2023-06-03, 16:32
Medlem
Peace2023s avatar
Jag såg om episoden där Arvid och Ida träffas igen efter ett par dagars radiotystnad.
Han säger inte alls att han sovit hos ett ex! Han skämtar och Ida förstår ju det. Sedan är Han allvarlig och berättar att han har bra kontakt med sina ex och även det är Ida helt fine med. Därför att hon är en mogen, självständig person som verkar ha god anknytning! Vilken kvinna. Jag tror inte att Arvid på nåt sätt försöker göra henne svartsjuk eller trycka ner henne här, utan att han är uppriktig och öppen och ärlig med att han har kontakt med sina ex - på ett vänskaplig plan, vilket han också understryker. Och är väldigt bekräftande i sina känslor för Ida.
Citera
2023-06-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Pinsamt att beundra en person bara för att man tror denne är ”övre medelklass”, snacka om komplex. Vill bara säga att det är minst lika coolt att ha jobbat sig upp med en enkel bakgrund. Sedan är det som sagt Arvids mormor som bor i ett radhus på Djursholm, inget att hetsa upp sig över. Själv har han haft en stökig uppväxt och skeppats mellan Gotland och en sekt i skogen i Småland. Sen spelar sånt som sagt ingen roll om man inte är en 16-årig incel som famlar efter destruktiva manliga förebilder. Det som återigen spelar roll är hur han behandlar Ida i tv. Han fick en chans med en otroligt mogen och fin tjej med underbar inställning till livet. Han kunde ju lätt ha blivit matchad med en grinig socionom, djursjukskötare eller långtidssjukskriven kvinna som bara letar fel.

Ida är inte ”otroligt mogen”, tvärtom är det ett problem att hon är så omogen jämfört med Arvid som är en väldigt mogen man.
Citera
2023-06-03, 17:52
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag såg om episoden där Arvid och Ida träffas igen efter ett par dagars radiotystnad.
Han säger inte alls att han sovit hos ett ex!

Stämmer. Var tvungen att kolla på det igen. Det här med att han har sovit hos ett ex är en trådsanning. Men det verkar också vara något som spridit sig till olika krönikor på nätet och även i gruppen på Facebook pratas det om det. Skrämmande hur en lögn kan bli till sanning.
Citera
2023-06-03, 19:28
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Stämmer. Var tvungen att kolla på det igen. Det här med att han har sovit hos ett ex är en trådsanning. Men det verkar också vara något som spridit sig till olika krönikor på nätet och även i gruppen på Facebook pratas det om det. Skrämmande hur en lögn kan bli till sanning.

Ja det klassiska "en höna av en fjäder".
Man kommer nästan att tänka på häxprocesserna, samma mentalitet än idag.
Citera
2023-06-03, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19

Inte alls en trådsanning, jag såg att deras psykolog själv skrev det på instagram bland kommentarerna, nu när jag kollar verkar hon ha tagit bort det dock. Hon skrev att Arvid sov hos sina ex för att han behövde sovplats…
Citera
2023-06-03, 19:46
Avslutad
Citat:
Han säger inte alls att han sovit hos ett ex! Han skämtar och Ida förstår ju det. Sedan är Han allvarlig och berättar att han har bra kontakt med sina ex och även det är Ida helt fine med. Därför att hon är en mogen, självständig person som verkar ha god anknytning! Vilken kvinna. Jag tror inte att Arvid på nåt sätt försöker göra henne svartsjuk eller trycka ner henne här, utan att han är uppriktig och öppen och ärlig med att han har kontakt med sina ex - på ett vänskaplig plan, vilket han också understryker. Och är väldigt bekräftande i sina känslor för Ida.

Jo han sa ”angående vilka sängar jag sovit i” bla. Dessutom skrev Maria Farm på sin instagram bland kommentarerna under inlägget om Ida att Arvid sov hos ex pga han behövde sovplats under ”egentiden”. Men nu verkar hon ha raderat den kommentaren.
Citera
2023-06-03, 19:53
Avslutad
Citat:
Det var inte min mening att skamma er som reagerar med oro. Jag ber om ursäkt om jag uttryckt mig klumpigt. Men jag delar personligen inte åsikten att man kan avgöra så mycket eller dra så bestämda slutsatser om andra människor av det lilla som visas i programmet. Jag lämnar gärna öppet för olika tolkningar, men det är jag det. Du är naturligtvis i din fulla rätt att ha en annan åsikt.

