2023-05-31, 14:57
Medlem
NiccoJs avatar
Han verkar ha bytt efternamn Arvid.
Ett tecken på barnslig fåfänga.
Citera
2023-05-31, 15:14
Medlem
Skulle också säga att Arvid rör sig på autist-spektrat. Väldigt rigid. Jag tror att han har lärt sig hur man beter sig genom att iaktta och härma. Det var anledningen till att mormor skickade honom på sexskola när han var 19 - för mormor förstod sig på Arvid.

Tycker man hör det på hela hans tonläge. Skulle också förklara hans behov av egentid.

Jag skulle säga att man kan fortfarande framstå som eller vara ”alfahane” med en lagom nivå av autism.
Skulle säga att kombinationen till och med är väldigt lyckad om man kollar till vad en person kan åstadkomma. Stark person med starka intressen ger resultat.
Citera
2023-05-31, 15:51
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Behov av egentid = Autism??

Men för helvete.

Haha jo men det är ju så här ofta, man gör en höna av en fjäder. Letar fel. (Gör jag säkert också.)

Men Arvid tror jag faktiskt är en svärmorsdröm, och hoppas och tror att det håller mellan honom och Ida.
Citera
2023-05-31, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Han verkar ha bytt efternamn Arvid.
Ett tecken på barnslig fåfänga.
Såg också det. Pettersson dög inte. Stark är ju ett typiskt soldatnamn. Känns otroligt förutsägbart att en militär tar ett gammalt soldatnamn.
Citera
2023-05-31, 17:03
Medlem
StandardGreys avatar
Fullt rimligt att reagera på fulla personer och att tycka att det är avtändande med vodkashots och skriksång. Särskilt när man samtidigt ska presentera personen som sin fru och jämlike.

Jag menar, det är skillnaden mellan Arvid och Idas inställning till alkohol som är problemet. Kanske är Arvid ok med alkohol som en social och avslappnande rit tillsammans, medan Ida ser sin fylla som själva poängen med drickandet.
Citera
2023-05-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Haha jo men det är ju så här ofta, man gör en höna av en fjäder. Letar fel. (Gör jag säkert också.)

Men Arvid tror jag faktiskt är en svärmorsdröm, och hoppas och tror att det håller mellan honom och Ida.

Om inget annat förtjänar han något bättre, han är inte bara en svärmorsdröm utan säkerligen en drömkille för många tjejer.
Citera
2023-05-31, 18:19
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Arvid sa nyss i en intervju att Ida föreslog tre [flaskor bubbel] för att bjuda dom andra också, men att dom klippte av konversationen.

Jag stannade bilden för att närstudera detaljerna som dom inte läste upp i inbjudan till parhelgen.

• Alla tar med sig egen mat att lägga på grillen.
  • Alla tar med sig egen dricka (alkohol).
  • Städning ingår ej, så alla måste städa sina stugor innan utcheckning.

Alltså bjöd Arvid och Ida övriga par på bubbel på båtfärden dit. Inget som produktionen stod för.
Citera
2023-05-31, 20:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
”Gift som gift…” Nu heter programmet Gift vid första ögonkastet, så att det sups frisk är förväntat.

Hahaha hade varit roligt om de drog en lina vid första ögonkastet Ska det vara gift så ska de
Citera
2023-05-31, 20:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Hans pappa var med i avsnitt 3 vid kaptensceremonin 20:22, 21:50 och vid middagen efter 23:20.

Verkade trevlig

Ja hans pappa såg ut som Peter Antoine
Citera
2023-05-31, 20:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Läste en intervju där Arvid förklarar sin aversion mot fulla människor med att han haft alkoholism nära inpå sig. (Gissar att en av hans föräldrar är alkoholist.) Det kan ju förklara varför han reagerade som han gjorde när Ida skulle shotta, även om jag inte försvarar sättet han uttryckte det på.

Jag gissar på mormor
Citera
2023-05-31, 21:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Ni som tycker att Lina är vänlig och mjukt resonerade, hur menar ni? Jag förstår inte vad ni ser som jag inte ser. Hon plågar konstant Alex med att prata och tjata om att hon inte attraheras av honom. Allra tider på dygnet och gärna när de har det mysigt och trevligt. På henne låter det dessutom nästan som det är hans fel eftersom han är så trygg och självklar.
Utöver det det ständiga hackandet och skrattandet åt honom istället för med.
Som Alex säger själv "Det är synd, för jag gillar ju henne, men vi pratar, diskuterar och analyserar istället för att ha roligt".
Citera
2023-05-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Läste en intervju där Arvid förklarar sin aversion mot fulla människor med att han haft alkoholism nära inpå sig. (Gissar att en av hans föräldrar är alkoholist.) Det kan ju förklara varför han reagerade som han gjorde när Ida skulle shotta, även om jag inte försvarar sättet han uttryckte det på.

Det gör det absolut. Och det förklarar också hans otrygga undvikande anknytning. Han är van vid att inte få sina behov mötta, att det är tryggast att "klara sig själv". Därför kan han inte hantera att Ida känns så tillgänglig, att allt är klappat och klart liksom. Han får ångest av det och måste söka fel på henne och testa henne.
Senast redigerad av SylviaPlath 2023-05-31 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in