Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Du resonerar helt bakvänt.
Lotta var vacker på både insida och utsida, varför skulle det behöva ”åtgärdas”?
Fokus borde väl ändå ligga på att försöka förhindra att människor växer upp och blir så skadade att de blir farliga för andra, så som Martin.
Menar du att du själv är en förebild?
Vet inte vad som hänt dig i livet, men du framstår som en oerhört bitter och dömande människa.
Nja, nu verkar det vara du som resonerar bakvänt.
Varför skulle man inte ingjuta självkänsla i landets flickor och unga kvinnor? Hur är ett stressande utseendeideal bra för någon?
Och varför ska du relativisera det med MJ? Är argumentationen här att om man får killar och tjejer att känna sig tryggare i sig själv, jämföra andra saker än utseende, att kunna släppa den stressen, alltför ofta ångesten och psykiska ohälsan så skulle det skapa fler Martins? Hur hänger det ihop menar du?
Martin själv har ju Dysmorfofobi. Det är ju det som lett till hans dopingmissbruk.
Om man får tro en del utsagor i tråden och FUP har hans mamma en stor del i hur misslyckad han känner sig.