Ingen har sagt att nån av oss med 100% säkerhet är nån jäkla jury i en rättegång som kan fastställa fakta med 100% säkerhet, men det är som sagt inget fel på min förmåga att läsa människor eller samspel. Det här handlar inte om att jag inte accepterar att du tolkar det vi ser på ett annat sätt utan om att du, trots att du t.o.m. vet att du inte alls är bra på att läsa av människor, envisas med att alla andra som då inte får samma uppfattning som du om de här figurerna du bestämt dig för att beundra, drar ”förhastade slutsatser”, ”överdriver” osv. Hur kan du vara så säker på din egen förmåga att läsa av andra när du samtidigt säger att du vet att du har väldigt svårt för det?
Citera
2023-06-03, 20:07
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Jo han sa ”angående vilka sängar jag sovit i” bla. Dessutom skrev Maria Farm på sin instagram bland kommentarerna under inlägget om Ida att Arvid sov hos ex pga han behövde sovplats under ”egentiden”. Men nu verkar hon ha raderat den kommentaren.

Han skämtade, vilket Ida verkar ha varit helt införstådd med. Det är upp till var och en att se om episoden och dra sin egen slutsats. För mig är det glasklart vad han säger och inte säger.

Citat:
Ingen har sagt att nån av oss med 100% säkerhet är nån jäkla jury i en rättegång som kan fastställa fakta med 100% säkerhet, men det är som sagt inget fel på min förmåga att läsa människor eller samspel. Det här handlar inte om att jag inte accepterar att du tolkar det vi ser på ett annat sätt utan om att du, trots att du t.o.m. vet att du inte alls är bra på att läsa av människor, envisas med att alla andra som då inte får samma uppfattning som du om de här figurerna du bestämt dig för att beundra, drar ”förhastade slutsatser”, ”överdriver” osv. Hur kan du vara så säker på din egen förmåga att läsa av andra när du samtidigt säger att du vet att du har väldigt svårt för det?

Jag är inte säker på min egen förmåga att läsa av andra. Och just denna insikt gör att jag inte heller är lika tvärsäker på att andras omdömen alltid stämmer. Man kan ha fel. Det är viktigt att ta med i beräkningen.
Citera
2023-06-03, 20:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Vad är det med Lina Göteborgskan och hjärtat.
Hur fick du reda på att hon var göteborska?

Ja bör nog f.ö kontakta öppenpsyk, för Agust har tagit sig in i mina nattliga drömmar, han var en manlig porrstjärna som var på kvinner ute i naturen han hade ett alias också som jag glömt
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-03 kl. 21:15.
Citera
2023-06-03, 22:25
Medlem
SmokeFrees avatar
[quote=Herr Bökberg|84654337]Hur fick du reda på att hon var göteborska?
/QUOTE]
Hon bor ju där och på hennes Dialekt
Citera
2023-06-03, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
En del av kommentariatet låtsas som om det inte skulle vara tillåtet att vara kritisk mot alkohol. Det går att tala med sin fru. Men att sälja ut och förnedra henne inför hela svenska folket är en varningssignal. Vi har nog med kvinnoförnedring, kvinnomisshandel och mord i nära relationer i vårt land. Nog!!

Arvid har helt rätt och hans beteende var också helt ok i programmet. Feminister med flera ojar sig tydligen, men kvinnor ska uppföra sig och inte vara fulla.
Citera
2023-06-03, 22:47
Avslutad
Citat:
Han skämtade, vilket Ida verkar ha varit helt införstådd med. Det är upp till var och en att se om episoden och dra sin egen slutsats. För mig är det glasklart vad han säger och inte säger.

Jag är inte säker på min egen förmåga att läsa av andra. Och just denna insikt gör att jag inte heller är lika tvärsäker på att andras omdömen alltid stämmer. Man kan ha fel. Det är viktigt att ta med i beräkningen.

Har du svårt att förstå text också? Jag skrev i inlägget du citerade att deras psykolog skrivit på instagram att Arvid sov hos sina ex eftersom han behövde sovplats. Du svänger väldigt mycket, du har autistiska drag och svårt för att förstå både människor och relationer, sen har du ingen diagnos, sen är du ”inte säker” på din förmåga att läsa socialt samspel, men en sak är säker, du har kollat in experterna i programmets vokabulär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in