2023-06-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han startade 9 matcher och togs bara ut till 15 matchtrupper (bland annat på grund av skadeproblem) i Premier League den gångna säsongen. Så ordinarie är väl en överdrift. Med det sagt så är detta förmodligen en riktigt bra värvning. Han lär dock vara rejält rostig när den andra MFF-debuten är nära.

Man kan väl argumentera för att han gott och väl hade kunnat avstå från sign on-summan om han nu älskar klubben. Karln har mer pengar än vad vi kan drömma om.

Han startade 37 av 38 året innan. Sen ska sägas att skadorna uppstod av att rehaben gick lite väl snabbt eftersom han visste att det var hans sista år.

Ang signon ska man nog ha i åtanke att han avstod pengar när han lämnade MFF för Torino (runt 5 mille som skulle till Ponne, som han gav till MFF) - och att han tackade nej till 30/år för att få 20 miljoner över 4 år.
Citera
2023-06-03, 09:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fageltander
Hahaha tänk dig själv att ni får åka till Bravida med max 800 pers och att det sitter 120 personer som överhuvudtaget vet att Utsikten existerar i resten av arenan. Nej Utsikten ska fan inte upp! Mitt första IFK-minne var i dåvarande division 1 mot Emmaboda inför 18 000 hängivna supportrar. Så ska det se ut och därför blev jag kär i blåvitt. Supporterkultur är något som gör allsvenskan så fantastiskt som den är. Och jag hoppas att Gais eller Öis, går upp så det blir lite liv på matcherna.

Jag vill ha in Edvardsen, mest för att se om hans hjärta kan bidra till något. En ren chansning men spännande. Och Kanske han blir en stjärna i Degen eller Varberg , men då har vi iallafall fått svar på hur duktig han är. Både du och jag.
Hade varit sensationellt om Edvardsen gick till Blåvitt istället för t.ex. Nederländerna eller motsvarande.

Eloge till er om ni lyckas.
Citera
2023-06-03, 09:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Han startade 37 av 38 året innan. Sen ska sägas att skadorna uppstod av att rehaben gick lite väl snabbt eftersom han visste att det var hans sista år.

Ang signon ska man nog ha i åtanke att han avstod pengar när han lämnade MFF för Torino (runt 5 mille som skulle till Ponne, som han gav till MFF) - och att han tackade nej till 30/år för att få 20 miljoner över 4 år.
Men lol, han trollar ju bara. Självklart ska PJ ha betalt. Sen är han inte bäst i Sverige på att tackla motgångar och brukar ofta komma på kant med tränare.
Citera
2023-06-03, 09:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Personligen tkr jag KoT är överskattade.

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Något otroligt. Svårt att se vad det är Bosse gillar så mycket med dom?
Det tycker jag inte. När jag tittar på deras spelartrupp och jämför det med resultat tycker jag dom ständigt överpresterat. Att monkey lyckades ta sig så långt i Europa är också en bragd. Det är egentligen bara denna säsongen dom förstärkt och underpresterat men det är väl helt OK efter hur deras 2022 såg ut. Det tär på krafterna att matchas så hårt.
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Sebastian Larsson har delad 4e plats med mest frisparksmål i Premier League någonsin. Det är större än allt Pontus gjort alla dagar i veckan.

282 matcher i PL
26 mål
26 assist

133 landskamper och 10 mål.

Sebastian Larsson kanske?

Neger snälla
Preach.
Citera
2023-06-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Men lol, han trollar ju bara. Självklart ska PJ ha betalt. Sen är han inte bäst i Sverige på att tackla motgångar och brukar ofta komma på kant med tränare.

Ofta på kant med tränare??
Vilka gånger tänker du på??

Tackla motgångar??
Är ju lagkapten i ett premier league lag, klart han haft motgångar under karriären ändå alltid tagit steg för att bli bättre.
Citera
2023-06-03, 09:54
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Preach.

