2023-06-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sympatisk person gick på samma skola som honom absolut inget fel med honom.

Såg han ut som en knarkare då också eller har det kommit med åren? Säljer han i Nässjö eller?
Citera
2023-06-04, 18:34
Medlem
Enligt mina källor är de som gjorde detta brott för nästan 10 år sen fortfarande fria.
Stämmer det? Skulle aldrig våga bo i Nässjö

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/papperslapp-i-brand-blev-natsnackis
Citera
2023-06-04, 18:48
Medlem
666nomads avatar
Gängens framfart står sig slätt mot hälsa på okända i Nässjö socken 🤔

https://images.app.goo.gl/QZGenQZynvYZyjzz5
Senast redigerad av 666nomad 2023-06-04 kl. 18:50.
Citera
2023-06-04, 19:09
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Finns det bra kola i Nässjö nu då?
Ingen aning om kolan, men polarn som blev erbjuden köpa hasch vid Nässjö station blev blåst, han fick en barkbit riktigt ordentligt inpackad i plast istället.
Senast redigerad av doncroce 2023-06-04 kl. 19:11.
Citera
2023-06-04, 20:13
Medlem
Jag har under helgen sonderat terrängen i nässjö stad, parken vid ingsbergasjön och visst finns det lite ungdomar som hänger däromkring, men inte faan är det någon öppen droghandel som TS beskriver likt Malmö eller på plattan.
Det är snarare som i vilken stad som helst. Vill du handla droger så vet du ungefär vem du kan gå fram till för att med 50% risk bli blåst. Nässjö är inget undantag.

Däremot lidwr staden av mycket cykelstölder och liknande, och mycket bråk mellan olika grupperingar, ofta araber mot afrikaner.

Men det är en helt annan sak. Det TS säger stämmer inte.
Citera
2023-06-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kanske, möjligen, eventuellt.

Inte kanske , eventuellt! Det är precis hur läget är. Sitter man i parken själv så kommer det fram folk och frågar om man vill köpa. Frågar dom inte mig så frågar dom den bredvid.
Finns två olika genrer på knarkare i parken. Några gamla stjärnor som är mellan 35-60 år ( svenska )
Inte så obehagliga mer än att dom beter sig konstigt och är högljudda inför barn. Samt att dem är höga som hus och röker braj så det luktar enormt mycket.
Sen är det dom andra. Somalier blandat med afghaner i Gucci kepsar och dyra kläder & dom är enormt många. Säkert 30 st om det räcker.
Så jävla obehagliga och dom säljer droger till den äldre gruppen jag nämnde ovan.
Dom hoppas jag polisen tar och skickar tillbaks till sina hemländer.
Citera
2023-06-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag har under helgen sonderat terrängen i nässjö stad, parken vid ingsbergasjön och visst finns det lite ungdomar som hänger däromkring, men inte faan är det någon öppen droghandel som TS beskriver likt Malmö eller på plattan.
Det är snarare som i vilken stad som helst. Vill du handla droger så vet du ungefär vem du kan gå fram till för att med 50% risk bli blåst. Nässjö är inget undantag.

Däremot lidwr staden av mycket cykelstölder och liknande, och mycket bråk mellan olika grupperingar, ofta araber mot afrikaner.

Ok! Fast jag vet vad jag skriver om då jag bor nära sjön och ser mer än nån som är i Nässjö en helg.
Tro vad du vill men jag och alla andra VET hur illa det är. Likaså polisen annars skulle dom inte sätta in drönare och ha polisbilar som åker genom parken hur mycket som helst
Citera
2023-06-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ok! Fast jag vet vad jag skriver om då jag bor nära sjön och ser mer än nån som är i Nässjö en helg.
Tro vad du vill men jag och alla andra VET hur illa det är. Likaså polisen annars skulle dom inte sätta in drönare och ha polisbilar som åker genom parken hur mycket som helst

Det hänger lite grupperingar med araber kring coop och bryggan vid ingsbergasjön, jag antar att det är dom du menar?
Annars är det 99% barnfamiljer där. Någon öppen droghandel sker absolut inte, såvida du som sagt inte närmar dig dessa små grupperingar för att leta efter affär. Och då kan jag garantera att du till 99% blir blåst och får bark i påsen istället för droger.
Sen har vi stadens vanliga a-lagare som också hänger där. Dom puffar säkert på en joint ibland, men inget som avviker från vilken sommarpark i vilken stad som helst i landet.
Problemet är som sagt stölder nattetid som dagtid av främst cyklar och även mopeder. Skadegörelse. Och bråk mellan olika grupperingar, oftast afrikaner mot araber.
Ja. Nässjö är ett unikum och det händer mycket skit, men att besktiva det som öppen droghandel och att det spårat ur totalt är överdrivet.
Citera
2023-06-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??

Okej. Jag svarar lite bättre på dina specifika frågor.
Vad tycker du ska göras?
Problemet grundar sig i massinvandringen, det vet alla. Nässjö precis som alla andra landets städer brottas med problemet att integrera dessa i samhället. Att folk röker hasch i parker på sommaren är varken unikt eller ovanligt. Det är nog det minsta problemet i ekvationen.
Vad är lösningen tycker du?
Att polisen ska börja promenera mer hade varit en absolut.
Det finns en eftermiddagsvandrare som knallar runt men han gör det nog mest för facebook-likes och pratar nog aldrig med killarna i fråga.
Kameraövervakning?
Vad tänker du lamotte eller aschberg ska tillföra? Det här är vardag i alla landets städer. Du kanske borde prova att besöka någon annan stad för lite perspektiv?
Citera
2023-06-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Gängens framfart står sig slätt mot hälsa på okända i Nässjö socken 🤔

https://images.app.goo.gl/QZGenQZynvYZyjzz5
Klassiker men vet inte vilken gata det hände
Citera
2023-06-04, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate

Säljs det droger öppet på plattan?
Citera
2023-06-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Säljs det droger öppet på plattan?

Du förstår ändå anektoden eller? Jag vet inte vilken gatukiosk i rinkeby man ska besöka så därav det generiska ”plattan”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in