Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Jag tycker vi spelade rätt bra emot Gnaget men det är alltid svårt att penetrera en buss. Sedan håller jag med om att Asoro passar bättre än Berg i omställningsspelet men då vi nästan alltid för matcherna så finns sällan de ytor som han behöver för att få utnyttja sin snabbhet. Att en mittback gjorde mål mot Gnaget var ju för att vi hade tryckt ned dem så pass långt att till och med mittbackarna kunde gå upp i anfallen för att forcera in bollen.
Man kan inte bara välja att inte vara spel-förande. Om motståndarna inte har någon ambition att styra matchen heller så hamnar vi likväl med bolljäveln ändå då vi allt som oftast är de som går för segern.
Sedan håller jag inte med om att vi är bättre när vi inte för spelet. Under hela KoT:s tid så har vi spelat på liknande sätt med stort bollinnehav och där vi står högt och maler ner motståndarna. Det har rönt framgångar i både Allsvenskan och i Europa nu senast. Att bortgå från det för att spela någon slags kontrings-fotboll där vi står lägre likt Norling hade varit huvudlöst enligt mig.
Jag blir förvånad att det finns djurgårdare som vill göra sig av med KoT med tanke på resultaten de har gjort.
Agree to disagree. Tycker vi spelade skit mot AIK och borde ha kunnat vinna med flera mål med det övertaget. Man kan se det så men man kan också se dom som att ingen kan göra mål så en mittback måste kliva fram..
Kan och kan.. Mot vissa lag kan man ge över kommando, Elfsborg till exempel i nästa tar nog gärna och styr så kan vi kontra.. Men klart man inte kan det mot "skitlag" men då ska man vara bra nog att kunna få in bollen tidigt så dom inte kan spela med 10man i försvaret och hoppas på någon kontring..
Man kan spela offensiv kontringsfotboll också... När vi har varit som bäst så har vi haft en snabb omställningsspelare, när vi vann guld så var det Buya, nu borde det vara Asoro. Vilka malde vi ner i Europa utan att använda Asoros snabbhet och målfarlighet?
För det är inga imponerande resultat med tanke på hur truppen har sett ut under deras tid? Det är mycket felbeslut och det är mycket konstiga beslut. Guldet dom tog var med Özcans bygge plus en målskytt.. Skulle ha varit minst ett guld till om vi hade haft rätt tränare.