2023-05-31, 20:17
Avslutad
Jag har varit olyckligt kär i en och samma person i tre år nu. Ett rent helvete.
Citera
2023-05-31, 20:54
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag har varit olyckligt kär i en och samma person i tre år nu. Ett rent helvete.
Jag med
Citera
2023-05-31, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Jag med

Liksom försökt att ”sluta” men går inte

Inbillar mig gång på gång att vi egentligen är något bara att personen i fråga inte inser det osv osv. har du några tips?
Citera
2023-05-31, 22:26
Avslutad
Citat:

Inbillar mig gång på gång att vi egentligen är något bara att personen i fråga inte inser det osv osv. har du några tips?

Snacka med personen och gå vidare eller älta det i ännu fler år.
Citera
2023-05-31, 22:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Sex år innan vi blev tillsammans igen.

/VV
Citera
2023-05-31, 22:46
Medlem
Citat:

Du måste sluta fantisera och lära dig att inse att ingen person på denna jord är så jävla speciell.
Citera
2023-05-31, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Snacka med personen och gå vidare eller älta det i ännu fler år.

Har snackat med personen, hjälper inte…
Citera
2023-05-31, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandolol
Du måste sluta fantisera och lära dig att inse att ingen person på denna jord är så jävla speciell.

Jäkla lätt att säga när man själv inte är i situationen…
Citera
2023-06-02, 00:59
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:

Det är bara i dina tankar personen existerar. Du är nu beroende av att tänka på personen för att du lever in dig i en fantasi och ingen verklighet? Lösning är att du möter din verklighet.
Vad gillar jag hos personen?
Hur har han fått mig att känna?
Varför är personen inte i mitt liv nu?
Vad har vi gemensamt?
Citera
2023-06-02, 01:02
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Jäkla lätt att säga när man själv inte är i situationen…
Sant det är en process som du kan ta dig igenom men fördelen är när du är förbi så har du lärt dig mer om dig själv. För att du väljer att inte släppa taget och det som är intressant för dig varför?
Citera
2023-06-02, 01:03
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Har snackat med personen, hjälper inte…
Hur gick det till? Vad sa det och vad fick du för svar?
Måste säga modigt och bra 👍
Citera
2023-06-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Sant det är en process som du kan ta dig igenom men fördelen är när du är förbi så har du lärt dig mer om dig själv. För att du väljer att inte släppa taget och det som är intressant för dig varför?
Personen är kanske väldigt ung. Det är rätt normalt att som tonåring eller åren därefter ha någon olycklig kärlek och de flesta "råd" är trams. Det är tiden som avgör. Jag blev tokförälskad i en kille jag var tillsammans med i några dagar och det tog mig 1 1/2 år att komma över honom. Tjugo år senare kan jag verkligen säga att jag inte räknar personen som viktig när jag ser bakåt i backspegeln.

Det känns som om du bara kommer med en massa dumheter. Vi vet inte om personen är förälskad i en okänd eller någon som personen har haft en relation med, känner och så vidare. Det är åldern som gör att man blir kär alltmer sällan och får svårare att bli det, och i det kommer kärleken istället eftersom den är mer rationell och mindre projicerade. Att inte känna något alls är däremot inte hälsosamt. Olycklig kärlek är normalt i livet. Annars hade det inte funnits tusentals böcker och filmer i ämnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in