2023-06-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är helt off topic alltså. Totalt irrelevant för tråden där Lotta mördats av en psykopat menar du.

Martin som psykopat är nämligen oföränderlig.

Du har själv, för bara minuter sen, lagt dig i mitt svar till Lawnmoverman2011.
Hycklare.

Ha ha. Du har på eget bevåg klippt ut ett stycke ur ett inlägg, utelämnat kopplingen till både svar och topic, utan att ange det. OCH dessutom klistrat in någon helt annan skribent i samma inlägg.

Du kan inte bete dig. Att du inte kan backa varken argument eller teorier borde inte framkalla ännu värre metoder och felslut? Sluta projicera ditt trams.
Citera
2023-06-01, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ja, jag vet vad en mytoman är. Och MJ påvisar inte mytomani.
Då blir det larvig att påstå det och baklänges hänvisa till att han är det för att han är psykopat.
Ännu larvigare när vissa saker han säger inte har bäring eftersom att han är patologisk lögnare och i nästa sekund är någons tolkning av hans ord den absoluta sanningen. Det är rent motsägelsefullt.

Jag har inte beskyllt brottsoffret. Någonsin. Att resonera kring vad som faktiskt hände är inte att beskylla någon. Att korrigera någons påståenden är inte att beskylla ett offer.
Att bygga en indiciekedja, tidslinje med förlopp att kunna dra vettiga slutsatser kring fungerar givetvis inte med rena falsarier.
Att försöka underbygga den med ännu fler påhitt, personpåhopp och andra argumentationsfel gör givetvis endast saken värre.

Det som inte stämmer med utredningarna är det jag motsäger mig. Och det gör ju du med vartannat inlägg. När du till exempel länkar tjejen som går igenom flödet kronologiskt och uppmanar folk att titta på den. Hon säger exakt det jag gör.
Du har kommit med flera påståenden i syfte att skapa en falsk trådsanning utan att kunna svara på var informationen kommer.
Vad är det för trådsanningar jag spridit, anser du?
Vilken länk är det du tjatar om?
Citera
2023-06-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är det för trådsanningar jag spridit, anser du?
Vilken länk är det du tjatar om?

Om du inte spammade rakt ut hela tiden hade du kanske koll på dina egna inlägg och vad du länkar?

"https://youtu.be/Bi_NDFRWQow

En podd om fallet, med lite ljudupptagningar från rätten

Värt att lyssna på, för dom som anser att Lotta hade sig själv att skylla..
Förklarar så att oinsatta kan förså lägesbilden, gällande Martins manipulerande sjukliga beteende"

Hon läser händelseförloppet i kronologisk ordning. Och tar då givetvis upp att Lotta själv kontaktade MJ den 26/5 och att de därefter umgicks och att de stämt träff morddagen.
Alltså att det inte var slut, som du och några till försöker göra till trådsanning.
Att hon ens gör sändningen är givetvis inte för att beskylla offret, precis som någon som påpekar samma sak i tråden inte har den avsikten. Och jag antar att du inte länkade klippet för att beskylla offret? Det vore ju ironiskt.
Citera
2023-06-01, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet vad du påstår. Det blir inte mer sant för att du upprepar det tusentals gånger. Jag frågar dig vad du baserar tramset på och hur du härleder det till något specifikt.

Och hur kommer det sig att hans egna ord, eller andrahandstolkning därav, i ena sekunden är bevisligen falskt med härledning att han är mytoman och i nästa skede sant? Allt beroende på ditt eget narrativ.
Hahaha!

Du är verkligen desperat. 😂

Nu ska förhör - som snarare är helt i paritet med att Lotta gjort slut - klassas som andrahandskälla och inte trovärdigt.

Inatt skrev jag till dig hur uppenbart manipulativ han är under mordveckan. Ljuger till poliser att han inte sovit på sju dar.
Han sa till fyra olika personer att han mådde så bra på fredag och sov så gott.

Hans polare MB säger att MJ sagt att han börjat dejta A*ngelica igen.

Han har fått A*ngelica att tro att hon är the one and only.
De kom varandra närmre på slutet är hennes ordval.

Mannen med galopperande psykos vill överraska sin tjej och har köpte en utegrupp han möblerar. Hon får inte komma hem för tidigt från jobbet.

Han och A har gjort upp att de inte ska träffa andra OCH grundorsaken som han förmedlat är att det är slut med Lotta.

Parallellt sitter han 2 juni per sms och tjatar till Lotta och undrar om hon vill ha honom om han skärper till sig?

Inte fan har han hela inne - så hans uttalande till sin handläggare samma dag är helt i paritet med det som framkommer via andra.

Hon har gjort slut.

Sen finns det ingenting som klassas som mytoman ang en psykopat.
Ska du diskutera psykopati så får du hålla dig till det som gäller.

Pajas.
Senast redigerad av develi 2023-06-01 kl. 15:41.
Citera
2023-06-01, 15:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för att du låter ev nytillkomna i tråden ta del av vad jag postat!
Om du develi finner faktafel i texten, så får du väl påpeka var dessa står att finna nånstans?

Att som du, dilla om att den sköterska som gjort anteckning rörande MJ:s "stöd" åt Lotta skulle "förringas" och "förtalas" genom de texter som lagts upp här i tråden, det är ju att sprida nonsens.
Du skadar tråden.
Du insinuerar att det hon säger om Lotta inte är sanningsenligt.
Hon underlåter att ge en korrekt bild för att hon är bekymrad över att patienter läser journaler.

Vilket är hur korkat som helst och jag påminner ånyo om att du då även påstår att hon isf inte talar sanning inför polis i förhör.

Nice try men det sket sig.

Tack för att jag får korrigera att du slingrar dig.
Senast redigerad av develi 2023-06-01 kl. 15:43.
Citera
2023-06-01, 15:54
Medlem
Citat:
Hahaha!

Du är verkligen desperat. 😂

Nu ska förhör - som snarare är helt i paritet med att Lotta gjort slut - klassas som andrahandskälla och inte trovärdigt.

Inatt skrev jag till dig hur uppenbart manipulativ han är under mordveckan. Ljuger till poliser att han inte sovit på sju dar.
Han sa till fyra olika personer att han mådde så bra på fredag och sov så gott.

Hans polare MB säger att MJ sagt att han börjat dejta A*ngelica igen.

Han har fått A*ngelica att tro att hon är the one and only.
De kom varandra närmre på slutet är hennes ordval.

Mannen med galopperande psykos vill överraska sin tjej och har köpte en utegrupp han möblerar. Hon får inte komma hem för tidigt från jobbet.

Han och A har gjort upp att de inte ska träffa andra OCH grundorsaken som han förmedlat är att det är slut med Lotta.

Parallellt sitter han 2 juni per sms och tjatar till Lotta och undrar om hon vill ha honom om han skärper till sig?

Inte fan har han hela inne - så hans uttalande till sin handläggare samma dag är helt i paritet med det som framkommer via andra.

Hon har gjort slut.

Sen finns det ingenting som klassas som mytoman ang en psykopat.
Ska du diskutera psykopati så får du hålla dig till det som gäller.

Pajas.

Patologisk lögnare, som du hela tiden svänger dig med är samma sak som mytoman.
Du kan inte härleda det till något gällande MJ. Annat än att du först påstår att han är psykopat och sedan följaktligen mytoman eftersom alla psykopater är det. Vilket givetvis är helt falskt det med.
Citera
2023-06-01, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Att du inte vet hur man beter sig. Och att du är uppenbart klantig i din hantering av forumregler, skrivregler och hyfs utöver debil argumentation.

Du klippte ut en del av mitt svar till någon helt annan, utelämnade kopplingen till topic och påstod att jag var off topic. Hur tar man sig mödan att ens göra så för att få ett uppenbart ohållbart argument?

Dessutom, bortsett det utklipp du gör halmgubbe av, blandar du in en tredje skribent och försöker ställa mig till svars för dennes argument.

Gemen stil. Barnsligt. Det är inte mitt eller någon annans fel att du inte kan argumentera.
🤣
Jag undrade hur du tänkte koppla det till trådens ämne.
Det gick väl inget vidare.

Du ska inte vara så lättkränkt. När du tappar i debatt så tappar du kontrollen och får så utomordentligt dålig argumentationsstil.

Sen ska du inte hyckla så förfärligt om att jag ställde en fråga - eftersom du i samma andetag lagt dig i mitt svar till en annan.

Skärp dig nu och höj ribban.
Citat:
Patologisk lögnare, som du hela tiden svänger dig med är samma sak som mytoman.
Patologisk är inte kronisk.
Lögner faller under punkt manipulation.

Emotionella och interpersonella nyckelsymtom vid psykopati är:

Key Symptoms of Psychopathy

• glib and superficial
• egocentric and grandiose
• lack of remorse or guilt
• lack of empathy
deceitful and manipulative problems
• shallow emotions

Deceitful and Manipulative

"Lying, deceiving, and manipulation are natural talents for psychopaths."
Without Conscience: The Disturbing World of the Psychopaths Among US, R Hare.

Martin manipulerar A - du och jag, A*ngelica.

Han jobbar parallellt att få Lotta tillbaka.

Martin försöker manipulera poliserna om sömnbrist, hur nästan-på-gränsen-att-flippa han är. Han vill till rättspsyk. Nåt han vanligtvis vägrat att ens befatta sig med ang frivård.

Det hade säkert funkat fint om han nu inte har fyra förhör emot sig om hur ypperligt han mått och sovit, samt en läkare som skickar honom tillbaka till cellen efter mordet.
Senast redigerad av develi 2023-06-01 kl. 16:14.
Citera
2023-06-01, 16:30
Medlem
Citat:
🤣
Jag undrade hur du tänkte koppla det till trådens ämne.
Det gick väl inget vidare.

Du ska inte vara så lättkränkt. När du tappar i debatt så tappar du kontrollen och får så utomordentligt dålig argumentationsstil.

Sen ska du inte hyckla så förfärligt om att jag ställde en fråga - eftersom du i samma andetag lagt dig i mitt svar till en annan.

