Citat:
Ursprungligen postat av
FredNu
Det är ju inte en lögn eftersom etnisk rensning inte har hänt än på Krim eller i östra Donbass.
Minst 2.8 miljoner har flytt från Ukraina till Ryssland nu också sedan 2022. Orsaken till detta, eller hur de flyende resonerar, vet vi tyvärr överhuvudtaget inte. Därför vet vi heller inte om det är etnisk rensning eller ej. Samt över 1 miljon 2014-215. Inga små strömmar direkt, vi snackar 10 ggr strömmarna vid Kosovokriget.
Därutöver finns ett antal miljoner som är "internally displaced". Vi vet inte hur de fördelar sig. Möjligen har en del flytt till Krim t ex, då är de fortfarande "internally displaced" eftersom FN inte erkänner Krim som ryskt.
Motsvarande strömmar har också skett från rysk sida till ukrainsk, fast det finns mig veterligen ingen statistik.
Du och dina ständiga teorier.
Var och varannan mening, "vi vet inte" för att i nästa lägga fram "fakta". Det går inte ihop.
Du skulle istället säga. Detta är mina åsikter som jag sprider, utan underbyggt fakta.
Jämförelser som helt och hållet haltar. Ex Ukraina vs Kosovo. Tror du en skillnad på 43 milj människor, innebär olika stora strömmar av folk? Varför jämföra dessa två??
Fancy words, doesnt make it better. Just so you know, man.