2023-06-01, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
vilken lön ca ? el gordo fick en väl tilltagen bonus på 12-15 miljoner samt 200 k per månad slår pontus det ?

Han lär ligga där någonstans. Grejen är att jag inte tycker att det är en så hög sign-on. Mackan fick väl mellan 15-20 miljoner så det är inte som att vi legat där tidigare.
Citera
2023-06-01, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Han lär ligga där någonstans. Grejen är att jag inte tycker att det är en så hög sign-on. Mackan fick väl mellan 15-20 miljoner så det är inte som att vi legat där tidigare.
Fast kom Rosenberg verkligen från en sådan skräcklik skadesituation?
Citera
2023-06-01, 18:59
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trazke

han hade bara ont i rumpan
är pontus skador så pass allvarliga - återkommande - karriär hämmande ? har ingen koll
Citera
2023-06-01, 19:00
Avslutad
Citat:
är pontus skador så pass allvarliga - återkommande - karriär hämmande ? har ingen koll
Vet inte, det är mer att han verkat gå sönder så fort han kommit tillbaka senaste året.

https://www.teamtalk.com/pontus-jansson/injury
Citera
2023-06-01, 19:07
Avslutad
Citat:

Citat:

Vad jag har förstått så har det varit främst en belastningsskada den senaste säsongen som tagit lång tid att återhämta sig från och inget som gått sönder där man behövt operera. Så det bör inte vara något hämmande i det långa loppet men man vet aldrig.
Citera
2023-06-01, 19:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vad jag har förstått så har det varit främst en belastningsskada den senaste säsongen som tagit lång tid att återhämta sig från och inget som gått sönder där man behövt operera. Så det bör inte vara något hämmande i det långa loppet men man vet aldrig.

Det viktiga är att inte låta honom spela för tidigt utan låta det läka ordentligt. Min känsla är att han har pressats till spel lite för snabbt det senaste året.

Mer varningsflagg på Filip Helander, men han tycks gå till Turkiet.
Senast redigerad av mishima 2023-06-01 kl. 19:53.
Citera
2023-06-01, 19:54
Medlem
Citat:

Tror det ska vara lugnt, ha sa något om det i nån podd kanske Lundh att det var 1 skada sen tillbaks lite snabbt och en ny skada (inget med den första att göra).

Sen vet man ju aldrig med spelare +30 och skador + konstgräs men de skador han haft är väl mer belastningsskador och inget karriärs hämmande vad jag läst/hört.
Citera
2023-06-01, 20:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Åh herregud. För oss vanliga dödliga klubbar är det där en omöjlig affär att genomföra, speciellt när man vet att pengarna aldrig kommer tillbaka. Men MFF har ju råd så det blir lite häftigt att dom satsar ändå.

Hur fungerar det med sign-on vid eventuella skador? Vet ju att det fungerar som vid vanliga arbeten att försäkringskassan täcker upp lön vid skador/sjukdom men tänker att det är annorlunda med sign on-pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Och jag som trodde han kom av kärlek till klubben.
Ren skatteplanering av både MFF och Jansson, istället för att ge honom 500k i månadslön får han 20 mille sign on och lägre lön.

Trots allt detta så är det ju ett katastrofdåligt ekonomiskt beslut att signa för Malmö. I brentford tjänade han över 330 000 kronor i veckan.
Citat:
Mackan fick 10 miljoner i sign on. Det rapporterades 8 men var 10. Sen fick han bonus för att MFF gick till CL, men där vet jag inte vad han fick.
Citera
2023-06-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Har varit AIK:are i hela mitt liv.
Men undrar ju vart fotbollen är på väg..?
Hur i helvete kan man uppföra sig som de gör i dag?
Man skäms ju.
De har fullständigt tappat vad allt vad fotboll är.
Nu ska det eldas och bråkas.
Sedan lång tid tillbaka är den fantastiska tiden då man entrade Råsunda stadion, kände korvgubbarna och allt var så in i helvete gemytligt.

Är man gammal och trött när man inser att det gått för långt?
När man faan inte tar med sig varken barn eller barnbarn till något som borde vara en familjefest?

Djävla sopor ni borde aldrig fått bli AIK.
Ni sprider faan ingen stolthet för en ärorik klubb. Ni är endast med för att få någon märklig anledning att förstöra i ert tomma liv.
Jag håller med i sak, men det förekom stök (min bild mer även mer slagsmål) på Råsundatiden. Jag vill även minnas et nedbränt församlingshem i Norrköping om vi nu ska skämmas.

Jag förvarar inte beteendet på derbyt, men är det inte historielöst att påstå att det inte hänt tidigare?

Lite påminnelse
https://open.spotify.com/episode/5O7rcuC4AnBBNWc4DJfeIw?si=pStQ-McoTxC6BdOO_tMt-g

https://open.spotify.com/episode/30viXVWB5y73Te6AffbcaO?si=fm0VO_ujSAWRPSaX0uQATQ

https://open.spotify.com/episode/28l02dX3mVXhksSTXYSNKC?si=OMTBVtD5QzGH_yuPz6F2dg

Det finns även för andra lag i podden
Citera
2023-06-01, 20:21
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Vet inte, det är mer att han verkat gå sönder så fort han kommit tillbaka senaste året.

https://www.teamtalk.com/pontus-jansson/injury
Nu sitter du och myser din jävel!
Citera
2023-06-01, 20:21
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det viktiga är att inte låta honom spela för tidigt utan låta det läka ordentligt. Min känsla är att han har pressats till spel lite för snabbt det senaste året.

Mer varningsflagg på Filip Helander, men han tycks gå till Turkiet.

Det blir nog lika bra som Owen Hargreaves i United detta
Citera
2023-06-01, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nu sitter du och myser din jävel!
Nä du Kukräven! Försök nu inte smeta dina egenskaper på mig. Jag lyfte enbart ett varningens finger över att Jansson-affären känns mycket riskabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in