2023-06-02, 10:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Verkligen. Fattar mer om man köper typ en kostym i guld då. Då är man fortfarande efterbliven men jag fattar iaf varför kläderna är dyra. Men att betala 35k för en luvtröja för att den har ett märke på sig är fan värre. Det är en luvtröja ffs.

Det gör ju också att hans image som "skön vanlig snubbe från Sundsvall" känns direkt falsk.
Iduno. Har också en polare som lägger ner sjuka summor på enstaka klädesplagg. Fördelen är ju att man får en mindre garderob och att saker håller bra mycket längre när dom inte är sydda i Bangladesh och består av äkta material. Sen är det visserligen inte luvtröjor han köper utan snarare "kontorsklädsel" men har man pengar på kontot så kör på för fan. Hellre lite kvalitetskläder i garderoben än 3 bilar i garaget som man aldrig kör.
Citera
2023-06-02, 10:57
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Iduno. Har också en polare som lägger ner sjuka summor på enstaka klädesplagg. Fördelen är ju att man får en mindre garderob och att saker håller bra mycket längre när dom inte är sydda i Bangladesh och består av äkta material. Sen är det visserligen inte luvtröjor han köper utan snarare "kontorsklädsel" men har man pengar på kontot så kör på för fan. Hellre lite kvalitetskläder i garderoben än 3 bilar i garaget som man aldrig kör.

Billigt betyder inte dålig kvalitet alltid. Sen finns det alltid ett mellansegment. Men tex. "kontorsklädsel" som man använder i jobbet är ju nåt annat även om det är efterblivet att lägga enorma summor där med.

I fallet med Forsberg så är det ju just att han köper kläder i stilen "streetwear" för såna enorma summor som gör det extra dumt. Samt att han är vit, 31 och från Sundsvall och kör den stilen.

Samma princip som med blattarnas favoritplagg, Guccikepsen. Det är en keps....för 4 papp.

Samtidigt är det väl inte omöjligt i dagens fotboll att du blir mobbad i omklädningsrummet om dina kalsonger inte kostar minst 500kr paret. Nog svårare att vara normal i ett omklädningsrum idag, även i Allsvenskan.

Kan tänka mig att Jacob Bergström upplevde en kulturkrock när han kom till DIF

"Vadå? Mina byxor? Dom e från Dollarstore"
Senast redigerad av TheJacket 2023-06-02 kl. 11:00.
Citera
2023-06-02, 11:16
Avslutad
När kan man tänkas få besked om hur långa och många avstängningar det blir efter Stockholmsderbyt?
Citera
2023-06-02, 11:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Pontus Jansson är flera snäpp över Danielson i min bok. Tror vi dessutom kan ganska objektivt jämföra klubbhistorik mellan de två och dra samma slutsats.
Guidetti - Goitom
Moisander - Nielsen
Källström - Mange
Toivonen - Berget
Erik Berg - Une Larsson

Rätt få namnkunniga spelare som motsvarar förväntningar när de återvänder till Sverige.
Citera
2023-06-02, 11:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Billigt betyder inte dålig kvalitet alltid. Sen finns det alltid ett mellansegment. Men tex. "kontorsklädsel" som man använder i jobbet är ju nåt annat även om det är efterblivet att lägga enorma summor där med.

I fallet med Forsberg så är det ju just att han köper kläder i stilen "streetwear" för såna enorma summor som gör det extra dumt. Samt att han är vit, 31 och från Sundsvall och kör den stilen.

Samma princip som med blattarnas favoritplagg, Guccikepsen. Det är en keps....för 4 papp.

Samtidigt är det väl inte omöjligt i dagens fotboll att du blir mobbad i omklädningsrummet om dina kalsonger inte kostar minst 500kr paret. Nog svårare att vara normal i ett omklädningsrum idag, även i Allsvenskan.

Kan tänka mig att Jacob Bergström upplevde en kulturkrock när han kom till DIF

"Vadå? Mina byxor? Dom e från Dollarstore"
Guidetti bär keps bak och fram.

Ponne bär keps á la Frej Larsson.

Det är inget bra tecken att bära keps som annat än funktionsplagg när man är 30.
Senast redigerad av cokehyena 2023-06-02 kl. 11:25.
Citera
2023-06-02, 11:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Fråga AIK. De hade gett vad som helst i det här läget för att få in en sådana karaktär.

