2023-06-01, 19:29
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Så sant...

Finns grader i helvetet, personligen HATAR jag folk som messar eller kikar flödet på osociala medier när dom kör bil - vinglar & är allmänt livsfarliga.
Men önskar dom inte att sitta i fronten på en timmerbil ändå.

Rätt eller fel, hur många orsakar olyckor med dödlig utgång till oskyldiga människor pga bristande uppmärksamhet, kontra tjåpa en fucking piggelin på nån girig ica butik?

Men visst, kan väl kedja fast bägge fucktardsen bakom en lynx och köra slalom mellan stubbarna på kalfjället efter en kruka norrsken special - rätt ska ju va rätt eller hur
Citera
2023-06-01, 19:36
Avstängd
Sagodjurs avatar
Väktarna är igång igen alltså... det börjar bli jobbigt för dom nu när det är så mycket kameror överallt, var enklare förr då dom kunde smyga undan och puckla på folk utan att det fanns vittnen...
Citera
2023-06-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Intressant artikel om fettot Patrik Nicklasson, VD för väktarskolan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...ans-overklagan

Notera att artikel är från september 2021

Enligt rykten på stan så ska väktarsskolans VD ha fotat inne i bårhuset på Sunderby sjukhus bland annat så ska han ha tagit bilder av ett eller flera lik.

Regionen gjorde då en polisanmälan och sa även upp avtalet med dem.

Vid efterföljande upphandling så uteslöt regionen väktarakolan och de stämde då regionen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...-har-lagts-ned

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...an-upphandling

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/art...nslor/nrgo32ej
Senast redigerad av zapohd 2023-06-01 kl. 20:15.
Citera
2023-06-02, 00:18
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Enligt artikeln har han varit ansvarig för utbildning av väktare i över 20 år.

Det där jävla skitstället har pumpat ut tusentals missanpassade individer in i väktaryrket och ordningsvakter mm.

Träffat massvis med folk som gått utbildningen där under åren och jag kan lova att det går 1 vettig på 100 idioter från det där stället.

Otalet historer man hört under åren vad gäller stället och de olika personer som fått sin utbildning där...är fan legendariska.

Att han gjort en sånhär sak är smått fullstänsigt otroligt med att man inte skulle tro det när man hör om det.

Betänk alla dårar (ja jag går hårt åt här men tro mig det är fan befogat) som han pumpat ut genom att tjäna miljoner där är fan i mig nästan omöjligt att föreställa sig.
Citera
2023-06-02, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Det där jävla skitstället har pumpat ut tusentals missanpassade individer in i väktaryrket och ordningsvakter mm.
Träffat massvis med folk som gått utbildningen där under åren och jag kan lova att det går 1 vettig på 100 idioter från det där stället.
Otalet historer man hört under åren vad gäller stället och de olika personer som fått sin utbildning där...är fan legendariska.
Att han gjort en sånhär sak är smått fullstänsigt otroligt med att man inte skulle tro det när man hör om det.
Betänk alla dårar (ja jag går hårt åt här men tro mig det är fan befogat) som han pumpat ut genom att tjäna miljoner där är fan i mig nästan omöjligt att föreställa sig.

Det är bara se vilken jävla bottenskrap dom har som OV i tuben, klara dom av att räkna upp 100 så är dom överkvalitcerade att vara OV.
Citera
2023-06-02, 08:09
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie

Det är högst troligt han som har 'utbildat' Alex Nordin och Ilma Alibegovic som dömts för Juha Hynninens död - de ströp honom enligt samma modus operandi som Väktarskolans VD försökte med killen som knyckt en glasspinne.

Se över OV-träsket nu innan fler mördas medelst strypning och sönderkvävda av flodhästvakter som sitter med fettarslet över fejset.
Citera
2023-06-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är det verkligen lagligt?
Det är ju öppenbart att han försöker framställa sig som OV när han egentligen bara är väktare.
Det är nog det som är problemet. De tar sig friheten att agera som OV när de bara är väktare.
Problemet är att dom bedriver utbildning för väktare, och har jobb som ordningsvakt samtidigt.
Och de orkar inte byta kläder när dom åker mellan jobben.
Och nej, det är inte lagligt
Citera
2023-06-02, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så skulle det kunna vara, kanske därför han inte har kvar sin ordningsvaktstitel också, och endast är väktare? Vet inte riktigt skillnaden, men väktare bevakar väl mest, och låser och larmar anläggningar? Tanken är inte att de ska göra ingripanden och använda sig av våld. Vad jag vet kräver OV att man ska vara ostraffad.

Han får inte jobba som väktare heller
Citera
2023-06-02, 09:00
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Problemet är att dom bedriver utbildning för väktare, och har jobb som ordningsvakt samtidigt.

Citat:
Han får inte jobba som väktare heller

Väktare ska låsa upp och vid behov, hålla upp dörrar för kontorsfolket. Tända upp belysningen i kontoren och släcka, ta hand om kvarglömda persedlar, lysa med ficklampan på kvällen så ingen blivit kvar i lokalerna, knappa in larmkoden osv.

En väktare får inte strypa eller eljest flodhäst-kväva allmänheten.
Senast redigerad av hillsongsweden 2023-06-02 kl. 09:07.
Citera
2023-06-02, 09:36
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Enligt rykten på stan så ska väktarsskolans VD ha fotat inne i bårhuset på Sunderby sjukhus bland annat så ska han ha tagit bilder av ett eller flera lik.

Regionen gjorde då en polisanmälan och sa även upp avtalet med dem.

Vid efterföljande upphandling så uteslöt regionen väktarakolan och de stämde då regionen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...-har-lagts-ned

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...an-upphandling

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/art...nslor/nrgo32ej
Sven Wollter som tog självmord fotades av en väktare på bårhuset.
Citera
2023-06-02, 09:40
Medlem
Lyyysandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Sven Wollter som tog självmord fotades av en väktare på bårhuset.

Var har du fått detta ifrån?
Citera
2023-06-02, 09:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Enligt tråden förlorade de kontraket med kommunen för att bedriva utbildningen för över ett år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in