2023-05-15, 09:04
Medlem
forcebacknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Carl Norberg hummande och snack är jobbigt att lyssna på.

Det han vill ha sagt i sina mys räcker om han gör 2ggr om året.

Han har inget nytt att komma med. Samma innehåll hela tiden.

Detta till trots huvudbudskapet är intressant, och tror han har rätt.
Djupa staten och pengasystemet, opinionsbildning

Absolut innehållet är intressant men det avhandlas av flera idag och är ganska allmänt vedertaget.
Men jag hade en diskussion i helgen med ett par polare som är väl insatta och som jag litar fullkomligt på.
Dom hade varit i diskussion med några av adepterna i Norbergs sekt. Alla diskuterade som om dom var programmerade. Man använde samma ord om och om igen, och tryckte på bara med dessa ord. Sedan uppkom något läskigt då den ena av mina polare arbetat mycket med organisation och ledarskapsutbildning. Han tog upp den mörka pedagogiken. Han menade att detta beteende kan man se hos barn som blivit illa behandlade eller barn med svag självbild. Ofta beror det på som han menade sk. organiserad eller kollektiv narcissism. Dvs. man är störst, bast och alla andra som inte faller inom facket är helt värdelösa och platsar inte ens att få diskutera med dig. Beteendet kan synas i kriminella organisationer som i MC gäng, men även inom militären. Han tog då speciellt upp USAs militärer som varit med om krig i Irak eller på annan plats. Det var veteraner som idag fick hjälp att bygga självkänsla grundad på verklighet och inget som dom lärts att tänka i en stridssituation. Problemet idag när krigen var slut så var dom tvungna att stå på egna ben och inte i grupp. Det var då allt rasade för många. Man försökte hitta flocken igen och talade om hur fel alla hade och hur rätt man själv hade. Ingen bra ingång till att få andra att lyssna. Trots kanske bra budskap. Han upplevde att det kunde vara lite åt den riktningen för en del.

En annan sak han reflektera över var något som en svensk militärpsykolog vid namn Brehmer lärt ut. Begreppet "Comand wihout comander". Man utbildade soldater att agerar utan ledning. dvs. varje enskild visste exakt vad dom skulle göras utan order, och utförde sitt arbete efter en gemensam bild av vad som skulle göras.

Detta uppfattade han då att man agerade helt enligt ett mönster eller mall var och en utan att någon beordrade.
Samma ord, samma meningsföljd och samma sätt att attackera människor man ansåg skulle chickaneras.

Lite läskigt då jag tror att ett visst mått av kollektiv hjärntvätt som med väl vald pedagogik kan få människor att göra saker som dom egentligen inte skulle gjort annars.

Men han kanske håller på att skapa sig sin egen lilla arme av lydiga, som krigar för hans heder och tro.

Själv är jag rätt trött på att man inte kan diskutera mer än ett fåtal problem, och upprepar dessa i oändlighet. Världen består trots allt av flera problem som alla flätar in sig i varandra.
Senast redigerad av forcebacknow 2023-05-15 kl. 09:10.
Citera
2023-05-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forcebacknow
Absolut innehållet är intressant men det avhandlas av flera idag och är ganska allmänt vedertaget.
Men jag hade en diskussion i helgen med ett par polare som är väl insatta och som jag litar fullkomligt på.
Dom hade varit i diskussion med några av adepterna i Norbergs sekt. Alla diskuterade som om dom var programmerade. Man använde samma ord om och om igen, och tryckte på bara med dessa ord. Sedan uppkom något läskigt då den ena av mina polare arbetat mycket med organisation och ledarskapsutbildning. Han tog upp den mörka pedagogiken. Han menade att detta beteende kan man se hos barn som blivit illa behandlade eller barn med svag självbild. Ofta beror det på som han menade sk. organiserad eller kollektiv narcissism. Dvs. man är störst, bast och alla andra som inte faller inom facket är helt värdelösa och platsar inte ens att få diskutera med dig. Beteendet kan synas i kriminella organisationer som i MC gäng, men även inom militären. Han tog då speciellt upp USAs militärer som varit med om krig i Irak eller på annan plats. Det var veteraner som idag fick hjälp att bygga självkänsla grundad på verklighet och inget som dom lärts att tänka i en stridssituation. Problemet idag när krigen var slut så var dom tvungna att stå på egna ben och inte i grupp. Det var då allt rasade för många. Man försökte hitta flocken igen och talade om hur fel alla hade och hur rätt man själv hade. Ingen bra ingång till att få andra att lyssna. Trots kanske bra budskap. Han upplevde att det kunde vara lite åt den riktningen för en del.

