2023-05-26, 04:04
Avslutad
Man med medelålderskris köper sportbil, kör snabbare än sin förmåga och kraschar. A tale as old as time.
Citera
2023-05-26, 04:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Orsaken till dödsfallet sa jag.

Lyckas man köra ned 20 stolpar till vajerräcket så har man en fart som är olämplig på vägen, orsaken till dödsfallet satt bakom ratten
Citera
2023-05-26, 07:16
Medlem
Är det någon som vet vem den omkomne var?
Citera
2023-05-26, 07:56
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Man med medelålderskris köper sportbil, kör snabbare än sin förmåga och kraschar. A tale as old as time.

Händer ofta nu på början av sommaren.

Kör en del track days och har en rejäl simulator.

Det jag har märkt är att män har en för jävla överdrivet självförtroende gällande köra bil. De tror verkligen att de alla är Senna. Har man inte någon form av racingvana så är gemeneman helt jävla värdelös på köra fort.

De förstår inte koncept som viktfördelning i hur en bil rör sig när man bromsar och i kurvor. De förstår inte hur man rattar tillbaka en bil som får sladd etc.

De räcker du får minsta lilla obalans i en sån bil och vet du inte hur du hanterar den så är du rökt.
Citera
2023-05-26, 08:03
Medlem
Han kanske skulle ha bälte och låta bli att köra 50 km över hastighetsgränsen.
Citera
2023-05-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Bilen såg ju ganska helskinnad ut på vänster sida på Expressens halvdåliga bild. Körde han utan bälte tro?

du missa att bilen är platt.
Citera
2023-05-26, 08:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
du missa att bilen är platt.

Ser ju ut som bilen har voltat. Kan inte se någon framruta på bilen.
Citera
2023-05-26, 08:47
Medlem
SnilleFixs avatar
Tog han sig en sup innan tro?
Citera
2023-05-26, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Händer ofta nu på början av sommaren.

Kör en del track days och har en rejäl simulator.

Det jag har märkt är att män har en för jävla överdrivet självförtroende gällande köra bil. De tror verkligen att de alla är Senna. Har man inte någon form av racingvana så är gemeneman helt jävla värdelös på köra fort.

De förstår inte koncept som viktfördelning i hur en bil rör sig när man bromsar och i kurvor. De förstår inte hur man rattar tillbaka en bil som får sladd etc.

De räcker du får minsta lilla obalans i en sån bil och vet du inte hur du hanterar den så är du rökt.

Stämmer. Min ADHD-vän (kan vara relevant) är en sådan. Alltid trott att han är en gud bakom ratten tyv'rr. Han köpte en Toyota Supra för att "leka med" och kraschade den typ andra körningen i en kurva.
Citera
2023-05-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
fel.
camaro fanns 1967-2002

sen 2010- framåt

sprid inte fel fakta tack

Vad det 2002 tom, hade för mig det var 2004.

Jag ska omedelbart anteckna detta i stora bokstäver på väggen hemma så jag ALDRIG skrivet fel igen på detta ytterst viktiga årtal, som kan få stora konsekvenser om man anger det fel.

Ytterst tacksam för detta påpekande!
Citera
2023-05-26, 10:22
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Stämmer. Min ADHD-vän (kan vara relevant) är en sådan. Alltid trott att han är en gud bakom ratten tyv'rr. Han köpte en Toyota Supra för att "leka med" och kraschade den typ andra körningen i en kurva.
Man ska ju träna upp sina skills först, sakta men säkert; börja på nivå1: nivå 2 osv med starkare motor, inte börja på nivå 10 på gång..
Citera
2023-05-26, 10:51
Medlem
TjackKnapriss avatar
Enligt uppgift var huvudet avskilt från kroppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in