Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
.
Du är verkligen oerhört duktig med klokt förnuftigt resonemang. Om vi inte trodde olika kring Ms morddeltagande skulle jag köpa ditt resonemang rakt av.
Det är logiskt, initierat och välformulerat.
Jag har dock lite svårt att kombinera tanken att Ms utsagor kan anses vara sanningsenliga, men absolut inte Js uppgifter, bl a relaterat till #Notknapparens# tidigare konstaterande här :
”Hemskt att en person ska anses trovärdig när det är uppenbart tt J ljuger om väldigt många saker”
Både J och M har visat sig inte tveka och backa för att ljuga.
I mitt tycke borde därför inte heller Ms uppgifter - framför allt inte de uppgifter som hon kan tänkas lämna för att mildra sin skuld och straffpåföljd - anses ha någon större trovärdighet utan andra bevis.
Det M uppger om hur oskyldig och ovillig hon varit bör tas med en stor skopa salt.
Samma sak om J hade sagt något sådan. Vilket J, kanske lite förvånande, inte har gjort med undantag av tidsangivelsen på endast 10 sekunders strypgrepp.
Istället J har självmant tagit på sig väldigt mycket skuld kring det som hänt både praktiskt och indirekt.
M verkar dock vara mest inriktad på att så mycket som möjligt tona ner sin egen medverkan och istället berätta om allt vad J gjort. M berättar också hur ovillig
i sina tankar hon varit - det hindrade henne dock inte från att delta.
M slänger verkligen J under bussen i sina försök att rädda sig själv - med rätt eller orätt.
Det känns därför fel att utgå från att det M påstår här är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Att fly platsen var inget alternativ, hon stängde av och gjorde som hon blev tillsagd. Inget eget initiativ syns här heller. Tvärtom säger hon att hon aldrig ville något av detta men kände sig rädd. [/b]
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Hon har från första början sagt att hon stiger upp efter c: a 20 min för att gå till toaletten…. Efter toaletten går hon förbi tjejerna som enligt M, fortfarande sitter i köket. Det rör sig sålunda om ett tillfälle, innan hon stiger upp och får se J påklädd i hallen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
M:s reaktioner återges i FUP och under rättegången. Hon fryser till inuti och stänger av
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Vad som också talar emot detta är att hon nekar till att följa med till dumpningsplatsen men blir ombedd av J att sätta sig i bilen.