Då skall det ändå tilläggas att jag inte har särskilt mycket till övers för kålsuparen Sebastian

https://www.expressen.se/gt/sport/sebastian-larsson-blavitt-ar-mitt-lag/
Citera
2023-06-03, 09:57
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det var ju ett jäkla tjat om Jansson. Förstår behovet att snacka ner en värvning men detta börjar bli löjligt. Hade något annat lag landat en ordinarie PL-spelare hade alla dess supportrar unisont runkat till värvningen.

Vi har råd med sådana här värvningar och det är helt okej att får den ersättning som både klubben och Jansson tycker är skäligt. Att han får redigt betalt har noll att göra med hans klubbhjärta. Vi pratar alltså om samma kille som gav bort sin första sign-on till MFF när han lämnade. Hur många spelare i allsvenskan har gjort det?

Sedan kan han naturligtvis vara svinkass eller bryta benet första träningen och behöva avsluta karriären men det är ett av tusentals scenarion som kan utspela sig.

vi alla minns tongångarna från galgarna när en av anledningarna till att de ligger på nedflyttningsplats värvades sommaren 2022 tror folk hoppas på en repris på att pontus floppar lika hårt och är lika sopig men det går inte slå
Citera
2023-06-03, 10:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Då skall det ändå tilläggas att jag inte har särskilt mycket till övers för kålsuparen Sebastian

https://www.expressen.se/gt/sport/sebastian-larsson-blavitt-ar-mitt-lag/
Fan vilken mysig läsning med vetskapen av hur det hela slutade
Citera
2023-06-03, 10:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fan vilken mysig läsning med vetskapen av hur det hela slutade

Haha jag kan tänka mig det, för er då. Märkligt nog verkar de flesta ha glömt att han sagt detta. Även när han skrev på för AIK så verkade det som att jag var den enda som kom ihåg det bland alla jag kände med haha
Citera
2023-06-03, 10:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Ofta på kant med tränare??
Vilka gånger tänker du på??

Tackla motgångar??
Är ju lagkapten i ett premier league lag, klart han haft motgångar under karriären ändå alltid tagit steg för att bli bättre.
Lämnade ju landslaget efter bänkning och vägrade komma tillbaka när Janne bad om det. Sen nämnde någon Bielsa i Leeds.
Citera
2023-06-03, 10:42
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ska du inte påstå att han var avgörande för att Brentford lyckades ta en en övrehalvan placering också?

Tänk dig hur sjukt stort det hade varit om Olsen valde att komma hem nu också! En klubb som tog en Europaplats i världens överlägset bästa liga. Det lär ju bli oslagbart då? Messi till Djurgården kanske kan slå det..

När du nämner alla andras senaste säsong så får du gärna nämna Pontus senaste också?

Du kan ju gå två säsonger bak på de flesta jag nämnde och deras status var densamma. De fantastiska bröderna Gustafson och den orimligt upphypade Tjocke-John var fortfarande medelmåttor året innan och året innan och året innan.
Citera
2023-06-03, 10:45
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det var ju ett jäkla tjat om Jansson. Förstår behovet att snacka ner en värvning men detta börjar bli löjligt. Hade något annat lag landat en ordinarie PL-spelare hade alla dess supportrar unisont runkat till värvningen.

Vi har råd med sådana här värvningar och det är helt okej att får den ersättning som både klubben och Jansson tycker är skäligt. Att han får redigt betalt har noll att göra med hans klubbhjärta. Vi pratar alltså om samma kille som gav bort sin första sign-on till MFF när han lämnade. Hur många spelare i allsvenskan har gjort det?

Sedan kan han naturligtvis vara svinkass eller bryta benet första träningen och behöva avsluta karriären men det är ett av tusentals scenarion som kan utspela sig.
Problemet är ju när Rubbe (och nån till?) skriver upp honom som nån slags världsstjärna. Han är långt ifrån det. Han är en spelare som största delen av sin karriär har hållit till i Championship.
"Lagkapten i ett stabilt PL-mittenlag." Visst... Och när dom gör jämförelser med andra hemvändare så räknar dom deras sista utlandssäsong men när folk påpekar att Pontus inte spelade mycket sin sista säsong så räknas inte det.

Förmodligen bra hemvändare, men inte i närheten av till exempel Sebastian Larsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in