Var inne i stan idag för att se på ett maraton. Tänkte att det kunde göra mig gott att komma ut lite för att inte isolera mig totalt. Sagt och gjort, men jag blev inte gladare av det här. Tvärtom blev jag nedstämd när jag såg alla andra människor gå omkring där, glada och helt obekymrade (i alla fall på utsidan). Nästan alla jag såg hade någon/några vänner med sig alternativt en partner som de gick och höll hand med.
Då sköljde det över mig som en våg. En våg av värdelöshetskänsla. Hur lyckas alla människor med konsten att få relationer att bevaras?? Jag har aldrig lyckats med, aldrig någonsin. Då menar jag främst vänskap, för jag har aldrig varit i någon relation, tror inte heller att jag är den typen av människa. Men en nära vän, det vill jag också ha!
Blir så ledsen på mig själv att jag inte kan behålla en enda vänskapsrelation, vet ärligt talat inte hur man gör. Eller jo, rent teoretiskt vet jag ju det, men i praktiken fungerar det verkligen inte. Och då sitter jag här lika ensam som tidigare, bara för att jag inte kan behålla vänner.
Någon annan som kan känna så här? Att ni liksom blir så uppgivna när ni ser andra glada människor och önska att ni var en av dem?