2023-06-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ha ha du verkar ha extremt dålig koll på Natoländers kärnvapenkapacitet.

Förutom USA så både Frankrike och Storbritannien gott om kärnvapen samt Ubåtar som ständigt är i rörelse med dessa vapen.

Ryssen är helt chanslös om de tar till strategiska kärnvapen.

Natos/Rysslands kärnvapenarsenaler bygger på vissheten om ömsesidig utplåning. Jag tror inte att EU och USA är beredda att låta sig utplånas för Ukrainas skull. Särskilt som det inte förändrar något för ett redan kärnvapenbombat Ukraina.
Citera
2023-06-01, 10:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Jag försöker enträget att tala folket här inne på Flashback till rätta. Avsluta det parasociala förhållande till Ukraina och inse att inget av Sveriges problem har med den store stygge Ryssen att göra. Det är inte ryssar som begår brott på löpande band i vårt land, och det är inte ryssar som kräver av vi ska dyrka bögar och negrer. Inse att ni älskar Ukraina för att ni är för fega för att erkänna era faktiska problem, och bättra er.
Tragiskt att du vill isolera länder och tror att det ska lösa världens problem. Det är inte så man löser någonting. Du skjuter bara upp problemet tills Ryssland står vid vår gräns och det finns inget land som vill hjälpa oss för att alla har redan sina egna problem.

Sedan är det ingen som kräver att du dyrkar "negrer och bögar". Lär dig för helvete bara att co-existera så ska du nog se att det blir bra.
Citera
2023-06-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Vi vet inte pappans storlek, vi vet att han är betydligt mindre än vad barnen säger och tror. Det finns anledning att tro att pappan eventuellt är paralyserad, vi skulle behöva bevis på att pappan kan röra sig.

Måste skratta åt det du skriver.
Jag såg pappa Selmer komma och hjälpa sin desillusionerade son i sandlådan.
Dessvärre lägger sig ”våran” Selmer sig platt, utan att stå upp för att rätt ska vara rätt och hjälpa sin son.
Citera
2023-06-01, 10:42
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Natos/Rysslands kärnvapenarsenaler bygger på vissheten om ömsesidig utplåning. Jag tror inte att EU och USA är beredda att låta sig utplånas för Ukrainas skull. Särskilt som det inte förändrar något för ett redan kärnvapenbombat Ukraina.

Var får du din information ifrån? ryssen kan inte utplåna EU och USA, vem har skrämt dig så illa lilla pyre?
Citera
2023-06-01, 10:43
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Tror du att en ukrainsk seger kommer att göra det enklare eller svårare för oss svenskar att lösa våra egna problem? Kommer det leda till att USA får mer eller mindre inflytande över oss? Kommer det öka eller minska våra möjligheter att kasta ut invandrarna?

Jag tror på riktigt att det är bättre att Ukraina vinner. Ryssland kommer inte stanna vid Ukraina om vi visar dom att det är ok att massmörda oskyldiga vita Ukrainare.
Citera
2023-06-01, 10:44
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ryssland har kärnvapen nog att förinta Nato tjugo gånger om. Om Ryssland använder kärnvapen i Ukraina tror jag att Nato väljer att fredsförhandla. Och att Ryssland får behålla den radioaktiva öknen de skapat.

Det tror inte jag.
USA har sagt no no om kärnvapen. Då kommer man med konvetionella vapen slå ut svarthavsflottan m.m.
Kina har sagt no no också.

Men det är vad jag tror.
Du får leva i din tro.
Citera
2023-06-01, 10:46
Medlem
leachs avatar
Buhu för pissryssen.

NATO's "extraordinary" solidarity a main reason Ukraine has been able to fend off Russia, says Blinken
"We have said from day one what we would do in terms of supporting Ukraine, in terms of putting pressure on Russia, and in terms of strengthening our own alliance. We've done what we've said. We'll continue to do that," Blinken said.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-06-01-23/h_c699decf14476697ca8d382dca23b44b
Citera
2023-06-01, 10:46
Medlem
attogs avatar
Citat:
Västliga principer är att ta in miljontals invandrare, utföra "könsbekräftande" kirurgi på småbarn och låta pengarna styra över politiken. Om detta är upplysning är det inte att undra på att fler och fler väljer dunklet.

Detta inlägg var dagens största skämt. Jag ser att du svalt Putins propaganda fullt ut.
Min stora fråga nu till dig är, varför flyttar du inte till ditt drömland?
Citera
2023-06-01, 10:49
Medlem
Citat:
Tror du att en ukrainsk seger kommer att göra det enklare eller svårare för oss svenskar att lösa våra egna problem? Kommer det leda till att USA får mer eller mindre inflytande över oss? Kommer det öka eller minska våra möjligheter att kasta ut invandrarna?

Gäsp! Ni ryssvänner är så förutsägbara och ert ointressanta svammel identifierar man numer på en millisekund och lägger åt sidan. Denna tråd handlar om det illegala krig Ryssland startade mot Ukraina 2022-02-24, inte om Sverige eller invandring.

Vad man än tycker om USA eller Ryssland kan konstateras att Rysslands krig, enligt FN, strider mot folkrätten samt att flera i landets ledning, bl a överstedåren Putler, är efterlysta av den internationella brottmålsdomstolen i Haag för krigsbrott begångna mot Ukraina. Ryssland har på ett år raserat sitt rykte och det kommer ta år innan de av den fria världen betraktas som ett land man vill ha att göra med. Givetvis är varje normalt funtad person i detta läge på offret Ukrainas sida.
Citera
2023-06-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
om man ser hur det sett ut historiskt, kulturellt och religiöst så hamnar man att östra och västra ukraina inte har samma ursprung.

Varför stavar du rysslanad/ryssen med zz?

Jag ser inte vitsen med etniska rensningar och sådant, det är vad det är, och det kommer att bli nya gränser här, eller ett inrikesärende för ryssland.

Du vet mycket väl varför jag stavar med zz
Innan putins demnsryck att anfalla ett grannland med Zorros tecken på sina styrkor var det Ryssland allt skit han står för är ryzzland och ryzzjäveln. Skriver i band Ryssland och ryssar då i ett putin fritt hänseende.
Hur många etniciteter ingår i ditt Ryzzland?
Citera
2023-06-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Ser du inte orsak och verkan? Sovjet deporterade stora delar av befolkningen till Sibirien och ersatte de med ryssar. Samma folk de nu säger sig behöva skydda.

Det är ju etnisk rensning oavsett om Ukraina orsakar en massflykt från Krim eller Donbass. Oavsett anledningen till varför befolkningssammansättningen ser ut som den gör, och om Stalin snurrade runt på befolkningen på ett repressivt sätt. Sovjet är f ö heller inte Ryssland, ukrainska kommunistpartiet välkomnade säkerligen att få ryssar in och t ex tartarer ut. Men även om det varit Ryssland som styrt över Ukraina så spelar det mindre roll. Det är vad de nu levande vill, samt de som snart ska födas, som måste prioriteras.
Citera
2023-06-01, 10:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det var ett av de mera egoistiska uttalanden jag sett på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in