En annan sak han reflektera över var något som en svensk militärpsykolog vid namn Brehmer lärt ut. Begreppet "Comand wihout comander". Man utbildade soldater att agerar utan ledning. dvs. varje enskild visste exakt vad dom skulle göras utan order, och utförde sitt arbete efter en gemensam bild av vad som skulle göras.

Detta uppfattade han då att man agerade helt enligt ett mönster eller mall var och en utan att någon beordrade.
Samma ord, samma meningsföljd och samma sätt att attackera människor man ansåg skulle chickaneras.

Lite läskigt då jag tror att ett visst mått av kollektiv hjärntvätt som med väl vald pedagogik kan få människor att göra saker som dom egentligen inte skulle gjort annars.

Men han kanske håller på att skapa sig sin egen lilla arme av lydiga, som krigar för hans heder och tro.

Själv är jag rätt trött på att man inte kan diskutera mer än ett fåtal problem, och upprepar dessa i oändlighet. Världen består trots allt av flera problem som alla flätar in sig i varandra.

Tack för ditt svar.
Jag lyssnade på den sk underpodden med en som
hette Martin Stensö sicken jobbig rättshaverist.
Omständig och förmodligen någon diagnos.

Det är ju tveklöst så att han CN är påläst i det han pratar om. Men att sitta och humma och antyda år ut och år in förstör budskapet.
Hela tiden är det nära till att det vänder.

Har tittat en del på Redacted som i grunden har samma budskap. När man pratar djupa staten har man en påläst kvinna som heter Whitney Webb.
Hon pratar Epstein Cia osv men inte hört henne nämna något om Sverige s roll.
Citera
2023-05-22, 12:55
Medlem
forcebacknows avatar
Citat:
Tack för ditt svar.

Det är ju tveklöst så att han CN är påläst i det han pratar om. Men att sitta och humma och antyda år ut och år in förstör budskapet.
Hela tiden är det nära till att det vänder.

Har tittat en del på Redacted som i grunden har samma budskap. När man pratar djupa staten har man en påläst kvinna som heter Whitney Webb.
Hon pratar Epstein Cia osv men inte hört henne nämna något om Sverige s roll.

Sorry för sent svar.
Var mycket här för några år sedan men fastnade i diskussionerna alltför lätt, så jag fick medvetet bryta. Jag blir för engagerad, så annat som var viktigt glömdes bort.

Undrade först vad du menade med underpodden. Men sökte på namnet. Lyssnade igenom några av hans avsnitt, och förstod ganska snabbt att precis som du skrev att här kunde det handla om en rättshaverist. Ringde myndigheter och ställde frågor som i mitt sätt att se var ganska svåra att få ett uttömmande svar på. Bl.a en ringning till SVT där man frågade massa underliga frågor. Ganska barnsliga och provocerande. Vad vill han egentligen? Vill han upplysa allmänheten så skulle man vilja ha en med djuplodande analys. Här verkar det vara fri tolkningsrätt, av vad som helst. Typ vad menar dom med det? Kan det vara si och så? Det finns säkert något underliggande syfte med allt, och världen styrs av en konspiration. Mycket märkligt. Kan han vara någon missuppfattad konstnärssjäl som inte hittat sitt kall, och irrar runt på bidrag eller något? Han talade även om någon kvinna jag nu glömt namnet på som även hon drev en videokanal. Mycket babbel och trams. Hemliga odefinierbara personer i konstiga hemliga organisationer som Q och udercover personer som arbetar för folket i hemlighet, precis invid makten som kontrollerar makten. Phuuu! Kan vi inte få ett litet bevis eller antydan till bevis? Var får alla dessa personer sina fantastiska storys ifrån? Eller driver man med människor för att kunna förlöjliga sig över dem? Helt sjuka figurer. Jag tänker att vissa människor har väldigt svårt att sortera verklighet och fiction, och kan få för sig saker som kan bli förödande. Inte minst i USA ser man dessa.

