Citat:
Ursprungligen postat av
noselake
Ok! Fast jag vet vad jag skriver om då jag bor nära sjön och ser mer än nån som är i Nässjö en helg.
Tro vad du vill men jag och alla andra VET hur illa det är. Likaså polisen annars skulle dom inte sätta in drönare och ha polisbilar som åker genom parken hur mycket som helst
Det hänger lite grupperingar med araber kring coop och bryggan vid ingsbergasjön, jag antar att det är dom du menar?
Annars är det 99% barnfamiljer där. Någon öppen droghandel sker absolut inte, såvida du som sagt inte närmar dig dessa små grupperingar för att leta efter affär. Och då kan jag garantera att du till 99% blir blåst och får bark i påsen istället för droger.
Sen har vi stadens vanliga a-lagare som också hänger där. Dom puffar säkert på en joint ibland, men inget som avviker från vilken sommarpark i vilken stad som helst i landet.
Problemet är som sagt stölder nattetid som dagtid av främst cyklar och även mopeder. Skadegörelse. Och bråk mellan olika grupperingar, oftast afrikaner mot araber.
Ja. Nässjö är ett unikum och det händer mycket skit, men att besktiva det som öppen droghandel och att det spårat ur totalt är överdrivet.