2023-06-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Den stackars pojken överlever inte detta. Troligtvis stänger man snart av det som håller honom vid liv.
Hur vet du det?
Olyckan hände i går morse, han lever fortfarande och det har aldrig stått att tillståndet är kritiskt eller livshotande.
"Allvarligt" har de skrivit.
Jag hoppas och tror att han överlever och förhoppningsvis utan allvarliga men.
Citera
2023-06-01, 22:32
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Om jag får gissa, och det är ju just det jag får göra....

Så satt killen fast med foten i hissen.
Brandmännen bände upp dörren och den öppnades plötsligt, antingen i mitten med en gubbe med händerna på var dörrhalva eller åt ena hållet, bara tjoff åt sidan.
Grabben stuper då ned på hissgolvet, kanske avsvimmad av smärta, men foten sticker ju ut ur dörren, så han säckar ihop med ena benet utanför och andra inåt i hissen.
Kroppen faller då ut ur hissen men skrevområdet blir som en rotationspunkt och eftersom det bara är luft under hissen så fortsätter överkroppen in i det tomma hisschaktet tack vare att det andra benet ligger mot hissgolvets insida.
Brandgubbarna har händerna på dörrhalvorna och hinner inte fånga grabben för en sådan rörelse går mycket snabbt och i all röra och panik var det kanske ingen som tänkte på att det blir ett stort jävla hål under hissen.
Grabben störtar då med skallen före rätt ner i schaktet så snart andra benet släpper från hissgolvet.

Illustration ihopvevad på 2min
https://ibb.co/MGyX0Cc
Citera
2023-06-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Man kan fråga sig om dessa personer har rätt arbete om det slutar med att någon blir livshotande skadad. Det måste ha gått att lösa på ett bättre sätt.

Skulle man tänka så varje gång någon avlider i samband med olyckor och liknande, så skulle till endas enastående felfria människor arbeta med räddningsinsatser och sådana finns inte

Jag har inte läst vad som hände vid räddningen. Kanske barnet fick en panikattack och försökte ta sig ut ur hisskorgen innan det var säkert.
Kanske var det något fel på hissen som gjorde att det fanns ett mellanrum där pojken föll ner. Stackars pojken och hans familj ❤️
Citera
2023-06-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Om jag får gissa, och det är ju just det jag får göra....

Så satt killen fast med foten i hissen.
Brandmännen bände upp dörren och den öppnades plötsligt, antingen i mitten med en gubbe med händerna på var dörrhalva eller åt ena hållet, bara tjoff åt sidan.
Grabben stuper då ned på hissgolvet, kanske avsvimmad av smärta, men foten sticker ju ut ur dörren, så han säckar ihop med ena benet utanför och andra inåt i hissen.
Kroppen faller då ut ur hissen men skrevområdet blir som en rotationspunkt och eftersom det bara är luft under hissen så fortsätter överkroppen in i det tomma hisschaktet tack vare att det andra benet ligger mot hissgolvets insida.
Brandgubbarna har händerna på dörrhalvorna och hinner inte fånga grabben för en sådan rörelse går mycket snabbt och i all röra och panik var det kanske ingen som tänkte på att det blir ett stort jävla hål under hissen.
Grabben störtar då med skallen före rätt ner i schaktet så snart andra benet släpper från hissgolvet.

Illustration ihopvevad på 2min
https://ibb.co/MGyX0Cc
Du har nog rätt.
Citera
2023-06-01, 23:44
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
knappast, ett äldre hus i JOhanneberg. Det är inte direkt statsdelen med billiga bostäder

fy fan vad hemskt

Johanneberg är såklart ett bra område, men hissen står i en fastighet med en Familjebostäder skylt utanför porten..

Kaosblatte eller inte. Grabben är 5år, jag tror de allra flesta 5-åringar är och alltid varit lite kaotiska

Ingen slump att sådana skyltar var vanliga förr
Citera
2023-06-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Om deras bästa slutar med att någon blir livshotande skadad så kan man fråga sig om de har rätt jobb.

Detta måste ha gått att lösa på ett bättre sätt.

Nu vill jag inte spekulera i huruvida det faktiskt gjordes ett misstag eller ej från RT men saker händer och det går fel.

Jobbar man med att hantera skiten, så träffar den fläkten ibland. Samma sak inom vården, polisen, socialtjänsten osv osv. Man kan inte rädda alla och har man det messiaskomplexet så kommer verkligheten som en fet tegelsten den dagen det går fel.
Citera
2023-06-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur vet du det?
Olyckan hände i går morse, han lever fortfarande och det har aldrig stått att tillståndet är kritiskt eller livshotande.
"Allvarligt" har de skrivit.
Jag hoppas och tror att han överlever och förhoppningsvis utan allvarliga men.

Finns alltid folk som vet, anhöriga, inblandade m.fl. Försökte skicka privat till dig men det gick inte då min profil är för ny.
Citera
2023-06-02, 00:32
Medlem
Jag förstår inte hur pojken kunde trilla ner i schaktet? Det blir inte stor glipa/mellanrum mellan dörr/galler och schakt, då skulle ju alla kunna trilla ned.
Det måste vara något som man bortsett ifrån?
Citera
2023-06-02, 00:39
Avstängd
otellos avatar
Vilket mirakel att han inte stendog av fallet.
Citera
2023-06-02, 01:06
Medlem
Citat:
Ok... Två nu då 😀
Känner du till familjen, väldigt tragisk olycka.
Senast redigerad av Tesla83 2023-06-02 kl. 01:10.
Citera
2023-06-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Känner du till familjen, väldigt tragisk olycka.

Jag känner till familjen ja, oerhört tragiskt.
Citera
2023-06-02, 01:24
Medlem
Citat:
Jag känner till familjen ja, oerhört tragiskt.
De där gamla hissarna med galler är livsfarliga, inte första olyckan som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in