2023-06-05, 09:22
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
”Gunvor”, som är i 60-årsåldern, har arbetat som lärare i Järva hela sitt yrkesliv och vant sig vid en våldsam och hotfull arbetsmiljö.

Att bli kallad ”hora”, få höra ”jag ska knulla din mamma” och bevittna brutala slagsmål är vardag för henne och hennes kolleger, berättar hon.

/...../

– På skolan säger eleverna att jag är smutsig. Med ’smutsig' syftar de på att jag är vit och kristen.

/...../

”Har ingen impulskontroll”
Kerstin Aronsson är skolsköterska och har jobbat på Rinkebyskolan i Järvaområdet i över 30 år.

Hon menar på att en del av jobbet är att hantera att ”grodor hoppar ur munnen” på barnen.

– Och grodorna kan innehålla sådant som kan uppfattas hotfullt. Vi jobbar med barn. Deras hjärnor har inte växt klart än och de saknar impulskontroll ibland. Då kan de vräka ur sig saker men det bemöts bäst med ett lågaffektivt tillvägagångssätt.

https://www.expressen.se/nyheter/sko...bakom-hornet-/

Jo men det är märkligt att det just är arab och somalibarn i Rinkeby som det hoppar grodor ur munnen på. Också konstigt att barn talar om " smutsig" på det viset typiskt vuxet och symboliskt som i texten ovan.
Citera
2023-06-05, 09:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Hon fortsätter:
– Rör mig inte, du är smutsig, kan de skrika.

Citat:
Hon berättar att elever sökt upp henne hemma efter att hon tillrättavisat en elev i klassrummet.
– Han började förfölja mig ett par gånger efter att jag jobbat kväll. Jag bryr mig inte så mycket egentligen, men han sa: ”akta dig” och sånt.

Citat:
-Jag är inte rädd på jobbet men det är obehagligt. Det är väldigt höga löner och det hjälper till

Citat:
”Gunvor” berättar att hon aldrig skulle åka kollektivt till jobbet.
Istället har hon ordnat med en egen garageplats från en man som mot betalning bevakar så att hennes bil inte blir skadad.

Dom enda grodor som ”hoppar” ur munnarna på barn ska vara dom ”Små grodorna”.
Är helt mindblown över hur personalen här låter ungarna ta över helt!!
Hade ett litet negerbarn sagt till mig att jag ”är smutsig” hade lavetten kommit som på beställning.

Nog för att det (tydligen) är schysst pröjs på den skolan ”Gunvor”, men VAR F*N ÄR SJÄLVRESPEKTEN..?

https://www.expressen.se/nyheter/sko...bakom-hornet-/
Senast redigerad av MissDecibella 2023-06-05 kl. 09:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback