Citat:
Ursprungligen postat av
Vinterdoft
Sant det är en process som du kan ta dig igenom men fördelen är när du är förbi så har du lärt dig mer om dig själv. För att du väljer att inte släppa taget och det som är intressant för dig varför?
Personen är kanske väldigt ung. Det är rätt normalt att som tonåring eller åren därefter ha någon olycklig kärlek och de flesta "råd" är trams. Det är tiden som avgör. Jag blev tokförälskad i en kille jag var tillsammans med i några dagar och det tog mig 1 1/2 år att komma över honom. Tjugo år senare kan jag verkligen säga att jag inte räknar personen som viktig när jag ser bakåt i backspegeln.
Det känns som om du bara kommer med en massa dumheter. Vi vet inte om personen är förälskad i en okänd eller någon som personen har haft en relation med, känner och så vidare. Det är åldern som gör att man blir kär alltmer sällan och får svårare att bli det, och i det kommer kärleken istället eftersom den är mer rationell och mindre projicerade. Att inte känna något alls är däremot inte hälsosamt. Olycklig kärlek är normalt i livet. Annars hade det inte funnits tusentals böcker och filmer i ämnet