2023-06-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Johanneberg är såklart ett bra område, men hissen står i en fastighet med en Familjebostäder skylt utanför porten..

Kaosblatte eller inte. Grabben är 5år, jag tror de allra flesta 5-åringar är och alltid varit lite kaotiska

Ingen slump att sådana skyltar var vanliga förr

instämmer, en 5 åring är en 5 åring, och har spring i benen,
Citera
2023-06-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
För mig låter det ej otroligt tyvärr För så som de anpassar alla krav i enligher för kvinnor b.l.a och ser inte längre till prestation styrka snabbhet och sunt förnuft ska kunskap. Är det bara jag som undrar varför så många byggnader bara får stå och brinna ner numera?!
Stackars liten pojke.. Kan inte sluta tänka på honom. Uppmanar alla att be för honom och hans familj.

alltså ja, du har en poäng i det du skriver, brandkåren likt polisen har fått sina antagnignskrav sänkta, för att bli polis nu så behöver du inte ens kunna tyda/förstå det som står på ditt egna körkort (detta är sant). Så varför skulle brandkåren varit skyddad från dessa försämringar
Citera
2023-06-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har han avlidit nu?

Nej vet ej men han kommer inte att klara sig.
Citera
2023-06-02, 14:14
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Kommer dit och ska ta loss ungen. Råkar tappa ner honom 5 våningar.. han kan ha glidit ner mellan och redan varit på väg men låter som dåligt utfört arbete.

Instämmer. Sätter man inte upp nån barriär?
Roligt citat dessutom "som högsta chef mår vi alla dåligt"
Citera
2023-06-02, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Nej vet ej men han kommer inte att klara sig.
Tack för svar.
Det ser tydligen illa ut men barn kan överleva det mest omöjliga så man kanske inte skall utgå från något innan det hänt.
Tänk på flickan som slängdes i kraftverket - det trodde väl ingen att hon skulle överleva.
Citera
2023-06-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Om jag får gissa, och det är ju just det jag får göra....

Illustration ihopvevad på 2min
https://ibb.co/MGyX0Cc

Illustrationen funkar inte.. skulle du kunna ladda upp på nytt. Försöker förstå hur det skulle gått till för kan inte alls få ihop det.
Citera
2023-06-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Kommer dit och ska ta loss ungen. Råkar tappa ner honom 5 våningar.. han kan ha glidit ner mellan och redan varit på väg men låter som dåligt utfört arbete.

Konstigt att de inte säkrade pojken med selar innan de gjorde något alls.
Citera
2023-06-02, 15:45
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Jag känner till familjen ja, oerhört tragiskt.

Vilken adress bor de på ?
Citera
2023-06-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Fanns en pojke som var med om samma sak om man googlar ” föll från hiss ” han föll ochså och på samma sett och det var betong golv men han klarade sig men endast skadat sig på pannan

Från 5:e våningen?
Citera
2023-06-02, 15:50
Medlem
Fel hiss.
Senast redigerad av Tesla83 2023-06-02 kl. 16:48.
Citera
2023-06-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
till syvende och sist: räddningstjänsten misslyckades i uppgiften. Att det inte skulle gå att säkra upp killen mm är bara rent skitsnack. Så jag hoppas att pappan till barnen hämnas på de brandsoldater som orsakade killens död genom sitt uppenbara slarv
Är det någon man ska skylla på så är det väl fastighetsägaren som har haft en farlig hiss i sin fastighet. När det gäller räddningstjänstens insats så vet vi ingenting om denna så skulle nog inte vara så tidig att döma.
Citera
2023-06-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Är det någon man ska skylla på så är det väl fastighetsägaren som har haft en farlig hiss i sin fastighet. När det gäller räddningstjänstens insats så vet vi ingenting om denna så skulle nog inte vara så tidig att döma.

Alldeles oavsett, om man inte lyckas säkra pojken med sele eller liknande, eller med en blockering någon våning under så att det inte blir ett fall på fem våningar, ja det är så klart ett gigantiskt misslyckande i en räddningsinsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in