2023-05-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Någon som har bild på olyckan? Fanns ingen på aftonbladet som var länkat
Finns i länken i första inlägget.
Citera
2023-05-31, 20:17
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Finns i länken i första inlägget.

Jag ser ingen bild när jag går in på de länkarna.
Citera
2023-06-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igel10kotten
Är det någon som vet vem den omkomne var?

Ben*y Pålsso*
Citera
2023-06-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Jag ser ingen bild när jag går in på de länkarna.
Länken till Expressen i första inlägget, finns foto från olycksplatsen. Föreställer bla ambulans och olycksbilen.
Citera
2023-06-01, 22:07
Medlem
crusades avatar
Inlägg på fb ang olyckan:

Hejsan!!! Det cirkulerar vidriga rykten som nått familjen gällande olyckan i Hyllinge i Torsdags förra veckan!!! Ni kan sluta att ljuga ihop en massa antagande om vad som skett!!! Familjemedlem till han som förolyckades var på olycksplatsen strax efter och fick veta utav polisen att det inte var hans fel som körde Corvetten!! Fanns vittne på plats vid olyckstillfället som sett hur allt gått till!!! Olyckan skedde typ ca 20 meter efter rondellen och då hinner man inte komma upp i hastigheter, han hade påbörjat en omkörning men fick sladd - fanns en grop och grus i vägbanan samt från bla byggena som finns/fanns i området!! Corvetten åkte in i mittvajern och det var den som var anledningen till olyckan!! Personen som körde var INTE påverkad utav något och har INTE kört för fort!!! Era satans avskum!!! /// mamman till hans barn!!!
Citera
2023-06-02, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Inlägg på fb ang olyckan:

Hejsan!!! Det cirkulerar vidriga rykten som nått familjen gällande olyckan i Hyllinge i Torsdags förra veckan!!! Ni kan sluta att ljuga ihop en massa antagande om vad som skett!!! Familjemedlem till han som förolyckades var på olycksplatsen strax efter och fick veta utav polisen att det inte var hans fel som körde Corvetten!! Fanns vittne på plats vid olyckstillfället som sett hur allt gått till!!! Olyckan skedde typ ca 20 meter efter rondellen och då hinner man inte komma upp i hastigheter, han hade påbörjat en omkörning men fick sladd - fanns en grop och grus i vägbanan samt från bla byggena som finns/fanns i området!! Corvetten åkte in i mittvajern och det var den som var anledningen till olyckan!! Personen som körde var INTE påverkad utav något och har INTE kört för fort!!! Era satans avskum!!! /// mamman till hans barn!!!

Det blir ju att jag citerar "dig" men jag fattar.
Du fattar...?

Texten du hittat är visserligen författad av en människa i chock, men är ändå ett utmärkt exempel på vad som är fel i trafiken i dag.
Jag klipper lite snuttar.

Citat:
Corvetten åkte in i mittvajern och det var den som var anledningen till olyckan!!

Nej, vajern är inte anledningen till "olyckan".
Vajern förvärrade utgången av händelsen - och det är rent ut sagt förjävligt i sig, men det är inte olycksorsaken.

Citat:
Personen som körde var INTE påverkad utav något och har INTE kört för fort!!!

"Köra för fort" har de senaste decennierna blivit synonymt med att överträda hastighetsbegränsningen. Allt över det som står på skyltarna är certain death, skyltens siffror är däremot garanterad säkerhet.

En tänkande människa förstår att det inte är så. Hastighet måste anpassas efter förhållanden - i motsats i hastighetsgränser som numera skall "hållas".
Hur kunde vi tappa en så grundläggande förutsättning för säker förflyttning?

Citat:
Olyckan skedde typ ca 20 meter efter rondellen och då hinner man inte komma upp i hastigheter, han hade påbörjat en omkörning men fick sladd - fanns en grop och grus i vägbanan samt från bla byggena som finns/fanns i området!!

Här börjar vi närma oss grunden för händelsen.

För mycket gas på fel ställe. Ett typiskt förarmisstag - i två akter.

1. Att inte korrekt kunna bedöma förutsättningarna.

2. Att inte kunna hantera sitt fordon när saker och ting håller på att gå snett.

Att klämma in 28(!) utropstecken - faktiskt efter varje mening tyder på obalans hos den som författat stycket, men hela resonemanget fördunklar den verkliga skandalen:

Vajerräcket dödade föraren.
Han satte sig själv i situationen, han kunde inte hantera sitt fordon - men skall Trafikverket tillåtas avliva honom på plats?

Med ett riktigt räcke hade hans Corvette fått skador, varit borta från vägen åtminstone denna sommaren och förhoppningsvis hade han lärt sig något.

Istället verkar det som inte ens hans anhöriga lärt sig ett skvatt.

Till er som tycker det verkar übergore med utgången av denna händelse skall jag säga att det är denna verklighet våra motorcyklister levt med och dött mot under decennier.

Sverige leder världsligan i motorcyklister dödade mot vägräcken. Så många som 1/3 av de som dör på MC i Sverige gör det mot just Trafikverkets dödsräcken.

Utgången ser ungefär likadan ut.
Kroppar slits sönder, hundar får kallas ut att leta, vägar stängs av för att spolas innan man kan släppa på trafik igen.

I Sverige. AD 2023. Efter snart 30 år av protester mot räckestypen.
Citera
2023-06-02, 06:54
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Det blir ju att jag citerar "dig" men jag fattar.
Du fattar...?

Texten du hittat är visserligen författad av en människa i chock, men är ändå ett utmärkt exempel på vad som är fel i trafiken i dag.
Jag klipper lite snuttar.

