2023-06-03, 17:00
Medlem
Juristen: Kan bli svårt att fälla 20-åringen för mord

Citat
Försvarsadvokaten Hanna Lindblom har följt fallet och tror att det kan bli svårt för Göta hovrätt att fälla 20-åringen och 18-åringen för mord.

https://sverigesradio.se/artikel/experten-kan-bli-svart-att-falla-20-aringen-for-mord
Citera
2023-06-03, 17:14
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Juristen: Kan bli svårt att fälla 20-åringen för mord

Citat
Försvarsadvokaten Hanna Lindblom har följt fallet och tror att det kan bli svårt för Göta hovrätt att fälla 20-åringen och 18-åringen för mord.

https://sverigesradio.se/artikel/experten-kan-bli-svart-att-falla-20-aringen-for-mord
Vill det sig riktigt illa så blir både Johanna och Maja friade från mordet och det kan vi isf tacka alla experttyckare och Maja-kramare (opinionen) för.
LGWP, Silbersky, Sonny B, media m.fl

Stackars Toves anhöriga
Citera
2023-06-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Vill det sig riktigt illa så blir både Johanna och Maja friade från mordet och det kan vi isf tacka alla experttyckare och Maja-kramare (opinionen) för.

Stackars Toves anhöriga

Usch. Jag vill att de ska bli dömda och inte friade.
Vi får hoppas att de bli dömda för dråp i stället. Men det ska helst vara livstids fängelse så klart.
Citera
2023-06-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja kanske
men jag får känslan av att de utsatte T för nån form av misshandel innan
men OM det ev var så
hur fick de henne tyst?

Silvertejp kanske eftersom det inte hade hörts något skrik.
Citera
2023-06-03, 17:45
Medlem
Citat:

Stackars Toves anhöriga

Det får ju bara inte ske. Då tappar jag all tro på rättssamhället. Dom ska in i finkan och sitta där resten av sitt liv, allt annat vore förjävligt.
Citera
2023-06-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChadMuska
Jag tror att Juden i Hovrätten åker på några år för dråp/vållande till annans död och gravfridsbrott. 7-8 år? Och negerflatan åker för gravfridsbrott och får 2-3 år kanske?

Mord blir nog svårt för dom att få det till nu, med en ny expert som uttalat sig i ämnet. Står ju 1-1 nu.

Tänk att det alltid ska komma in en aggressiv person i vettiga diskussioner. Så himla tråkigt att läsa sån skit som du skriver.
Citera
2023-06-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Det är inte alla människor som skriker när de blir utsatta för något/ våld och det kan ju vara så att när hon väl ville skrika på hjälp kunde hon inte eftersom J redan hade sina händer runt hennes hals.
Min tanke var att OM de misshandlade henne
tidigare innan de är inne i badrum med strypgrepp
Citera
2023-06-03, 18:53
Medlem
Citat:
Silvertejp kanske eftersom det inte hade hörts något skrik.

Ja kanske
Jag tror att det eventuellt började med misshandel ganska snart när de kom till bostaden
De skulle ju ge igen

Om jag inte minns fel så hittades inga fibrer el dyl i T mun men hon var ju bränd delvis i ansiktet så det kanske inte gick att kolla grundligt?
Citera
2023-06-03, 19:02
Medlem
Citat:
Just silvertejp var min misstanke för flera månader sedan, då det inte hade hörts skrik.
Problemet med att bevisa något sådant är ju det grova gravfridsbrott som Tove blev utsatt för. Ren aceton och eldning över ansikte, hår, hals..Plus att de två idioterna vägrade berätta vart de hade gömt henne.
De visste vad de gjorde och höll mun tills kroppen hittades av poliserna.

Det ingick nog i samtalsämnet på Illharjen under söndagskvällen: Knip igen och erkänn inget.
Ja precis så har jag också tänkt
Det var nog svårt att få fram några såna bevis
eftersom hon var bränd

De skulle ju ge igen
så jag har svårt att tro att det gick snabbt med bara fällning sen snabbt strypt

T hade ju en hel del skador
De båda tjänar på att hålla tyst om de gick på henne innan
Det är så fruktansvärt vad de utsatte T för 😥
Citera
2023-06-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Silvertejp?
Ja precis
Citera
2023-06-03, 21:18
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, det är jag som inte kan förklara . Så här då, tar ett exempel: om MH döms till endast t.ex 1år för gravfridsbrottet och skulle ha kommit ut efter 8 månader - men fortfarande sitter häktad för mordet: Om hon fortsätter vara häktad pga mordmisstankar men frias från dessa - då får hon skadestånd för "övertiden" som hon har suttit häktad. Dvs alla månader UTÖVER gravfridsbrottet.

MH får troligtvis närmare maxstraffet än 1 år med tanke på att kroppen låg ute i flera veckor för att hon vägrade berätta var TT fanns.
Citera
2023-06-03, 21:31
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Expert: Nya utlåtanden om Toves död ändrar spelplanen

Citat
– Nu har vi 1–1 här och det är på något sätt oavgjort. Vi behöver någon utslagsröst här och då kan det behövas ytterligare en expert, säger Hanna Lindblom.

https://omni.se/expert-nya-utlatanden-om-toves-dod-andrar-spelplanen/a/kE1WnA

Det är åklagaren som behöver hitta en expert till för sin sak. Försvaret behöver bara 1-1 för att skapa rimligt tvivel.

Edit. Om åklagaren lyckas lär försvaret begära mer tid för att hitta en andra expert så att det blir 2-2. I USA kan "expertletande" pågå i flera år, undrar om det kan hända här?
Senast redigerad av Marchioness 2023-06-03 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in