Lyssnade även på ett par av Norbergs sk. mys för att gräva djupare för förståelse. Det var inte lätt. Samma snack om skuldmättnad och ett par andra ämnen. Sedan kom det bästa. Han ingår i en hemlig organisation som utför en militär stingoperation!!??? Nu börjar jag undra om killarna med de vita rockarna inte ska ta och hälsa på och kolla den mentala hälsan. Tydligen så tror hans flock det samma. Han måste ha skruvat till det ordentligt i skallen på folk. Eller är dom handplockade för uppgiften? Att det är ett folkbildningsprojekt känns ändå behövligt då han avslöjat mycket skit som de senaste åren blivit känt, och som går att verifiera. Men herregud vad sysslar han med? Killen är ju smart och vältalig, och kan säkert få massorna att lyssna. Men jag undrar om inte en skruv hoppat ur? Finns personer som helt bottnat ur i skallen efter stress, eller något traumatiskt hänt. Jag vet inte.
För det är väl inte så att han hittat en fin inkomstkälla med alla sina följare som då skänker pengar för att han ska kunna fortsätta sina historietolkningar?

Vad jag också vill ha sagt är att dom behöver ju överlag inte ha fel, men tolkningar och sättet att helt förvirra det för en del individer är lite läskigt och sektlikt.

Oj det blev mycket text här nu.
Citera
2023-05-24, 01:23
Carl summerar dagsläget och "Sverigebilden" bra här på strax under 7 minuter:

Sverige Är Bäst i Hela Världen! 🤣🇸🇪
https://youtu.be/A08zivr_zeE
Citera
2023-05-24, 11:55
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar.

Han är ju bara en jobbig södermalmskis med Bruno Mattsondrömmar.

Han bor mitt i kulturelitens domäner i Stockholm. Halva Stockholms journalister, författare, konstnärer och skådespelare bor där.

Är han en undecover hjärnförvridare egentligen?
Kulturnissar har mycket konstigheter som processas ur deras hjärnor. Dock inte alla.
Senast redigerad av Hovudstaden 2023-05-24 kl. 11:59.
Citera
2023-05-27, 16:23
Medlem
Jisses jäklar!
Nu är dom i konflikt med kolleger inom den alternativa pressen.
Alla 3 blir uthängda för allmän bespottning.
Carl, Cornelia och Martin
Cornelia får nog bara betald för gammal ost, och kommer troligen med ett tycka synd om program inom en inte för lång framtid.
Kanske det är dags nu att flytta sitt breda arsle till andra domäner då det troligtvis inte är slut med påtryckningarna på henne. Folk fattar för helsike deras nypåfunnaordsomkrånglartilltillvaron fetischer,
Ska bli mycket spännande att följa fortsättningen.

https://nyadagbladet.se/tag/martin-stenso/
Citera
2023-06-01, 07:44
Medlem
Skulle vilja skicka ut en ny frågeställning.

Tror ni att man skulle kunna anmäla Carl m.fl. under den nya terroristlag eller kanske någon annan lag?
Man skulle ju ändå kunna säga att Carl håller på med omstörtande verksamhet gentemot Sverige då han vill få bort i princip alla politiker på ett eller annat sätt och samhället så som vi vill att det ska fungera.

Jag kan nog tycka att det skulle vara värt ett försök, om inte annat så för att störa Carl i hans så kallade arbete. Dessutom vore det intressant om någon kikade på hans inkomster.

Vad tror ni?
Citera
2023-06-03, 18:13
Medlem
Mycket märkligt.

För ett par veckor sedan läste jag någonstans att sedan den 1/1 hade tittandet på hans Youtubekanal gått ner 15-20 %.
Gick in för att kolla och det stämde. Tittarsiffrorna har gått ner.
Igår kollade jag igen för att se om trenden fortsatte.
Döm om min förvåning. Alla siffrorna hade jämnats ut till samma från Januari till idag. Tidigare var det 6-7000 upp till 10000. Nu är alla uppe på 12-14000. Något skumt är det.
Har han eller ett gäng sekttroende suttit tillsammans och tryckt sig in på varje videoklipp för att få upp siffrorna? Eller har han spridit varje inlägg i forum med många deltagare?
Eller ännu värre. Det är han som är kontrollerad opposition och samarbetar med eliten, och i detta fall Youtube.
Jag visste det.
Citera
2023-06-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Mycket märkligt.

