2023-06-01, 11:01
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Natos/Rysslands kärnvapenarsenaler bygger på vissheten om ömsesidig utplåning. Jag tror inte att EU och USA är beredda att låta sig utplånas för Ukrainas skull. Särskilt som det inte förändrar något för ett redan kärnvapenbombat Ukraina.
Alla typer av kärnvapenattack mot Natoländer innebär utplåning av Ryssland. Det vet de givetvis om så det är inget alternativ.

Att använda det mot Ukraina innebär total utplåning av ryska styrkor i Ukraina med konventionell vapen samt sänkning av den ryska Svarta Havsflottan. Det har redan kommunicerats.
Citera
2023-06-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Detta inlägg var dagens största skämt. Jag ser att du svalt Putins propaganda fullt ut.
Min stora fråga nu till dig är, varför flyttar du inte till ditt drömland?

Jag kan svara åt honom(?). Det är lättare och bekvämare att leva gott i ett fungerande land medan man samtidigt smutskastar det vid varje givet tillfälle än att leva i ett ickefungerande land där man faktiskt är förtryckt av staten på riktigt. Det gäller även diverse stofila, fascistoida, perverterade militärbloggare som sitter tryggt på herrgårdar runt i USA och dagdrömmer om det stora kriget som Ryssland nu för mot väst. Dom vill verkligen inte bo i det själva, bara prata om det. Dom kommer också vara dom första som sviker ifall landet dom bor i / parasiterar på råkar ut för någonting och behöver försvaras på riktigt trots allt snack om manlighet, mod och hur ickebögiga dom är på olika forum.
Senast redigerad av YBB641 2023-06-01 kl. 11:14.
Citera
2023-06-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du vet mycket väl varför jag stavar med zz
Innan putins demnsryck att anfalla ett grannland med Zorros tecken på sina styrkor var det Ryssland allt skit han står för är ryzzland och ryzzjäveln. Skriver i band Ryssland och ryssar då i ett putin fritt hänseende.
Hur många etniciteter ingår i ditt Ryzzland?

alla föredetta stater som ingick i sovjetunionen, som utgick i från det ryska "imperiet" minst, sedan alla folkslag som finns i dessa stater. så många etniciteter räknar jag med.

så betydelsen av att stava med zz är att du associerar det med zorro?
inte Zapad alltså?
Citera
2023-06-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Det är ju etnisk rensning oavsett om Ukraina orsakar en massflykt från Krim eller Donbass.

Fast det där är väl ryska lögner? Typ som att ryska ska förbjudas, vilket vad jag förstår också är en lögn.
Citera
2023-06-01, 11:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag kan svara åt honom(?). Det är lättare och bekvämare att leva gott i ett fungerande land medan man samtidigt smutskastar det vid varje givet tillfälle än att leva i ett ickefungerande land där man faktiskt är förtryckt av staten på riktigt. Det gäller även diverse stofila, fascistoida, perverterade militärbloggare som sitter tryggt på herrgårdar runt i USA och dagdrömmer om det stora kriget som Ryssland nu för mot väst. De vill verkligen inte bo i det själva, bara prata om det.
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Selmer själv inser att han lever gott. Med hans måttstock måste man ha ett välbetalt jobb, en snygg bil, en snygg brud och ett stort hus. Har man inte det så är livet inte särskilt bra utan det är bättre att skylla misslyckandena på andra. Speciellt "Negrer och Bögar" som förpestar hans tro om att världen blir bättre utan dessa.

Men Selmer lever gott. Han förstår det bara inte själv.

Men det är svenska pro-ryssars mantra i allmänhet. De vill inte bo i ett land som Ryssland men Rysslands invasion ger dem ett ypperligt tillfälle att förändra sina egna liv.
Citera
2023-06-01, 11:13
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Jag försöker enträget att tala folket här inne på Flashback till rätta. Avsluta det parasociala förhållande till Ukraina och inse att inget av Sveriges problem har med den store stygge Ryssen att göra. Det är inte ryssar som begår brott på löpande band i vårt land, och det är inte ryssar som kräver av vi ska dyrka bögar och negrer. Inse att ni älskar Ukraina för att ni är för fega för att erkänna era faktiska problem, och bättra er.
Vad har negrer och bögar i Sverige att göra med Rysslands invasion av Ukraina?

Mupp!
Citera
2023-06-01, 11:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Jag tror inte att Ukraina kommer att kompromissa förrän Putin använder kärnvapen. Men jag tror att det kommer att gå så långt.
Om Ryssland är så korkade att dom tror sig vinna fördel genom att använda kärnvapen så är det ett ännu större misstag än invasionen i sig. Det kittlar tanken att dom så gör för att rycka upp den ryska destruktiva - lögn - hot - vålds - mutkulturen med rötterna en gång för alla. Putin är endast en frukt av en förljugen nationalism marinerad i historisk erövringsromantik. Efter honom föder den motbjudande förbrytarkulturen en aldrig sinande stöm av nya stormaktshungriga mördare där liv ses som förbrukningsvaror.

