Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Inte häktad?? Herregud. Han lär ju fly till hemlandet med alla miljonerna.
Hans svenska fru och barn i Djursholm kanske inte uppskattar att bo i Turkiet fullt lika mycket. Vilket i och för sig inte hindrar flykt, men det kanske inte gör det lika självklart. Jag undrar verkligen om han flyr. För en del gängkriminella känns det ju självklart att de flyr, men jag tror han är mer turk till nationalitet och affärssättet, snarare än att han vill bo där. Men vem vet, jag har haft fel förr.
Sen undrar jag verkligen om han har så många miljoner undanstoppade. Han ska vara svår på näsgodis, och både beteendet samt uttagen tyder snarare på någon som bara bränner pengar utan någon större eftertanke. Jag tvivlar på att han har många miljoner utomlands och de svenska pengarna lär han inte bara få plocka med sig, om han ens har några.
Sen får man se hur många fler som kontrollerar vad de köpt och sålt för, så det lär ju komma fler åtal.
Jag spår snarare en skilsmässa, fängelsestraff och att han sen börjar jobba på någon kompis från Botkyrka/släktings företag, bosatt i andra hand i en hyresrätt...Alternativt börjar jobba som mäklare i Turkiet eller Marbella för någon firma som drivs av någon som är som han men inte åkt fast ännu.
Frun lämnar väl honom och försöker säkra något boende för sig och barnen i Danderyd/Täby. Är det fortfarande sex månaders betänketid om man har barn gemensamt om ena parten sitter i fängelse?
Ni juridiskt skolade - vad tror ni att han får?