2023-06-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Låter som en Morgan Johansson-fantasi.

Enligt lagen får militär hjälpa till vid kriser men i praktiken finns det ingen vettig möjlighet.

Jaså? Jag trodde Morgan Johansson hejjade på narkotika-legaliserings-ivrarna...

Som sagt, jag skrev att i den bästa av världar. Berätta gärna varför det inte finns någon "vettig" möjlighet.
Citera
2023-06-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det knarkas ju ändå. Precis som det söps ändå under förbudstiden i USA. Och man får väl differentiera varorna lite: Lättare droger (cannabis främst) kan vara fria upp till en viss mängd. Tyngre droger måste vara på recept för de stackare som redan är fast och behöver skiten desperat. Det postiva är ju att man förmodligen får bort mycket av det våld och stök vi ser nu i Sverige.

Det är så du tycker vore bra om det blir förstår jag. Du är antingen själv knarkare eller väldigt ung utan livserfarenhet..
Citera
2023-06-02, 17:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Med polisens nolltolerans mot svenska pundare, är det ganska roande att se hur polisen samtidigt helt blundar för icke svenska pundare. tom. svenska alkisar har hårdare press på sig än Ahmad som becknar helt öppet. Inte så underligt att det bara är afrikaner, afghaner och araber som becknar nu för tiden, snuten har ju satt ditt alla svenskar.
Polisen är gängens bästa vän.

Det där kan studeras på nära håll på Söder i Stockholm. Polisen tittar åt andra hållet när de färgade langar droger o röker på. Så Nässjö är ikke unikt på något sätt.

Det råder uppenbarligen två juridiska måttstockar i Sverige.
En för de skötsamma o en annan för det pigmenterade buset.

Det samma nu i skolavslutningstider. De pigmenterade kan bedrivas vårdslös körning med folk sittandes i fönster o takluckor med en förare som både ligger på gaspedalen o tutan. Polisen tittar på. Det kan skjutas raketer o okynnessprutas med pulversläckare på allmän plats. Polisen tittar på utan att ingripa.

Man kan dra slutsatsen att polisen: 1. Inte vill ingripa. 2. Inte får ingripa.

Min misstanke är att polisledningen fruktar att det ska uppstå kravaller og upplopp. En panisk rädsla för att beskyllas för rasism.

I de mindre städerna o tätorterna finns även en risk att myndighetes personer utsätts för hot o hämnd.
Citera
2023-06-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Frågan är bara vart man ska etablera sig i framtiden för Sverige är Fucked for ever.
Europa samma skit.

Sydamerika?
Finns ett landskap i Sverige där det är lugnt och det är Öland
Citera
2023-06-02, 17:48
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Aftonbladet på nätet är nedre medelklassens viktigaste nyhetskälla. Anders Lindberg o Melin är Sossarnas viktigaste hatpropagandörer. Det funkar så länge läsarna sörplar i sig det de skriver utan att själva ifrågasätta o bearbeta. Varken Lindberg eller Melin är intresserade av ett bättre samhälle. De levererar bara den propaganda de får lön för att leverera.

Virtaren var tidigare en viktig röst för värdegrund, jämnställdhet o socialdemokrati i kombo med miljöpartistisk politik. På fritiden söp, partyknarkade o knullade som en galt i Stockolms innekrogar. Han beskrev själv att han var trött på att leverera o försvara texter om sånt han varken trodde på eller brydde sig om.

Media har en stor roll o skuld i det som nu sker i småstäder o tätorter som Nässjö. Allt för många journalister har lallat med i värdegrundssången. I rädsla för att brännmärkas, förlora jobbet, o därmed inte kunna bo kvar i lägenheten på Söder, gå på fina medieevent, o festa loss i stockolmsnatten.

