2023-05-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
My bad, har uppdaterat adressen.
Namn på klanen?
Citera
2023-05-31, 22:32
Medlem
Zicksacks avatar
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-forsok-malmo/
Citat:
Gullviksborg. En person är skottskadad.

En man blir skjuten i eller i anslutning till en lägenhet på Gymnasistgatan. Polis och ambulanssjukvård skickas till adressen.

Mannen är förd till sjukhus med ambulans. Polisen har ingen uppgift om skadeläget, i denna del hänvisas till sjukvårdens skadelägesinformation.

Gymnasistgatan är avspärrad vid Eriksfältsgatan i syfte att stoppa inkommande trafik tills vidare. En innergård är avspärrad i väntan på brottsplatsundersökning.

Brottsrubricering är inte preciserad. Händelsenotisens rubrik är inte nödvändigtvis detsamma som rubricering utan är vald efter vad som just nu är känt.

Uppdatering kl. 18.20: Den skadade mannen är i 70-årsåldern.

Händelsen utreds just nu som försök till mord. Händelsenotisens rubrik ändras från ”grov misshandel” till ”försök till mord”.

Uppdatering kl. 21.44: Mannen har enligt Region Skåne ”allvarliga skador”. För mer information, se länk.

Ingen är gripen.
Senast redigerad av Zicksack 2023-05-31 kl. 22:35.
Citera
2023-05-31, 22:38
Medlem
Va i helvete, en 70-åring??? Någons farfar har blivit skjuten
Citera
2023-05-31, 22:47
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Har en säker källa som säger att mannen bodde på Gymnasistgatan 4. Känd kriminell familj, en yngre släkting ihjälskjuten på Hisingen igår.

Oj oj det här är ju sprängstoff om det stämmer. (Antar att de menar skjutningen i Göteborg natten till idag). I den tråden spekuleras det ju om mindre knarkaffär o liknande. Hur ska polisen lösa detta? Ska man punktmarkera släktingarna nu? Två släktingar skjutna på 28 mils avstånd om det du påstår är sant.

Mer att vänta tro?
Citera
2023-05-31, 22:51
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Oj oj det här är ju sprängstoff om det stämmer. (Antar att de menar skjutningen i Göteborg natten till idag). I den tråden spekuleras det ju om mindre knarkaffär o liknande. Hur ska polisen lösa detta? Ska man punktmarkera släktingarna nu? Två släktingar skjutna på 28 mils avstånd om det du påstår är sant.

Mer att vänta tro?

Eftersom jag inte har detta 110% bekräftat skriver jag inte ut några namn alls. Men, om det stämmer, vilket jag förväntar mig att det gör, bevisar det tydligt (ytterligare en gång) en koppling mellan Malmö och Göteborg när det gäller gängkriminalitet.
Citera
2023-05-31, 22:55
Medlem
Är det Malmös gudfader som blivit skjuten? I så fall kan man räkna med moteld.
Citera
2023-05-31, 23:00
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Är det Malmös gudfader som blivit skjuten? I så fall kan man räkna med moteld.
den gudfadern man hittar på google blev mördad 2005. Finns det nån ny?
Citera
2023-05-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
den gudfadern man hittar på google blev mördad 2005. Finns det nån ny?
Finns det nog, men inte så uttalat som i Göteborg, där det civila och demokratiska samhället förlorat stort.
Den som är insatt i Malmös undre värld, yttre sig.
Citera
2023-05-31, 23:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Eftersom jag inte har detta 110% bekräftat skriver jag inte ut några namn alls. Men, om det stämmer, vilket jag förväntar mig att det gör, bevisar det tydligt (ytterligare en gång) en koppling mellan Malmö och Göteborg när det gäller gängkriminalitet.
får jag gissa på familjens efternamn börjar på K ?

5 boende varav gubben är 68 samt en son som är (var?) 32 om det nu är han som blev skjuten i götet igår
Citera
2023-05-31, 23:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
får jag gissa på familjens efternamn börjar på K ?

5 boende varav gubben är 68 samt en son som är (var?) 32 om det nu är han som blev skjuten i götet igår
gissar på det, fanns nån från malmö på fb som skrivit för 4 timmar sen "vila i frid min broder *li K*ssem
*-a och 32åringen på den adressen heter så.
Citera
2023-05-31, 23:37
Medlem
Mercedes avatar
i tråden om gårdagens mord i Göteborg bekräftas det att det är *li K*assem som sköts igår. och idag skjuts en gubbe i samma port som *li är skriven i. (*li bor med en på 68 år (pappan?)
*_a

(FB) Misstänkt mord, Hisingen 2023-05-31

Omöjligt att det är en slump. Vad har denna familj gjort för att åka på 2 skjutningar 2 dar i rad?
Citera
2023-06-01, 01:35
Medlem
Citat:
i tråden om gårdagens mord i Göteborg bekräftas det att det är *li K*assem som sköts igår. och idag skjuts en gubbe i samma port som *li är skriven i. (*li bor med en på 68 år (pappan?)
*_a

(FB) Misstänkt mord, Hisingen 2023-05-31

Omöjligt att det är en slump. Vad har denna familj gjort för att åka på 2 skjutningar 2 dar i rad?
Om nu sonen är skjuten, är man inte 'nöjd' då, vad är logiken att skjuta pappan eller äldre släkting?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in