Investeringen i Ponne är en investering i resten av truppen och Malmö FF också. Precis som Rosenberg som kom in och blev en slags rådgivare när det kommer till kost, träningsförutsättningar osv kommer Pontus ha massor med erfarenhet att dela med sig av till både stab och spelare. Jag skulle säga att efter AC:s hjärtproblem har värvningen av Ponne blivit ännu viktigare för oss.

Ni MFF:are har verkligen en enorm övertro på Pontus Jansson. Han har aldrig varit en märkvärdig spelare, vilket blev uppenbart när han fick chansen i landslaget. Nu är han dessutom över 30 och har en skadeproblematik som inte bådar gott. Ni ser honom som en frälsare som kommer att bära laget under lång tid framöver, men det tror jag inte alls på. Han kommer nog inte att göra bort sig - när han väl spelar - men inte heller lyfta laget nämnvärt.

... men jag vet att jag talar för döva öron här
Citera
2023-06-02, 12:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ni MFF:are har verkligen en enorm övertro på Pontus Jansson. Han har aldrig varit en märkvärdig spelare, vilket blev uppenbart när han fick chansen i landslaget. Nu är han dessutom över 30 och har en skadeproblematik som inte bådar gott. Ni ser honom som en frälsare som kommer att bära laget under lång tid framöver, men det tror jag inte alls på. Han kommer nog inte att göra bort sig - när han väl spelar - men inte heller lyfta laget nämnvärt.

... men jag vet att jag talar för döva öron här
Hybris eller inte så tror jag inte man ska lägga allt för stor tyngd i hur en spelare presterat i landslaget. Pontus Jansson var, om inte bärande, en oerhört viktig spelare i såväl Leeds som Brentford och även om merparten av hans prestationer kom i Championship så är det likväl en liga som är flera nummer större än Allsvenskan. De enda frågetecknen är väl åldern, särskilt med tanke på en redan hög snittålder i truppen, och lite skador som kommit på senare tid. På det stora hela så tror jag dock MFF fått in den bästa försvararen i Allsvenskan som dessutom har en hel del positivt att bidra med på träningar och i omklädningsrummet. Får dom honom i spelbart skick i majoriteten av matcherna så är nog 20 mille ganska bra find för Malmö för en spelare av den kalibern.
Citera
2023-06-02, 16:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Åkeby/Lukic var värdelösa. Dom
Hade det bästa materialet Djurgården någonsin haft att jobba med..

Richard Money hade tagit guld med det laget.
Okeej, gör det KoT större eller mindre ?
Citera
2023-06-02, 17:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Okeej, gör det KoT större eller mindre ?

Personligen tkr jag KoT är överskattade.
Citera
2023-06-02, 17:07
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vi får se om 5-6 år ifall Pontus var lika betydelsefull som Rosenberg.

Absolut! Vad vi kan säga är att Ponne meritmässigt är den tyngsta hemvändaren i Allsvenskan sedan Henke Larsson. Han är i en mittbacks gyllene ålder och har inte haft de tunga skadebekymmer som folk verkar tro att han haft. Han har presterat regelbundet på den högsta nivån. Han tackade nej till ett nytt kontrakt i en Premier league-klubb där han blev avtackad som en kung.

Självklart kostar det en slant att få hem en sådan spelare. Det är inget konstigt. Hade han bara gått för pengarna hade det funnits betydligt mer att hämta på annat håll än 20 millar för ett 4,5 årskontrakt i MFF.
Citera
2023-06-02, 17:17
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Absolut! Vad vi kan säga är att Ponne meritmässigt är den tyngsta hemvändaren i Allsvenskan sedan Henke Larsson. Han är i en mittbacks gyllene ålder och har inte haft de tunga skadebekymmer som folk verkar tro att han haft. Han har presterat regelbundet på den högsta nivån. Han tackade nej till ett nytt kontrakt i en Premier league-klubb där han blev avtackad som en kung.

Självklart kostar det en slant att få hem en sådan spelare. Det är inget konstigt. Hade han bara gått för pengarna hade det funnits betydligt mer att hämta på annat håll än 20 millar för ett 4,5 årskontrakt i MFF.

Fast nej. Sebastian Larsson var tyngre trots ålder och att han faktiskt inte spelat i klubben innan.

Men det beror förstås också på om man räknar han som hemvändare eller inte.

Ser man bara på klubbadepter så kan nog Pontus se bra ut på pappret, men han kommer inte att klå Rosenberg i historieböckerna när han slutar.
Citera
2023-06-02, 17:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Personligen tkr jag KoT är överskattade.
Något otroligt. Svårt att se vad det är Bosse gillar så mycket med dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in