Ett system som upprepat avlar fram förbrytare måste förändras i grunden för att få stopp på eländet - så att "vi" som genom dynamiskt, demokratiskt samarbete utvecklar våra länder till befolkningens gagn - inte obstrueras av Ryssland- igen.
Nerkokat: När Putin nu förlorar huvudet p.g.a det historiska klavertrampet att ge sig på Ukraina så sminkas grisen om igen.
Citera
2023-06-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ukrainarna kunde ha kapitulerat, men valde totalt krig. Som man bäddar får man ligga. Synd om barnen förvisso, men ukrainarna få skylla sig själva vid det här laget.
DU SKRIVER SYND OM BARNEN FÖRVISSO,

Är du sjuk på riktigt eller????
En människa med sån här inställning som DENNA skribenten har är en fara för sin omgivning och ett säkerhetshot för allt och alla i den fria världen.

Nu hoppas jag att du inte bor i något VÄST-LAND och utnyttjar alla förmåner, bidrag, hög levnadsstandard, kunna resa fritt i världen etc.....

Är det så, så är du en skam för oss som verkligen bor i Väst. Vi som VET vad mänskliga rättigheter innebär, Genève Konventionen etc..

( pro-ryssar, ryss-troll och ryss-ondskan rekommenderas att snarast ansluta till Putins Harem, där blir du våldtagen och torterad dagligen, av Putin den förskräcklige, men du har ju bara dig själv att skylla då du bjuder ut dig som manshora dagligen )
.
Listan med Putins äckliga knähundar som huserar i fb-trådar ökar konstant.
( en tass lämnar alltid ett litet spår efter sig, som tur är😁 )

So you can run, but you can never hide!

Så lille gubben gå ut på stan, torget, en park etc vid ditt ruttna gömställe och skrik ut i megafonen att du älskar Putin när han mördar sovande barn, där Ukrainas invånare får skylla sig själva, Putin har ju rätt att mörda alla barn som sover, Putin har rätt att mörda vuxna människor, friska som sjuka. Putin mördar sjukvårdspatienter som ligger tryggt i sin sjukhussäng där de trodde sig vara trygga från Putins ondska.

Återkom gärna med vilka reaktioner du fick av människorna som lyssnade på dig i din megafon.
Fast fegt kräk vågar inte stå upp för sina åsikter mer än här på fb där dom tror sig vara 100% anonyma😁 Not....
Citera
2023-06-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
alla föredetta stater som ingick i sovjetunionen, som utgick i från det ryska "imperiet" minst, sedan alla folkslag som finns i dessa stater. så många etniciteter räknar jag med.

så betydelsen av att stava med zz är att du associerar det med zorro?
inte Zapad alltså?

Du är en liten dumfan.
Vi från väst kan vara ironiska Z som i Zorro stod på de goda sida (i detta fall Ukraina).
Jag tror ni bögryzzar tycke Z såg ganska coolt ut nästan som Adolfs symboler. Tönt.

Hade hoppats på att du skulle berätta vilka fina etnicitet ni i Ryzzland inhar så att vi
Skulle komma fram till hur vi ska dela upp Ryzzland så att vi ska slippa de etniska spänningarna som är ett (påhittat) jätte problem i Ukraina.
Enda orsaken till att putin kände sig nödgad göra sin special operation.

Ps jag stavar även putin med gemena bokstäver för han är inte värd versaler Ds
Citera
2023-06-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ja, det förnekar jag inte. Men vi borde vara egoistiska. Förra gången vi gjorde en insats för att hjälpa främlingar slutade det med att hundratusentals syrier bosatte sig i landet. Svensken är tyvärr villig att göra i princip vad som helst för att slippa ägna sig åt sina egna problem.

Våra urusla politiker och deras korkade beslut om invandring och integration har inte ett skit med Ukraina eller USA att göra.

Hade gärna hjälpt flyktingar från Ukraina istället för daltandet med MENA personer som ockuperar vårat land.
Sossarnas valboskap från skräpländer som ingen vill beblanda sig med.

Två bollar i luften Selmer. Tänk inte så jävla enkelspårigt.
Citera
2023-06-01, 11:33
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Natos/Rysslands kärnvapenarsenaler bygger på vissheten om ömsesidig utplåning. Jag tror inte att EU och USA är beredda att låta sig utplånas för Ukrainas skull. Särskilt som det inte förändrar något för ett redan kärnvapenbombat Ukraina.

Det är Ryssland som förhoppningsvis inte är så efterblivet att det låter sig förintas pga att ett mentalt dagisbarn styr landet.

Kanske är bäst ni röjer bort honom innan det är för sent?
Citera
2023-06-01, 11:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja, det förnekar jag inte. Men vi borde vara egoistiska. Förra gången vi gjorde en insats för att hjälpa främlingar slutade det med att hundratusentals syrier bosatte sig i landet. Svensken är tyvärr villig att göra i princip vad som helst för att slippa ägna sig åt sina egna problem.
Tydligen är du likadan också. För att slippa ägna dig åt problemen här, gör du något annat istället.

Tror du att en seger för Ryssland skulle ändra det. är du bara lurad av deras propaganda, där de framställer det så. Försök tänka själv istället för att bara lyssna på ryssarna. Problemen i Sverige kan inte lösas på slagfältet i Ukraina som du verkar tro.

Vad du säger är: "Jag tycker inte om hur det är i Sverige, alltså stöder jag ryssarna i ett krig i Ukraina!". Inser du hur dumt det faktiskt låter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in