Nej, vajern är inte anledningen till "olyckan".
Vajern förvärrade utgången av händelsen - och det är rent ut sagt förjävligt i sig, men det är inte olycksorsaken.

"Köra för fort" har de senaste decennierna blivit synonymt med att överträda hastighetsbegränsningen. Allt över det som står på skyltarna är certain death, skyltens siffror är däremot garanterad säkerhet.

En tänkande människa förstår att det inte är så. Hastighet måste anpassas efter förhållanden - i motsats i hastighetsgränser som numera skall "hållas".
Hur kunde vi tappa en så grundläggande förutsättning för säker förflyttning?

Här börjar vi närma oss grunden för händelsen.

För mycket gas på fel ställe. Ett typiskt förarmisstag - i två akter.

1. Att inte korrekt kunna bedöma förutsättningarna.

2. Att inte kunna hantera sitt fordon när saker och ting håller på att gå snett.

Att klämma in 28(!) utropstecken - faktiskt efter varje mening tyder på obalans hos den som författat stycket, men hela resonemanget fördunklar den verkliga skandalen:

Vajerräcket dödade föraren.
Han satte sig själv i situationen, han kunde inte hantera sitt fordon - men skall Trafikverket tillåtas avliva honom på plats?

Med ett riktigt räcke hade hans Corvette fått skador, varit borta från vägen åtminstone denna sommaren och förhoppningsvis hade han lärt sig något.

Istället verkar det som inte ens hans anhöriga lärt sig ett skvatt.

Till er som tycker det verkar übergore med utgången av denna händelse skall jag säga att det är denna verklighet våra motorcyklister levt med och dött mot under decennier.

Sverige leder världsligan i motorcyklister dödade mot vägräcken. Så många som 1/3 av de som dör på MC i Sverige gör det mot just Trafikverkets dödsräcken.

Utgången ser ungefär likadan ut.
Kroppar slits sönder, hundar får kallas ut att leta, vägar stängs av för att spolas innan man kan släppa på trafik igen.

I Sverige. AD 2023. Efter snart 30 år av protester mot räckestypen.

Jag håller med om allt du skriver, sen kan man förstå att människor i affekt inte tänker klart.
Vajerräcket är ett gissel som snarast borde bort från våra vägar men uppenbarligen har föraren gasat för mycket på fel ställe, ungefär som att skylla olyckor på snön under vintertid…
Citera
2023-06-02, 07:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag håller med om allt du skriver, sen kan man förstå att människor i affekt inte tänker klart.
Vajerräcket är ett gissel som snarast borde bort från våra vägar men uppenbarligen har föraren gasat för mycket på fel ställe, ungefär som att skylla olyckor på snön under vintertid…

Precis. Det är farten som dödar. Hade han kört lugnt så hade han inte kört in i vajerräcket. Stark motor, grus under och kalla däck är ingen bra kombo.
Citera
2023-06-02, 09:37
Medlem
Kör förbi olycksplatsen minst två gånger dagligen och där är en vägskada/nersjunkning i högra körfältet som skulle kunna ha bidragit till obalans i bilen.
I media så skrevs det att bilen kört ner ett 20-tal stolpar till vajerräcket, men det stämmer inte alls. Där bilen sladdat in initialt är det 3 stolpar som är nerkörda sen lite längre fram är där tre till som saknas.

Min teori är att han gasat på lite för mycket i utgången ur rondellen, fått sladd som han inte kunnat häva och gått rakt in i räcket med en clean cut som följd. Där finns ingen stolpe som han kan ha kört in i om det inte menas en sån svartvit plastpinne.

Känner även ett av vittnena och det var ingen trevlig syn... Hen försöker lägga det bakom sig men har mardrömmar om det bevittnade. Hen såg inte själva förloppet utan var i mötande körbana men såg slutresultatet...
Citera
2023-06-08, 23:50
Medlem
Nu är det så att han var känd för att köra fort.
Citera
2023-06-09, 15:42
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
https://www.expressen.se/nyheter/bil-har-krockat-med-stolpe/
En sportbil har kört in i en stolpe på länsväg 110 i höjd med Hyllinge i Åstorp kommun.
En man i 55-årsåldern har avlidit.
– Det är en allvarlig singelolycka, säger Jonny Erlandsson vid Räddningstjänsten Söderåsen.

Sätter en femma på att karln har vansinneskört i sin penisförlängare till sportbil vilket bidragit till att han kört in i stolpen. Kan såklart ha fel dock - och i vilket fall som helst är olyckor alltid tragiska, vila i frid o.s.v.
Vet någon något mer?
Min förälder var vän med denna person.

Han låg 20 i km i timmen i rondellen, sen skulle han lägga sig i tvåfiliga vägen, han skulle lägga sig i högra filen för att släppa förbi bakomvarande bilar.
Han fastnade då i en grop med ett av däcken, och skulle försöka ta sig upp och han gasade lite för att få upp däcket, och då fick däcket fäste på vägen, varpå bilen snurrade runt och hamnade på mitträcket med vajern, och varjern snappade och han halshöggs och därmed avled.

Till alla:
Ni kan sluta prata om att han var påverkad droger eller alkohol, eller skulle styla runt, för det gjorde han inte. Han skulle bara till en butik för att sen köra hem igen.
Citera
2023-06-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av florida123
Nu är det så att han var känd för att köra fort.

Vad är det för bullshit?

Som en nära anhörig till denna person kan jag verkligen förmedla att NEJ han är definitivt inte känd för att köra fort. ABSOLUT NEJ på att han var drogad eller liknande.

Och absolut NEJ på att han hade någon form av 50 års kris därav bilen. Han har under hela hans liv haft sportbilar/jänkare/roliga fordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in