Förfallet i småstäderna får fortgå i det tysta.
Frågan är varför svensken, inklusive nämnda journalister, ständigt kröker rygg? Jag tror personligen att det som en gång var vår styrka, ett homogent folk och samhälle, nu blivit vår största svaghet. Rädslan att hamna utanför sandlådan leder till kontraproduktivt agerande. Samhället rasar ned i avgrunden, men det är kanske precis vad som behövs för att kunna bygga upp ett nytt, starkare samhälle med demokrati på riktigt? Större civilisationer än vår har gått under när dekadensen blivit total.
Citera
2023-06-02, 17:55
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Finns ett landskap i Sverige där det är lugnt och det är Öland
Tror säkert det florerar mycket droger kring Böda Sand. Känns som ett ställe där det röks mycket braja kring grillar och husvagnar.
Citera
2023-06-02, 18:03
Medlem
Jag har också sett knarkhandel, de går dit ofta på sparkcyklar eller bilar dit barnfamiljer rör sig/oskyldiga kamoflerade platser. Utanför badplatser, simhallar, lekplatser, parker osv. på oskyldiga platser för att göra sina knarkaffärer
Citera
2023-06-02, 18:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vi har iallafall en minigolfbana i parken något positivt
Ja, alltid en tröst!

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det mest effektiva torde vara för polisen att ta de största problemindividerna o i all tysthet dumpa dem i ett gruvhål.

Men istället så får vi hoppas att polisledningen ger stöd o utbildning i hur situationen ska hanteras på bästa sätt. Narkotikan är som sagt ett växande problem i en rad småstäder. Lagning, bruk på offentlig plats o med det följer bråk, misshandel, rån, sprängningar og mord.

Vi väntar med spänning på att se effektiva åtgärder o resultat.
Min teori att Nässjö drabbats så hårt av fritidsgårdsbristrelaterad brottslighet är läget. Beroende på åkkort har du kunnat ta dig till Jönköping (Råslätt), Alvesta/Växjö (Ara(b)by), Linköping, Falköping, Västervik eller Kalmar. Plus att stambanan går där - sommartid är Nässjös och Hässleholms resecentrum som slum.

Det går att tjäna rätt okej så länge man är ensam i en eller två kommuner men det har visat sig att det är frestande att ta över andras kommuner. Jag tror vi kommer se en eskalering med mord och hot mellan kommunbecknarna innan Polisen reagerar. När det smäller en långhelg i Stockholm är det en riksangelägenhet. I Kalmar försökte man förklara skjutningarna som pojkstreck av missförstådda killar i månader. Alla medborgare är jämlika men vissa är mer Reinfeldt än andra.
Citera
2023-06-02, 18:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jaså? Jag trodde Morgan Johansson hejjade på narkotika-legaliserings-ivrarna...

Som sagt, jag skrev att i den bästa av världar. Berätta gärna varför det inte finns någon "vettig" möjlighet.
Hur många militärer är tränade i att hantera polisiära uppgifter? Något kompani militärpoliser och några plutoner som tränats för att hantera kravaller i FN-tjänst? Det finns liksom inte miljoner av förstärkningspoliser att ta av i Försvarsmakten. Om kravaller utbryter är skadan redan skedd. Dessutom tror jag inte det finns någon utrustning för detta.
Citera
2023-06-02, 18:16
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Låter amatörmässigt utfört. Vad är det för lallare som utför så oseriös försäljning? Står och skrattar och ropar efter folk? Låter väldigt oseriöst. Tycker de mer ska börja ta efter den berömde becknarlegenden Rödluvan, han var grym - tills han åkte fast.
https://www.youtube.com/watch?v=3z6XQaO-64I
Det är just det jag menar med att försäljningen inte är det stora problemet. Det verkar mest bara vara något de gör medan de lallar omkring, skriker, gapar, hotar och primatar sig så att de drar till sig uppmärksamhet.

De verkar inte speciellt intresserade av att sköta närvaron snyggt och fint.
Citera
2023-06-02, 18:24
Medlem
Vad är det för fel i att folk röker eller säljer Cannabis? Problemet är väl i så fall lagarna som gör att man måste ge pengar till dessa beväpnade skräp.
Citera
2023-06-02, 18:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det är så du tycker vore bra om det blir förstår jag. Du är antingen själv knarkare eller väldigt ung utan livserfarenhet..
Dra inte förhastade slutsatser nu, vare sig om ålder eller missbruk. Det var som sagt bara en idé. Men legalisering av i alla fall lättare droger förekommer ju utomlands, så helt ute och cyklar kan jag ju inte vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in