2023-06-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onPn2g/sverigedemokraterna-vill-gora-sig-av-med-riks

Sverigedemokraterna ska göra sig av med prestigeprojektet ”Riks”, enligt uppgift till Aftonbladet.

Kanalen går dåligt ekonomiskt och är enligt en källa med insyn ”oerhört kostsam” för partiet.

– Det är en naturlig utveckling att det blir en fristående organisation, utan ägande från partiet, säger ansvarig utgivare Dick Erixon.
Det är en naturlig utveckling att såna skitmedier går under. Vem ska nu betala när SD backar ur?
Senast redigerad av Postino 2023-06-05 kl. 16:09.
Citera
2023-06-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onPn2g/sverigedemokraterna-vill-gora-sig-av-med-riks

Sverigedemokraterna ska göra sig av med prestigeprojektet ”Riks”, enligt uppgift till Aftonbladet.

Kanalen går dåligt ekonomiskt och är enligt en källa med insyn ”oerhört kostsam” för partiet.

– Det är en naturlig utveckling att det blir en fristående organisation, utan ägande från partiet, säger ansvarig utgivare Dick Erixon.
Det tycker jag var lite förvånande. Att Riks kostar mycket pengar förstår jag, men jag trodde det var en viktig kanal för SD att nå ut till väljarna. Mig veterligen finns det inte många andra politiska kanaler med så stor räckvidd utanför etablerad massmedia, som Riks har byggt upp. Och SD har alltid haft svårt att få utrymme i etablerad massmedia.

Då får vi se om Riks klarar sig bättre eller sämre när de tappar det ekonomiska stödet från SD.
Citera
2023-06-05, 16:40
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är en naturlig utveckling att såna skitmedier går under. Vem ska nu betala när SD backar ur?

"Skitmedia" som vuxit så det knakat sedan start?
Citera
2023-06-05, 16:47
Medlem
Rätt åt dem. Sparkar man Fallenkvist så sjunker tittarsiffrorna.
Citera
2023-06-05, 16:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Rätt åt dem. Sparkar man Fallenkvist så sjunker tittarsiffrorna.

Va?
Tittarsiffrorna har ökat.
Citera
2023-06-05, 16:55
Medlem
Soterns avatar
Alla alternativmedia borde samlas och gå ihop i en koncern så de fick mer ekonomisk tyngd. Precis som Bonnierkoncernen gjort.
Citera
2023-06-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
"Skitmedia" som vuxit så det knakat sedan start?
Det spelar ju ingen roll om de inte tjänar pengar.

Riks verkar inte vara någon kassako direkt . . . .
Citera
2023-06-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Det tycker jag var lite förvånande. Att Riks kostar mycket pengar förstår jag, men jag trodde det var en viktig kanal för SD att nå ut till väljarna. Mig veterligen finns det inte många andra politiska kanaler med så stor räckvidd utanför etablerad massmedia, som Riks har byggt upp. Och SD har alltid haft svårt att få utrymme i etablerad massmedia.

Då får vi se om Riks klarar sig bättre eller sämre när de tappar det ekonomiska stödet från SD.
450 tusen som det står i artikeln är ju ingenting. Men det kanske kan vara smart att skapa en konservativ kanal utan partistöd. Då är chansen mycket större för donationer. Å andra sidan riskerar det att bli en menlös borgerlig produkt som axess.
Citera
2023-06-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det spelar ju ingen roll om de inte tjänar pengar.

Riks verkar inte vara någon kassako direkt . . . .
Det har ju aldrig varit tanken. Den enda inkomsten kommer från reklamen på youtube.
Citera
2023-06-05, 17:16
Medlem
Är det inte rena stenåldern att hålla på med politisk media, TV, tidningar, radio, poddar etc. etc.?
Hur många "vanliga" människor tar egentligen del av slikt? Jag har en känsla av att det bara är de mest initierade som ägnar sig åt sådant.

Hur många läser ledarsidorna, och verkligen reflekterar över innehållet, i vilken dagstidning som helst?

Nja, enl. min åsikt är det där förlegat. Det finns väl nästan ingen media kvar som är direkt partiägt eller partibundet nu för tiden.

A-pressen, centerns tidningskoncern etc. allt är borta.

Folket kräver bröd och skådespel.
Citera
2023-06-05, 17:24
Avstängd
JojoRabbits avatar
Om nu Jimmie eller Jomshof läser här, så är RIKS en riktigt bra kanal som har en viss skolning för nyvakna SD:are så att de kan få en bättre politisk kunskapsbas. Vi behöver få fler aktivister som kan besegra vänstern på Gator och Torg. SD bör skapa aktivistiska väljare som kan med kraft och list utmanövera vänsterns galenskaper inte bara retoriskt utan även med nävar behöver inte nödvändigtvis vara våld men att ta plats. Det ska vara jobbigt att vara vänsterpartist,sosse eller dylikt. I RIKS så tar man ut svängarna lite mer än vad SD som parti gör, även om de är väldigt light på sin nationalism!
RIKS kan bli mkt bättre men helt klart bättre än klimakteriekossan SVT.
Citera
2023-06-05, 17:26
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla alternativmedia borde samlas och gå ihop i en koncern så de fick mer ekonomisk tyngd. Precis som Bonnierkoncernen gjort.

Bra tanke, men alla är så splittrade. Riks, Samnytt och Swebbtv kanske skulle kunna göra det, de andra är för "based" för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in