Skärp dig nu och höj ribban.

Patologisk är inte kronisk.
Lögner faller under punkt manipulation.

Emotionella och interpersonella nyckelsymtom vid psykopati är:

Key Symptoms of Psychopathy

• glib and superficial
• egocentric and grandiose
• lack of remorse or guilt
• lack of empathy
deceitful and manipulative problems
• shallow emotions

Deceitful and Manipulative

"Lying, deceiving, and manipulation are natural talents for psychopaths."
Without Conscience: The Disturbing World of the Psychopaths Among US, R Hare.

Martin manipulerar A - du och jag, A*ngelica.

Han jobbar parallellt att få Lotta tillbaka.

Martin försöker manipulera poliserna om sömnbrist, hur nästan-på-gränsen-att-flippa han är. Han vill till rättspsyk. Nåt han vanligtvis vägrat att ens befatta sig med ang frivård.

Det hade säkert funkat fint om han nu inte har fyra förhör emot sig om hur ypperligt han mått och sovit, samt en läkare som skickar honom tillbaka till cellen efter mordet.

https://www.a7la-home.com/sv/pathological-liar-symptoms
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani
https://www.livsstil.se/halsa/mental-halsa/a/EaE982/mytomani-psykologen-guidar-till-symptom-och-orsak
https://utforskasinnet.se/pinnochiosyndrom-patologiska-lognare/
vhttps://fof.se/artikel/2017/5/varfor-kan-vissa-inte-sluta-ljuga/#klarna:1829d4f9-e564-42f0-8c44-d863f8748fa1

Varenda inlägg gräver du bara ned dig ännu mer i din villfarelse.
Citera
2023-06-01, 16:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
SSK:
"*nnch*rl*tt hade sagt att han kunde smsa henne 24 gånger per dygn och att hon svarade.
L frågade varför hon svarade och hon vågade inte göra på annat sätt. "

" Hon ville hålla en låg profil för att minska att han skulle bli så arg."
"om hon höll en låg profil så skulle han hålla sig lugn."

JK, väninnan:
Jag sa till henne att hon kan inte ha en sån kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur det på nåt snyggt sätt.

Fakta är att det var LR som återigen tog kontakt med MJ den 25/5 efter att ha sett en bild på Facebook. Om hon ville ta sig ur det hela så då borde hon väl helt och hållet ha låtit bli att kontakta honom igen? LR har inte hållit någon låg profil utan har istället varit pådrivande att de skulle ses och umgås.

Om du läser utdragen ur sms-konversationerna så framgår det tydligt att det var LR som ställde frågor till MJ om när de skulle ses och varför han inte svarade och inte minst så skrev hon meddelanden där hon undrade varför han aldrig ringde upp som han hade lovat.

Klicka på spoilern så får du se att jag har rätt.

Citera
2023-06-01, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
https://www.a7la-home.com/sv/pathological-liar-symptoms
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani
https://www.livsstil.se/halsa/mental-halsa/a/EaE982/mytomani-psykologen-guidar-till-symptom-och-orsak
https://utforskasinnet.se/pinnochiosyndrom-patologiska-lognare/
vhttps://fof.se/artikel/2017/5/varfor-kan-vissa-inte-sluta-ljuga/#klarna:1829d4f9-e564-42f0-8c44-d863f8748fa1

Varenda inlägg gräver du bara ned dig ännu mer i din villfarelse.
Martin är psykopat är och googla mytomani kan jag göra själv.
Citera
2023-06-01, 16:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fakta är att det var LR som återigen tog kontakt med MJ den 25/5 efter att ha sett en bild på Facebook. Om hon ville ta sig ur det hela så då borde hon väl helt och hållet ha låtit bli att kontakta honom igen? LR har inte hållit någon låg profil utan har istället varit pådrivande att de skulle ses och umgås.

Om du läser utdragen ur sms-konversationerna så framgår det tydligt att det var LR som ställde frågor till MJ om när de skulle ses och varför han inte svarade och inte minst så skrev hon meddelanden där hon undrade varför han aldrig ringde upp som han hade lovat.

Klicka på spoilern så får du se att jag har rätt.
Jo jag vet att du krampaktigt håller i SGs stafettpinne. Du kämpar ivrigt att gå mot 20 inlägg snart med den länken.

Här kan du läsa om sms som uteslöts:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Glöm inte att ta alla förhör i beaktning så får du en mer sanningsenlig bild ang dynamiken och vad som faktiskt sker från Lottas håll.

Att hon inte törs låta bli att svara, att hon försöker hitta en lösning och spelar med:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Jag gissar att du hållit igång så länge så att det blir obekvämt med att citaten framkommer versus din trådpropaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och jag hävdar fortfarande att LR har sig själv att skylla för hur det blev och gick till slut.
Citera
2023-06-01, 16:43
Medlem
Citat:
Martin är psykopat är och googla mytomani kan jag göra själv.

Helt uppenbart inte!
Jag svarade på din fråga med ett flertal källor. Igen.
Läs på om begrepp och samband innan du svänger dig med dem eller fortsätt bli avklädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in