För ett par veckor sedan läste jag någonstans att sedan den 1/1 hade tittandet på hans Youtubekanal gått ner 15-20 %.
Gick in för att kolla och det stämde. Tittarsiffrorna har gått ner.
Igår kollade jag igen för att se om trenden fortsatte.
Döm om min förvåning. Alla siffrorna hade jämnats ut till samma från Januari till idag. Tidigare var det 6-7000 upp till 10000. Nu är alla uppe på 12-14000. Något skumt är det.
Har han eller ett gäng sekttroende suttit tillsammans och tryckt sig in på varje videoklipp för att få upp siffrorna? Eller har han spridit varje inlägg i forum med många deltagare?
Eller ännu värre. Det är han som är kontrollerad opposition och samarbetar med eliten, och i detta fall Youtube.
Jag visste det.

Det går att köpa följare för en liten summa pengar, vilket jag kommenterade på ett av deras videoklipp under 2020, "jasså, köper Carl visningar och kommentarer för Swish-pengarna?". Detta var precis i början av 2020. Efter bara ett par minuter hade klippet ett par tusen visningar.

I dag, 4 juni 2023, har De Fria 18 000 prenumeranter.

Intressant är att Carl Norberg och De Fria intensifierade sin propaganda under tidigt 2020 som bara har förstärkts med tiden, även betoningen på Q-narrativet som blivit mer och mer uppenbar.

Efter Norberg, började Mathias Andersson lägga upp videoklipp. Efter Mathias, började Martin Stensö, efter honom kom Per som har en YT-kanal, och till sist Cornelia Gustafzon , som så sent som 2019 arbetade tillsammans med Dagens Industri (Bonnier) med en serie rörande "emotionella investeringar". Utöver dessa finns ett par andra kanaler som har samröre med De Fria vars material är Q-relaterat.

Samtliga av dessa är i kontakt med varandra. Kontentan i materialet som produceras är densamma. Det är som om samtliga har gått en kurs över vad som ska sägas, hur det ska sägas, där alla gör det på sitt sätt för att kunna få ut budskapet. Carl Norberg med sin sarkastiska, otydliga framtoning där mycket är öppet för tolkning. Mathias med sitt fokus på historiska händelser och den ständiga anknytningen. Stensö på sitt egenartade sätt, och så till sist Cornelia som är den som är mest vokal och rakt på sak.

Ingen av dessa vill medverka och ha samröre med andra personer inom den så kallade "alternativrörelsen" som motsätter sig "systemet". Ett annat karaktäristiskt drag av vissa, Stensö och Cornelia, är att man försöker relativisera och förlöjliga andra personer, påstå att de är kontrollerad opposition. Cornelia är den som är mest vokal gällande CBDC, Agenda-2030, den 4e industriella revolutionen. Martin, för ett par dagar sedan, verkade tala i positiva drag om den 4e industriella revolutionen, "tänk att vi får uppleva en ny industriell revolution!"

Den gemensamma nämnaren är Q-narrativet och allt vad det innebär. Sitt lugnt tillbaka i båten, allt ordnar sig.

Att man pratat "monetärmekanik" och "Wallenberg" och följaktligen adresserat en del av problemen ger personerna inte dispens. Även en del psykologiska operationer har ett frö av sanning i dem.

Jag har själv varit i kontakt med fd medlemmar i de De Fria som påstår att det är en sekt, stenhårt kontrollerad av en ledningsgrupp. Man kan även läsa vad en avhoppare har skrivit: https://palanthir-nu.webnode.se/

"Kärnan"
https://palanthir-nu.webnode.se/karnan/
"Ideologi/taktik"
https://palanthir-nu.webnode.se/ideologi/

Carl Norberg har varit i många branscher, ägde bland annat en nattklubb i centrala Stockholm. Han gick i personlig konkurs och förlorade allt. Fordringsägare var Spendrups. Allt detta har berörts i i denna och andra trådar på Flashback.

