2023-06-05, 15:41
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Nu redigerade jag inlägget för fort så du kanske inte hann se att jag la till att tele2 tappar nästan all kontakt också.

Telefon 1: Huawei - Hallon, inget internet alls. Halebop, Två pluppar 4g och inga problem att buffra nånting.
Telefon 2: Annan modell på huawei - Tele2, väldigt långsamt.
Telefon 3: Samsung - Tele2, väldigt långsamt.
Telefon 4: Iphone - 3, i stort sett buffrar ingenting.

Jag återger dom erfarenheter jag haft och det är säkert 1-2 gånger per vecka senaste året jag är ute i naturreservaten kring södertörn och det är alltid samma problem. Du får tro vad du vill.
Jag tror dig, jag tycker bara det verkar jättekonstigt. Har du snackat med kundtjänst?
Citera
2023-06-05, 15:42
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Har Tele2/Comviq och Telenor/Vimla bättre täckning än 3/Hallon?

Upplever att det Comviq kontantkort med mobilt bredband som jag har i en gammal Samsung Galaxy Tab S3 fungerar över förväntan. Är det bara för att surfplattan går på 4G och inte wifi som gör att den känns både snabbare och mer behändig?

Dålig erfarnhet av Tele2 i områdena jag tidigare nämnt. Telenor vet jag inte. Den enda jag vet fungerar bra är Halebop/Telia-nätet.

Vet tyvärr inte!
Citera
2023-06-05, 16:06
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag tror dig, jag tycker bara det verkar jättekonstigt. Har du snackat med kundtjänst?

Den enda gången jag talat med Hallon var för att göra ett ägarbyte vilket var en tjänst dom inte kunde erbjuda. På helger är det stängt på alla sätt och vis så i Lördags när det inte gick att fylla på kortet så var det kört redan där.

Jag antar att man kan kontakta dom och berätta om platser som inte har mottagning men sen ska dom ju ta beslutet att faktiskt förbättra just där. Det känns enklare att bara byta operatör som jag idag har gjort.

Däremot är det inga problem med mottagningen på övriga platser och är man inte en människa som ofta beger sig till skogs/längre bort på landsvägarna eller på skärgården så tror jag inte man kommer ha problem med Hallon och det är förmodligen den bästa operatören för folk som håller sig till "städerna".
Citera
2023-06-06, 05:02
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

Ville bara säga att jag var inne på täckningskartan för hallon och halebop för att kolla upp vad dom själva hävdar att det finns för täckning.

Alla platser jag haft problem på med omnejd saknar enligt hallons egen karta annat än samtal och sms. Medan halebop täcker i stort sett allt. Något jag förstås borde kollat innan jag skaffade hallon.

Och som sagt, inga problem annars men Södertörns skogsområden och skärgården är verkligen inte tre-nätets starka sida.
Citera
2023-06-27, 16:30
Medlem
Hepp!

Är på vift i Italien och kidsen har kört slut på sin mobilsurf hos Hallon och ett par dar tills de får nytt. Borde straffa dem med internetfritt men det drabbar ju bara mig....
Kollar på priset för extrasurf jmf med löpande data. En fast mängd kostar 49-199kr för 1-10GB, dvs 49-20kr per GB. Samtidigt är löpande pris på data 0,020 kr/MB dvs 20kr/GB.

Fattar jag fel? Varför skulle jag vilja köpa en fast mängd när den löpande är det billigaste?
Citera
2023-06-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursidae
Hepp!

Är på vift i Italien och kidsen har kört slut på sin mobilsurf hos Hallon och ett par dar tills de får nytt. Borde straffa dem med internetfritt men det drabbar ju bara mig....
Kollar på priset för extrasurf jmf med löpande data. En fast mängd kostar 49-199kr för 1-10GB, dvs 49-20kr per GB. Samtidigt är löpande pris på data 0,020 kr/MB dvs 20kr/GB.

Fattar jag fel? Varför skulle jag vilja köpa en fast mängd när den löpande är det billigaste?
När den ordinarie surfen är slut så måste man köpa extra surf om man vill surfa vidare. Det löpande priset är bara ett jämförelsepris. Extra surf hos Hallon kostar mellan 2 - 5 öre per megabyte.

49 kr för 1 gigabyte surf (0,049 kr per megabyte).
99 kr för 3 gigabyte surf (0,033 kr per megabyte).
199 kr för 10 gigabyte surf (0,0199 kr per megabyte).
Citera
2023-06-27, 19:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursidae
Kollar på priset för extrasurf jmf med löpande data.
Man kan tjäna på att skaffa något kontantkort för Italien och bara fylla på med surf som barnen delar på via hotspot.
Citera
2023-07-03, 13:23
Medlem
Ja jag glömde att svara men chansade på mitt antagande. Fick debiteringen nu och jag ser ut att ha rätt, 20kr per GB i löpande avgift.

Dvs att köpa extradata för att EU-surfen är slut är en förlustaffär iom att det löpande priset alltid är lägre
Citera
2023-07-03, 13:24
Medlem
Fick en rolig spec dock. 20 sidor med specade datapaket med någon minut mellan. 🤷🙂
Citera
2023-07-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
När den ordinarie surfen är slut så måste man köpa extra surf om man vill surfa vidare. Det löpande priset är bara ett jämförelsepris. Extra surf hos Hallon kostar mellan 2 - 5 öre per megabyte.

49 kr för 1 gigabyte surf (0,049 kr per megabyte).
99 kr för 3 gigabyte surf (0,033 kr per megabyte).
199 kr för 10 gigabyte surf (0,0199 kr per megabyte).
Jag måste rätta mig själv. Löpande pris gäller abonnenter som befinner sig utomlands.

Här kommer några exempel på vad det kostar att surfa i olika länder till löpande pris.

EU/EES: 2 öre/MB (20 kr/GB).
Schweiz: 2,20 kr/MB (2 200 kr/GB).
Albanien: 5 kr/MB (5 000 kr/GB).
Andorra: 120 kr/MB (120 000 kr/GB).

Australien: 1 kr/MB (1 000 kr/GB).
Thailand: 1 kr/MB (1 000 kr/GB).
Indien: 100 kr/MB (100 000 kr/GB).
Japan: 120 kr/MB (120 000 kr/GB).
Nya Zeeland: 120 kr/MB (120 000 kr/GB).

USA: 1 kr/MB (1 000 kr/GB).
Brasilien: 100 kr/MB (100 000 kr/GB).
Argentina: 120 kr/MB (120 000 kr/GB).
Kuba: 120 kr/MB (120 000 kr/GB).
Citera
2023-08-22, 21:37
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Så intressant, jag köpte igår tillägssurf av hallon på 3 gb i väntan på påfyllning av mitt 4 gb abonnemang

När jag nu åter loggar in på mina sidor har jag 63 gb återstående (det borde ha stått ca 3 gb tycker jag)

Vad har hänt tror ni? har mobilen jag köpte durfen ifrån blivit hackad så att någon köpte 60+ GB i mitt ställe

Har kollat internetbanken, inga pengar ha ett dragitsböh, vilket i sig ä konstigt
Citera
2023-08-22, 23:27
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Har kollat internetbanken, inga pengar ha dragits öh, vilket i sig är konstigt
Bra att man kan stava
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto