2023-06-02, 14:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Detta. Minsta lilla störning (läs mord, knivbråk) gör att polisområdena ute i landet får problem i sin verksamhet. De kan inte hantera det potentiella våldskapital som finns.

Det mest effektiva torde vara för polisen att ta de största problemindividerna o i all tysthet dumpa dem i ett gruvhål.

Men istället så får vi hoppas att polisledningen ger stöd o utbildning i hur situationen ska hanteras på bästa sätt. Narkotikan är som sagt ett växande problem i en rad småstäder. Lagning, bruk på offentlig plats o med det följer bråk, misshandel, rån, sprängningar og mord.

Vi väntar med spänning på att se effektiva åtgärder o resultat.
Citera
2023-06-02, 14:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Skillnaden är att det går alldeles utmärkt att bruka alkohol utan att bli ett hot mot samhället med mera. Det går inte med knark.
Men det knarkas ju ändå. Precis som det söps ändå under förbudstiden i USA. Och man får väl differentiera varorna lite: Lättare droger (cannabis främst) kan vara fria upp till en viss mängd. Tyngre droger måste vara på recept för de stackare som redan är fast och behöver skiten desperat. Det postiva är ju att man förmodligen får bort mycket av det våld och stök vi ser nu i Sverige.
Citera
2023-06-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det knarkas ju ändå. Precis som det söps ändå under förbudstiden i USA. Och man får väl differentiera varorna lite: Lättare droger (cannabis främst) kan vara fria upp till en viss mängd. Tyngre droger måste vara på recept för de stackare som redan är fast och behöver skiten desperat. Det postiva är ju att man förmodligen får bort mycket av det våld och stök vi ser nu i Sverige.
Det mördas också. Det betyder inte att vi ska legalisera mord.
Citera
2023-06-02, 15:53
Medlem
doncroces avatar
Med polisens nolltolerans mot svenska pundare, är det ganska roande att se hur polisen samtidigt helt blundar för icke svenska pundare. tom. svenska alkisar har hårdare press på sig än Ahmad som becknar helt öppet. Inte så underligt att det bara är afrikaner, afghaner och araber som becknar nu för tiden, snuten har ju satt ditt alla svenskar.
Polisen är gängens bästa vän.
Senast redigerad av doncroce 2023-06-02 kl. 15:59.
Citera
2023-06-02, 16:08
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Bara höja straffen för innehav till 25 år, sen tillåta polisen att visitera och använda knarkhundar på allmänna platser och genomsöka bostadsområden. Sen när alla kriminella icke-svenskar sitter på kåken kan man gott legalisera cannabis och sälja på systemet.
Citera
2023-06-02, 16:33
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??

Varför gör du inget åt saken då? Minns för något år sedan när jag blev frågad av någon spinkig 14-åring i min gamla hemstad ifall jag ville köpa knark. Då slog jag honom medvetslös och sa att blattar har ingen rätt att sälja droger i mitt land och ifall jag ser honom göra det igen så dödar jag honom.

Hade fler haft stake som jag så hade vi inte haft några problem.
Citera
2023-06-02, 16:38
Medlem
doggydees avatar
Jag fick dessutom bort varenda tiggare inom 5km radie från där jag bor, endast genom att dödshota de zigenare som satt utanför butiker. Jag behövde inte ens slå dem.
Citera
2023-06-02, 16:42
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bara höja straffen för innehav till 25 år, sen tillåta polisen att visitera och använda knarkhundar på allmänna platser och genomsöka bostadsområden. Sen när alla kriminella icke-svenskar sitter på kåken kan man gott legalisera cannabis och sälja på systemet.

Dumme jävel. Det är ju det här som är planen från eliten och varför man importerade utlänningarna från början. Man skapar kaos och sedan inför man en totalitär stat.

Det kommer inte bara att vara knarkare som åker in dock. Det kommer mestadels vara svenskar som skriver "rasistiska" inlägg på internet. Du inkluderad.
Citera
2023-06-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??

Låter amatörmässigt utfört. Vad är det för lallare som utför så oseriös försäljning? Står och skrattar och ropar efter folk? Låter väldigt oseriöst. Tycker de mer ska börja ta efter den berömde becknarlegenden Rödluvan, han var grym - tills han åkte fast.
https://www.youtube.com/watch?v=3z6XQaO-64I
Citera
2023-06-02, 17:00
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Inte än.
Apor är rädda för vatten--
Citera
2023-06-02, 17:29
Medlem
Blondinss avatar
Och skulle detta vara unikt på något sätt? Såhär är det i hela Sverige.
Citera
2023-06-02, 17:38
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Frågan är bara vart man ska etablera sig i framtiden för Sverige är Fucked for ever.
Europa samma skit.

Sydamerika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in