känsligt för någon som håller på att lära känna någon, om den freakar ut och har sig och då även om inte personen har jättedåligt ölsinne.
Och återigen, vi kan ju inte veta vad Arvid upplever som obalanserat eller oattraktivt.
Det kan ju bara han känna.
Han är inte taskig för att han tycker att en ny kärlek blir oattraktiv då hon dricker.

Sen kan han mycket väl känna förhåga för framtida barn, utan att ses som moralpredikande.
Han kanske tvekar på vilket omdöme den drickande partnern kommer ha, då barnen är med?
Vissa föräldrar fattar ju inte det här att ungarna inte mår bra av att se för drickande föräldrar, även så om de är glada och utlevande.

Han är varken taskig eller moralpredikande angående sin känsla inför detta.
Det finns de som har en bakgrund med drickande föräldrar, och/eller trasig uppväxt, och Arvid har lika rätt som dem, att känna både att han inte trivs med det samt farhåga framöver, med någon som slår klackarna i taket, lite väl mycket.

Kanske det skulle lagts fram som en dealbreaker för honom innan psykologerna började leta någon att matcha honom med?
Jag menar om han inte kan vila i att Ida dricker på fest utan att börja bli orolig för hur det ska bli om de skaffar barn, så har han ju tillräckliga krav för att faktiskt meddela dem i förväg.

Det är väl knappt någon som uppskattar att ens partner blir helt omvandlad och beter sig illa på något vis oavsett det föranletts av alkohol eller ej, men lika många kan hantera om en ens partner blivit förfriskad i överkant vid något tillfälle.

För min egen del så är jag mer oroad över människor som beter sig illa utan alkohol.
Citera
2023-06-05, 20:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Bra att ni kunde hålla er flashbackare, nu sprutar vi gemensamt....ut våra ord på klockslaget

Arvids släta arsel får ni tjejer recensera https://imgbox.com/IGPpQm5h

Såhär känner Carro för Agust https://imgbox.com/dRPbV3X5
och det är inte att han är ful, det är bara att han inte ser tillräcklig ut precis som många andra.

(påfyller nedan)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-05 kl. 20:14.
Citera
2023-06-05, 20:06
Medlem
Citat:
Av killarna tror jag trots allt att Arvid är mest eftertraktad av de fyra, även om jag känner typ avsmak för honom?
Vissa tycker ju att han är snygg i facebookgruppen.
Men min personliga favorit är Alex. Han är gullig. Med reservation för att han måste ju ha superdåligt självförtroende som svassar efter Lina. Detta är smått obegripligt.
Alex se ditt värde.

Av tjejerna är det nog Ida ändå, som är charmig och tar livet med en klackspark.
Hon har en skön stil. Fast inte rakt igenom.
Tänk att "hon skulle tävla i" vem som hade bäst förhållande, på parhelgen.
Såna människor är bara för mycket.
Pinsamt att hon demonstrativt skulle ge Arvid en hånglande långkyss, medan de andra satt där, och hon var helt oreflekterande i hur tryckt stämningen var.
Det gav inte prov på fingertoppskänsla hos henne.
Men jag tror att hon kan vara en killfavorit ändå, på dejtingmarknaden?

Jag är typ helt förälskad i Ida och då är jag ändå kvinna och totalhetero. Jag vill ha henne som kompis, hänga med henne jämt. Det är den enda jag hade velat gifta mig med i årets säsong. Först tyckte jag Arvid var helt fantastiskt, men det gör fan ont i mig att se hur han behandlar Ida. Den där manipulationen, pikar och mästrande kommentarer. Varvat med smicker och komplimanger. Då är det ändå bara i början av förhållandet. Tänk sen när det gått en tid. När hans sätt börjar spåra rejält.
Citera
2023-06-05, 20:09
Medlem
catos avatar
[quote=Orangesoundcloud|84474121]Det är väl fakta att SVT mest kör ”snälla” reality-serier, lite gamla trötta deckar/mord-media, mello/eurovision, nyheter & lite barnprogram. Allt PK-fierat såklart.

Jag tror att det finns en mängd människor som är intresserade av hockey som inte alls är intresserade av snäll-reality, mello eller barnprogram.[/QUOTE

Hahaha, har du sett Exit?
Citera
2023-06-05, 20:13
Avslutad
Citat:
Intressant tanke,

Ida tror jag skiljer sig från mängden med sin mognad och hur hon inte är svartsjuk eller minsta kontrollerande eller reagerar med ilska på avvisande. Så härlig människa som andra mår bra av och som lyfter alla i sin närhet. Carro och Lina delad sistaplats. Arvid är inte heller het på marknaden förutom för några 50-60åriga kvinnor som hänger på hans instagram och tror att dom är djupa och att han är smart. Alex däremot är nog hetast på marknaden nu bland killarna, Fredrik vet jag inte, det finns nog en del för honom men Stina är verkligen hans dröm-match. Agust tror jag många hade velat dejta och tycker är attraktiv, det är inte som att han inte har ett badrum nu (jag fattade det som att han byggt et nu och att huset inte var klart under inspelningen).
Citera
2023-06-05, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag är typ helt förälskad i Ida och då är jag ändå kvinna och totalhetero. Jag vill ha henne som kompis, hänga med henne jämt. Det är den enda jag hade velat gifta mig med i årets säsong. Först tyckte jag Arvid var helt fantastiskt, men det gör fan ont i mig att se hur han behandlar Ida. Den där manipulationen, pikar och mästrande kommentarer. Varvat med smicker och komplimanger. Då är det ändå bara i början av förhållandet. Tänk sen när det gått en tid. När hans sätt börjar spåra rejält.

Samma här fast jag är bisexuell. Och gift redan och inte alls sugen på andra, men bara rent objektivt så är hon en kalaspingla och bättre än nån kvinna jag dejtat eller typ träffat i hela mitt liv. Så sjukt vacker från insidan och ut, så stark, så fri, så ROLIG, så smart, så himla snäll också. Och vilken syster, det där är inte en tjej som är avundsjuk på och förminskar andra tjejer. Hon är bäst.

Edit. Känner exakt samma med Arvid. Gillade också honom först men känner samma farhågor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in