Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Jag menar tiden mellan dom kom hem för dom kom ju inte hem samtidigt. Att medicineringen vållat hennes död kan vi utesluta helt. Att rättsläkare gjort fel finns det flera kända fall där en mördare gått fri. Inte förrän anhöriga varit påstridiga och krävt ytterliga tester har det kommit fram hur det egentligen låg till. Det mest kända fallet är väl cyanidmordet men också mordet på Stefan från Skövde 2018. Läkarna körde med hjärtinfarktsförklaringen som dom tydligen alltid gör när dom blir osäker och inte har något svar. Medicinerna J tog är väldigt svåra att överdosera så dom blir dödliga
Jag sitter och lyssnar på förhören nu igen.
Den person Mikael beskriver, känns som om han beskriver sig själv.
Att hon skulle varit så våldsam samtidigt som hon var så svag i kroppen att hon behövde stöd för att gå i trappor, men stark nog att kasta sönder saker genom dörrar, sparka sönder och slå sönder inredning.
Citat från Mikael "jag slår ju inte sönder mitt egna hus ja" som förebyggande "förklaring gällande att det måste vara Jeanette som haft sönder alla dörrar mm
Intressant att lyssna på lögnaren, hur han tillochmed krystar fram lite snyftningar över hur han för husfridens skull går med ut, fast han inte vill...
Det är otaliga mängder öl och whiskey han beställer och dricker, svårt att hålla räkningen. Enligt honom är det Jeanette som är svartsjuk, men han är den som tar massor av dryck och super upp i sin ensamhet, när han blir sur...
Dom går inte hem tillsammans.
Mikael blir utkastad pga. att han sitter och somnar, sen vaknar han upp hemma i sängen och när han tar på Jeanette, så är hon kall.
Sen kommer hans redogörelse för hur äcklad han är över blod och att han tar henne till badrummet, osv
Hur synd det är om Mikael beskriver han inledningsvis, genom att han minsann fått hjälpa Jeanette upp, på toa, skjutsa henne till jobbet osv,
Och att Jeanette inte kunde resa eftersom hon inte hade några pengar och han hade hjälpt henne att få skuldsanering..
En riktig hjälte...så hjälpsam, ändå är det denna kvinna som han påstår fått riktiga vredesutbrott och sparkat sönder huset, gav sig på honom helt oprovocerat osv.
Det är oerhört sorgligt att detta svin inte fått sitt rättmätiga straff, än.
Hans klagan över att han ställde upp för husfridens skull, gällande sex är så patetiskt
Edit, att det är medicineringen som tagit hennes liv är uteslutet.