2023-06-04, 23:58
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag har under helgen sonderat terrängen i nässjö stad, parken vid ingsbergasjön och visst finns det lite ungdomar som hänger däromkring, men inte faan är det någon öppen droghandel som TS beskriver likt Malmö eller på plattan.
Det är snarare som i vilken stad som helst. Vill du handla droger så vet du ungefär vem du kan gå fram till för att med 50% risk bli blåst. Nässjö är inget undantag.

Däremot lidwr staden av mycket cykelstölder och liknande, och mycket bråk mellan olika grupperingar, ofta araber mot afrikaner.

Men det är en helt annan sak. Det TS säger stämmer inte.

Så du har alltså varit på centralstationen , torget samt” bibblan” x gånger under helgen utan blivit erbjuden något 🤔.
Citera
2023-06-05, 00:20
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag lovar dig! Ingen vågar sig fram i dessa gäng. 15-20 somalier och syrianer sitter i stora grupper. Inte ens polis reder ut dom. Då går dom ju flera ihop på poliserna.
Men att dom börjat bete sig hotfullt mot förbipasserande tjejer som promenerar är obehagligt.
Gömmer sig dessutom i blomsterträdgården och dyker upp framför en.
Fruktansvärt är det.
Gänget blir bara större och större för var dag. Dom kallar tjejer som går förbi saker ( på deras språk ) och skrattar.

Ta tag i skiten och sluta gnäll på polisen..
Var gängbildning på väg upp här, nu 3-4 år senare ser jag den "värsta" gå runt med böcker och verkar plugga. Hela centrum var flockat med såna, dom skrek på oss, vi gick mot dom å fråga vad fan dom sa. Då vart dom tyst och jävligt förvånade. Sen styrs väl drogerna här av Svenskar, som inte syns eftersom dom vill vara hemliga.. Men jag kan tänka mig dom tagit ett rejält snack med dom..

Jag vet inte om det är nå grova kriminella muskelberg ni har att göra med och hur våldsbenägna dom är..
Men det är upp till medborgarna nu att sätta ner foten. Skit i polisen, våga lev med dig själv som auktoritet i ditt land!
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2023-06-05 kl. 00:29.
Citera
2023-06-05, 01:47
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??

Sluta gråta, haft langare öppet, blandat med div våldsbrott och stölder sedan 90 talet där jag bor. Ingen bryr sig om oss varför ska vi bry oss??
Citera
2023-06-05, 06:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Du förstår ändå anektoden eller? Jag vet inte vilken gatukiosk i rinkeby man ska besöka så därav det generiska ”plattan”

Nej, det gjorde jag faktiskt inte, men då är jag med!

Det är nog rätt många som fortfarande tror att plattan är epicentrum för droghandel, vilket inte är fallet.

Ha en bra dag i det fina vädret!
Citera
2023-06-05, 07:41
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ta tag i skiten och sluta gnäll på polisen..
Var gängbildning på väg upp här, nu 3-4 år senare ser jag den "värsta" gå runt med böcker och verkar plugga. Hela centrum var flockat med såna, dom skrek på oss, vi gick mot dom å fråga vad fan dom sa. Då vart dom tyst och jävligt förvånade. Sen styrs väl drogerna här av Svenskar, som inte syns eftersom dom vill vara hemliga.. Men jag kan tänka mig dom tagit ett rejält snack med dom..

Jag vet inte om det är nå grova kriminella muskelberg ni har att göra med och hur våldsbenägna dom är..
Men det är upp till medborgarna nu att sätta ner foten. Skit i polisen, våga lev med dig själv som auktoritet i ditt land!

”Våga lev med dig själv, som en auktoritet i DITT land”

-dagens bästa!
Citera
2023-06-05, 08:36
Medlem
mrmiltons avatar
Detta känns som ett ytterst begränsat och hanterbart problem. Ni har väl polis även i Nässjö. För övrigt förutsätter öppen droghandel en större kundkrets, finns det i Nässjö?
Citera
2023-06-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Nä, Fredrik Reinfeldt tog in för mycket invandrare, det var det enda problemet och idioterna som röstade in honom.

Alla som röstar på moderaterna borde skjutas.

Möjligt men det är ingen lösning på problemet som vi nu har.
Citera
2023-06-05, 09:49
Medlem
aaerligs avatar
Har polisen fortfarande inte förstått att det är tågen som är problemet? All narkotika smugglas in via tågen. Vill polisen lösa problemet bör de slå mot grundorsaken först.
Citera
2023-06-05, 11:23
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Har polisen fortfarande inte förstått att det är tågen som är problemet? All narkotika smugglas in via tågen. Vill polisen lösa problemet bör de slå mot grundorsaken först.

Utan knutpunkten för tågen .
Nässjö varit avsevärt mycket mindre stad.

Det finns mängder av utländska lastbils ekipage som kör till och från Nässjö .
Så dom stora mängderna bör komma in den vägen .
Citera
2023-06-05, 11:27
Medlem
Polisen skulle behöva cykla runt sjön som ligger vid stadsparken mer dom har ju tillgång till cyklar.
Citera
2023-06-05, 11:54
Medlem
https://nassjo.se/nyheter/arkiv/2023-02-08-rester-av-narkotika-i-avloppsvattnet-i-lanets-alla-kommuner.html

Politikerna lägger mycket fokus på undersöka avloppsvattnet för att hitta narkotika.
Citera
2023-06-05, 11:59
Medlem
Finns det någon stad som gängen inte styr i? Hela samhället har ju rasat ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in