Norberg har en kopplingar till militären och den polisiära myndigheten. Detta kan inte ha undgått någon. CVet finns på hans hemsida: https://carlnorberg.se/om-carl/ Referenser är bland annat den danske brigadgeneralen inom NATO Finn Saermark Thomsen (1940-2023). Han var verksam under Balkankriget, OSCE-chef i Kosovo. Dessutom ville han legalisera cannabis i Danmark. https://www.svd.se/a/3d2ea73c-78e3-3...galisera-hasch

Han nämner också Jörgen Thunholm (besläktad med Lars-Erik Thunholm VDn för Wallenberg SEB?), VD för Loomis. Thunholm skriver på LinkedIn, "I was Managing Director for the operation in Sweden with a turnover of € 100 millions and with over 1800 employees. Loomis is the leading Swedish cash management corporation, trusted by the Sweden’s leadings banks, malls, government as well as official authorities." "This business area was 50% of the total revenue of Loomis. In high-protected buildings money is being counted, sorted and refilled into ATM cassettes. Securitas had 19 sites in 2005 but after my efficiency program we where down to 11 sites in the end of 2006. During 2006-2007 the Company changed name to Loomis." https://se.linkedin.com/in/jthunholm

Norberg intervjuade Ole Dammegård för Nya Tider i Köpenhamn 2014 vid Bilderberg-mötet. Enligt Dammegård, ska Dammegård ha berättat för Norberg att han fått "hembesök" (av personer när han inte befunnit sig i hemmet) på grund av Dammegårds privatspaning runt Palme-mordet. Då ska Norberg ha sagt till Dammegård att han kunde bekräfta detta (att "hembesök" äger rum) eftersom han själv gjort "hembesök" hos personer.

Källan: 38:00-40:00
https://youtu.be/sJwPow-xeTA?t=2251

Jag läste någonstans, vill minnas att det var på YouTube, där någon påstod att "Greven" var nolltaxerad. Hur får dessa personer sitt levebröd utöver Swish, någon som vet? De flesta är konstant inne på sociala medier, lägger upp, kommenterar - ingen normal person kan göra det så frekvent.
Senast redigerad av FreiherrL 2023-06-04 kl. 17:17.
Citera
2023-06-05, 11:23
Medlem
FreiherrL
Citat:
Efter Norberg, började Mathias Andersson lägga upp videoklipp. Efter Mathias, började Martin Stensö, efter honom kom Per som har en YT-kanal, och till sist Cornelia Gustafzon , som så sent som 2019 arbetade tillsammans med Dagens Industri (Bonnier) med en serie rörande "emotionella investeringar". Utöver dessa finns ett par andra kanaler som har samröre med De Fria vars material är Q-relaterat.

Mycket informativt.
Men vem är denna Per?
Senast redigerad av Hovudstaden 2023-06-05 kl. 11:26.
Citera
2023-06-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
FreiherrL

Mycket informativt.
Men vem är denna Per?

Per Grefberg vars YT-kanal jag glömt. Laddade upp filmer med bl a "Grewe" och Norberg.
Citera
2023-06-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deep-State
Skulle vilja skicka ut en ny frågeställning.

Tror ni att man skulle kunna anmäla Carl m.fl. under den nya terroristlag eller kanske någon annan lag?
Man skulle ju ändå kunna säga att Carl håller på med omstörtande verksamhet gentemot Sverige då han vill få bort i princip alla politiker på ett eller annat sätt och samhället så som vi vill att det ska fungera.

Jag kan nog tycka att det skulle vara värt ett försök, om inte annat så för att störa Carl i hans så kallade arbete. Dessutom vore det intressant om någon kikade på hans inkomster.

Vad tror ni?

Berätta mer. Hur gör han det? Eller vill du bara att det ska prövas?
Få bort i princip alla politiker finns nog mer än Norberg som vill.
Hela det politiska systemet behöver reformeras. Som det nu är kan man inte få till ett trovärdigt demokratiskt val. Sedan måste det tillsättas en hel del för att hålla det på plats, så risken för korruption minskar och ökat ansvar kan säkras.

Sedan måste jag säga att sidan gjord av avhoppare speglar väldigt mycket den bild jag själv uppfattat. Känns lite skrämmande att människor så lätt kan låta sig manipuleras. Men visar samtidigt behovet för ett mer transparent politiskt system. Mer transparens, mer punkter att fäst beslut vid.
Tänker kring när scientologerna stoppade folk på gatorna och ville göra intervjuer för några år sedan. Snacka om hjärntvätt. Ganska lätt att se dessa stackare vakna upp en dag och förstå att man blivit helt blåst. Men tror du att det har militär koppling?
Senast redigerad av Hovudstaden 2023-06-05 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in